Din oras

Boc refuză autobuzele speciale pentru elevii din zona metropolitană: „Nu ne plimbăm acuma din toată zona metropolitană în Cluj”

Ideea Clujului Metropolitan continuă să rămână mai degrabă un proiect pe hârtie, în contextul în care zonele de periferie s-au dezvoltat haotic, cu aprobări aproape exclusive pentru blocuri-dormitor. Creșterea numărului de elevi din zona metropolitană a Clujului necesită, de bună seamă, extinderea autobuzelor speciale și spre aceste zone periferice. Din păcate, aflat la începutul celui de-al cincilea mandat, edilul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, refuză ideea extinderii acestui program și în zona metropolitană a orașului, chiar dacă continuă să vorbească în aceeași cheie fantomatică despre centură metropolitană, tren metropolitan, metrou și, bineințeles, despre susținerea pe care o acordă administrația penelistă învățământului clujean. 

Întrebat de moderator în cadrul unei intervenții radiofonice cu privire la răspunsul Primăriei la solicitările părinților privind extinderea programului de transport public școlar la nivel metropolitan, Emil Boc a schimbat perspectiva: 

„În prima parte, ar trebui să facă cei de acolo şcoli, creşe şi grădiniţe acolo.

Nu ne plimbăm acuma din toată zona metropolitană în Cluj.

Trebuie să ai școală, să ai grădinițe peste tot.

Noi suntem deschişi la această colaborare, dar Compania de Transport Public e pe bani, nu e de caritate, nu poate să funcţioneze decât pe criteriu de eficienţă economică. 

Recomand în primul rând primăriilor din zonă să facă infrastructura şcolară, şi în al doilea rând, dacă au resursa financiară, analizăm posibilitatea respectivă.

Noi plătim şi transportul elevilor, ce credeţi, că e pe gratis? Plătesc clujenii, din banii lor.

Din punctul ăsta de vedere suntem dechişi, dar trebuie să lucreze cu primăriile de acolo, să facă un plan cu care să vină pe masă”, a declarat Emil Boc, la un post de radio local. 

În mod cert, situația gravă din zona metropolitană – lipsită de creșe, grădinițe, școli și alte utilități necesare unei vieți relativ independente a unui cartier, poate fi regăsită în cartierele Clujului: Borhanci, Romul Ladea, Edgar Quinet, Iris etc. 

Prin urmare, întrebarea rămâne valabilă: cine sunt „clujenii” de care vorbește Emil Boc, cei care plătesc din banii lor susținerea unui program precum transportul gratuit al elevilor ori programul autobuselor speciale pentru zona metropolitană?

Oare nu sunt și locuitorii din zona metropolitană a orașului tot clujeni, în contextul în care aceste sate nu au nici pe departe o stabilitate economică și un specific independent care să le permită o dezvoltare plenară, în condițiile în care relația dintre municipiu și suburbii este tot mai strânsă? 

Chiar dacă Compania de Transport Public Cluj-Napoca ar trebui să funcționeze pe criterii de profit, an de an Consiliul local a aprobat rectificările bugetare și suplimentarea de fonduri din banii publici a activității acestei entități. 

Oricum ar fi, Emil Boc pare să se contrazică, întrucât elevii care au domiciliul în cele 6 comune ale zonei metropolitane beneficiază de transport gratuit metropolitan:

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *