In vizor

Boc vrea să cheltuie 5.5 milioane de euro pentru autobuze fără șofer

Scris de 221

Primăria Cluj-Napoca a lansat licitația pentru achiziționarea autoubuzelor autonome electrice. Potrivit anunțului de pe SEAP, valoarea contractului este de 27.349.280 lei. Primăria intenționează să achiziționeze două tipuri de autovehicule, iar numărul autobuzelor achiziționate va fi de minim 2 și maxim 14. 

„Autovehiculele autonome își guvernează deplasarea pe baza unui algoritm software ce primește datele necesare pentru a lua decizii de la seturi de senzori al căror rol este acela de a substituii factorul uman, a cărui decizii pot fi influențate de factori perturbatori, de oboseală, de mediu, de stres”, se menționează în caietul de sarcini. 

Beneficiile potențiale pentru transportul în municipiul Cluj-Napoca sunt următoarele:

  • Transport în zone de interes prin utilizarea autovehiculelor autonome în special în zonele istorice, respectiv în zone cu acces dificil.
  • Transport pe rute speciale prin utilizarea autovehiculelor autonome pentru transport în cadrul unor evenimente sportive, culturale și educaționale.
  • Transport pe timp de noapte. Avantajele potențiale pentru fluxul de trafic al transportului urban de persoane în municipiul Cluj-Napoca sunt următoarele:  Corelarea deplasării autovehiculelor autonome cu componenta de semaforizare.
  • Flexibilitate majoră în regim de utilizări speciale.
  • Capacitate de comunicare cu infrastructura smart a municipiului Cluj-Napoca.
  • Rulare cu maxim de eficiență energetică, respectiv poluare locală zero.
  • Rulare pe culoare de liber acces.
  • Rulare în regim de viteză constantă.
  • Rulare cu atenție orientată spre pasageri dar și spre ceilalți participanți la trafic

Autovehiculele autonome vor avea o capacitate de transport de minim 12 persoane din care minim 9 persoane pe scaune. Caroseria va fi de tip autoportantă cu un design modern, futurist, specific pentru clasa de autovehiculele din care acestea fac parte. Caroseria va fi prevăzută cu minim o ușă de acces cu funcționare automată pentru pasageri situată pe partea dreaptă, cu câte 2 foi de ușă.

Autovehiculul autonom va fi un autovehicul cu deplasare uni sau bidirecțională (autovehiculul autonom se va putea deplasa în ambele direcții fără să fie nevoie să întoarcă). 

Viteza de exploatare va fi limitată la 25 km/h pentru autovehiculul Level 3, sau superior, respectiv la 40 km/h pentru autovehiculul Level 4 sau superior.

Potrivit caietului de sarcini, autobuzele vor avea și personal de însoțire care va putea să intervină în cazul unei defecțiuni. 

Sistemul de conducere autonom se va dezactiva automat la solicitarea personalului de însoțiere/operare. La dezactivarea sistemului autonom autovehiculul va putea fi manevrat din compartimentul pentru pasageri de către personalul de însoțire/operare prin intermediul unui dispozitiv mobil de control.

Sistemul de conducere autonom trebuie să recunoască și să respecte marcajele rutiere, indicatoarele rutiere și celelalte reguli din trafic (regulile de prioritate în intersecții fără indicatoare, sau regulile de deplasare în regim de sens giratoriu). În orice moment, în caz de urgență sau necesitate personalul de monitorizare/operare sau însoțire/operare trebuie să poată dezactiva sistemul de conducere autonom și să poată opri în siguranță autovehiculul autonom, permițând în mod automat evacuarea pasagerilor în situația în care este necesar.

Acesta este genul de proiect care dă bine în poze și care încearcă să transmită că la Cluj-Napoca transportul în comun este la un nivel atât de ridicat că doar autobuzele autonome lipseau. Noi am fi primii care am semnala acest lucru, însă la Cluj-Napoca sistemul de ticketing dă rateuri des, POS-urile din autobuze nu mai eliberează chitanțe, dar primarul consideră că se poate trece la următorul nivel, respectiv autobuzele fără șofer. Și toate astea în condițiile în care încă sunt cartiere deservite de o singură linie de transport în comun, legăturile dintre cartiere încă sunt deficitare, iar în zona metropolitană încă sunt folosite autobuze second hand. 

 



ULTIMA ORĂ

  • Acum 1 hour FOTOGRAFILA
    Încă un deștept din partidul lui OSĂ: Patinoar la Florești cu copacii înglobați în gheață. Care OSĂ înghețe și, prin urmare, OSĂ fie tăiați la anul că s-au uscat
  • Acum 2 hours Rautacisme
    S-a dat cu gazon rulat să se acopere mântuiala lucrărilor de pe treptele de pe care Emil Boc ne va arăta mândria de a fi român
  • Acum 5 hours FOTOGRAFILA
    “Doreii” municipalităţii în Oraşul de 5 muşchi prea încordaţi ai lui Boc
  • Acum 5 hours Politica
    Stoltenberg: „NATO este pregătită să apere fiecare centimetru de teritoriu aliat” (…) „Cu toţii plătim preţul pentru războiul Rusiei împotriva Ucrainei, dar preţul nostru este în bani, în timp ce ucrainenii plătesc cu sânge”
  • Acum 6 hours Analiza
    Achimaş Cadariu crede că noi am uitat cum au fost trataţi bolnavii de cancer în pandemie şi-şi face publicitate politică cu “umanitatea” faţă de refugiaţii ucraineni
  • Acum 6 hours Politica
    Gabriela Firea despre certificatele de virginitate: “Un barbarism”
  • Acum 7 hours Politica
    Demisie din Consiliul Județean Cluj
  • Acum 8 hours Politica
    Sondaj CURS: PSD conduce detașat, PNL, dublu față de AUR. PNL plătește costurile guvernării, minciunile pe care s-a cățărat la guvernare
  • Acum 8 hours In vizor
    JUSTIŢIA TERGIVERSEAZĂ: Procesul inspectoarei din Primăria Cluj Napoca prinsă cu o avere ilicită de câteva sute de mii de euro merge cu viteza melcului
  • Acum 9 hours Politica
    ÎMPĂTIMIŢII DE “PĂCĂNELE”, TRECUŢI ÎN REGISTRUL NAŢIONAL, CA VIOLATORII: Legea care introduce obligaţia să existe o bază de date cu persoanele care intră la jocuri de noroc, promulgată
  • Acum 9 hours General
    Cod galben de ceaţă şi gheţuş
  • Acum 21 hours Politica
    Csoma Botond, în gura ”șoșoacei” și a ”romașcanului”. S-a umflat rânza patrihoților în ședința solemnă din Parlament de Ziua Națională
  • Acum 22 hours Politica
    AVANGARDE CU CE CRED ROMÂNII: 41% sunt de părere că România va fi admisă; Corupția din vămi și poliție este motiv de îngrijorare pentru țările membre, spun 56% dintre români; 46% cred că ar fi corect ca România să intre singură în Schengen, decuplată de Bulgaria; Cine ar trebui să demisioneze în caz de eșec?
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE