Rautacisme

Boc, rablele și „războiu'” cu magnații imobiliari care deranjează

Scris de 857

Confruntat cu situația dezastruoasă din traficul clujean, primarul Emil Boc promite multe, dar și mai abitir explică cum s-a ajuns aici: renunțarea la taxa de primă înmatriculare a autoturismelor reprezintă, în viziunea lui Boc, principala cauză a traficului infernal: nici vorbă de lipsa parcărilor, nici vorbă de noi construcții imobiliare trântite peste noapte prin cartiere, care rup din trotuare, nimic despre interesele imobiliare la care ia parte municipalitatea clujeană. 

Ba nu. În plină campanie electorală, după ce a îmbrăcat geaca albastră de campanie, până și edilul clujean a înțeles că în cartierele orașului de cinci stele căzătoare este tot mai puțin spațiu verde și numai betoane.

Cu acest prilej, aflat în spatele unui microfon prietenos, Boc a declarat „război” dezvoltatorilor imobiliari (din cadrul concurenței, alții decât Ucu Rus&Co): gata cu urbanismul sălbatic, da spațiilor verzi. 

CITEȘTE ȘIPrimăria lui Emil Boc i-a luat lui Sile Pușcaș terenul pentru a face un parc. Ioan Rus și-a pregătit vendeta?

„Chiar dacă mă atacă toți oamenii de afaceri afectați de crearea noilor parcuri, iar alții cer rapid și urgent ca să construiască, mâine dacă se poate, este: creăm locuri pentru oameni, nu pentru profit!”, a declarat Emil Boc, vizibil contrariat de ce a spus, făr’ să vrea, din spatele unui microfon prietenos. 

Fiți pe pace! Noile parcuri nu există. Și nici nu vor fi realizate prea curând. Cele 10 parcuri promise vor răsări prin 2030. Altele, precum Parcul Est, sunt așteptate de clujeni deja de peste 5 ani. 

CITEȘTE ȘI: Primăria mai trasează niște parcuri virtuale până în 2030

Problema majoră însă, din perspectiva lui Boc, o reprezintă renunțarea la taxa de primă înmatriculare, aspect ce a făcut posibil ca o bună parte de cetățeni să-și permită un autoturism personal, pentru a face față haosului din traficul clujean.

Dar nu. Boc consideră că doar slujbașii din Primărie pot circula cu mașina personală, restul cetățenilor n-au decât să circule cu autobuze second hand. 

Cum ar veni, de ce-și permit clujenii o mașină sau două, ori poate trei? 

Să intre toți în hârburile alea de autobuze, să-i plătească amenzi lui Liviu Neag…

Când ați călătorit ultima oară în autobuzele aglomerate, cot la cot cu Emil Boc, Ovidiu Câmpeanul, Gheorghe Șurubarul sau Dan Tarcea?

„Nu se pot realiza proiectele peste noapte, într-o noapte s-a scos taxa de primă înmatriculare și am transformat România într-un cimitir al rablelor! De aceea avem acum toate cartierele pline de mașini, toate trotuarele ocupate de mașini, am adus toate rablele Europei în România. Ne place, nu ne place, asta e realitatea! Semnez zilnic hârtii pentru ridicarea de pe domeniul public a zeci, uneori sute de rable, mașini abandonate, fără stăpân, multe mașini care sunt aduse nici nu sunt înmatriculate. Culegem «roadele» unor politici care nu au ținut cont de dezvoltarea urbană a marilor metropole!”, a reluat Boc una dintre temele sale preferate, fără să fie întrerupt de moderatorul prietenos. 

Nici un cuvânt despre faptul că el, Emil Boc, este la butoane de peste 12 ani, iar parkingurile sunt doar la nivelul studiilor de fezabilitate, în proiect, în construcție, dar niciodată gata. 

Locuri de parcare? Spații verzi? 

Urcați, tovarăși, în autobuzele de mâna a doua, să fluidizați traficul pentru autoturismele slujbașilor din primărie…

CITEȘTE ȘI: INADMISIBIL: Primăria lui Boc sparge peste 300 de mii euro pe autobuze second hand pentru cetățeni „de mâna a doua”
 



ULTIMA ORĂ

  • Acum 7 hours Analiza
    Marțafoii Clujului, Alin Tișe și Emil Boc, au trimis la STS o adresă smiorcăită, de ciudă că Clujul a pierdut Cloud-ul Regional. Sunt Tișe și Boc izolați de PNL?
  • Acum 11 hours FOTOGRAFILA
    VIDEO/FOTO: Cluj-Napoca, ca un patinoar. N-a făcut ”OSĂ” Boc patinoar pe lacul din Parcul Central, a făcut iarna în tot orașul
  • Acum 18 hours Politica
    De la semnarea Proiectului în valoare de 60 de milioane de euro pentru digitalizare în regiunea de Nord-Vest a României a lipsit președintele CJ Cluj
  • Acum 20 hours Politica
    Rafila, reacție la dosarele de șpagă din sistemul medical: ”E inacceptabil ca personalul să primească bunuri materiale în schimbul serviciilor pe care le oferă. Recunoştinţa poate fi exprimată prin flori sau bomboane”
  • Acum 21 hours Din oras
    MAI UȘOR CU ANUNȚUL DE ANGAJARE PE SCĂRI! LEGAL, discriminarea în cuprinsul unui anunţ de angajare, pe criteriul genului şi al aspectului fizic ESTE INTERZISĂ
  • Acum 1 day Sport
    BUN SABĂU, BUNI JUCĂTORII U CLUJ! FC U Craiova – U Cluj 5-0, în etapa a 24-a din Superliga. Mai bine antrena Șurubaru, și așa ia bani degeaba
  • Acum 2 days In vizor
    FELICITĂRI, FAINE LUCRĂRI! ”Dottore” Bode a fost bun și ca ministru al Transporturilor
  • Acum 2 days PubliNews
    TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, a încheiat 2022 cu afaceri de 711 milioane lei, dar profitul a scăzut cu 64%
  • Acum 2 days Justitie
    CUM SĂ-ȚI PASEZI RESPONSABILITATEA, ROMÂNEȘTE: CA Cluj dă vina pe parchet pentru că violatorul din Cășeiu a fost eliberat: ”Judecătorul, sesizat cu 54 de minute înainte să expire reținerea”
  • Acum 2 days General
    Bărbatul care a violat o minoră în Cășeiu și nu a mai fost arestat că judecătorul a întârziat la serviciu, a fost prins de polițiști
  • Acum 2 days Din oras
    Până să se unească Cluj-Napoca cu Floreștiul, grație Supercom, s-a unit cu Pata Rât
  • Acum 2 days Politica
    Petre Daea: “Vaca trece prin mari greutăți. A devenit dușmanul planetei, e responsabilă că avem atâta poluare. România are 2 milioane de vaci și 9 milioane de mașini, și unele au două țevi”
  • Acum 2 days In vizor
    Începând de anul acesta, Educaţia din România va fi analizată în raportările pe baze de date ale OCDE “Education at a Glance”
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE