Din oras

Boc își ascunde nereușitele pe după poveștile despre metrou – nimic concret despre Podul Porțelanului

Întrebat despre stadiul de realizare a unor proiecte concrete, precum Podul Răsăritului, unde licitația a fost contestată, ori despre reluarea lucrărilor la Podul Porțelanului, unde lucrările de modernizare stau pe loc, primarul Emil Boc s-a referit generic la aceste proiecte de infrastructură, preferând să vorbească despre teme „mai importante”: lansarea Planului Național de Redresare și Reziliență. Astfel, după cum consideră Boc, clujenii pot fi siguri de alocarea fondurilor pentru metrou și centură metropolitană, de digitalizarea și spațiile verzi din viitor, decât de realizarea unor proiecte începute –vezi cazul Podului Porțelanului – și rămase nerealizate. 

Podul Răsăritului este în contestație, proiectul a fost depus la CNSC contestații, probabil și în instanță, și așteptăm finalizarea acestor proceduri.

La Podul Porțelanului vom avea săptămâna viitoare un răspuns. 

La Parcul Feroviarilor se depun oferte până în 18 decembrie și vom vedea după aceea care este situația”, a afirmat Emil Boc la un post de radio local, preferând să vorbească mai degrabă de proiectele din viitor

Ceea ce e mai important acuma, uitându-ne de sus, este ce s-a întâmplat ieri la nivel guvernamental, prin lansarea de către președintele României și de către primul ministru a pactului de redresare economică Next Generation EU, cum se numește la nivelul Uniunii Europene acel proiect de peste 30 miliarde de euro la dispoziția României, dintr-un total de 80 pe care îi are România până în 2027”, a declarat Emil Boc în cadrul unei intervenții la un post local de radio. 

Astfel, primarul Emil Boc susține că adevărata „veste bună” constă în posibilitatea finanțării unor proiecte proiectate toate în viitor. 

Spre exemplu, metroul va putea fi finanțat prin aceste fonduri alocate de Uniunea Europeană, fiind inclus în tematica promovată de UE: verde, nepoluant. 

„Deci, avem finanțare pentru metrou, avem finanțare pentru centura metropolitană a Clujului, la care noi lucrăm în locul Guvernului”, a mai adăugat Emil Boc. 

Din păcate, dezbaterea privind proiectele concrete este ocultată de reprezentanții administrației locale. 

Lipsit poate de anvergura unei strategii pentru metrou, realizarea Podului Porțelanului, un proiect așteptat de clujeni de ani de zile și solicitat de comunitate, este blocat din cauza incompetenței administrative și a studiilor geotehnice făcute după ureche. 

În mai multe rânduri, Emil Boc a evitat să prezinte situația reală în care se află proiectul de modernizarea a Podului Porțelanului. 

După cum Ziar de Cluj semnala deja, în cazul acestui proiect al Primăriei, s-a realizat un studiu geotehnic incomplet, care a blocat total lucrările.

Fiindcă firma contractată, S.C. Formin Prospecțiuni Foraj S.A., a forat pe un singur mal, nu s-a descoperit la timp zăcământul de sare de pe al doilea mal, așa că noul pod rutier, care trebuia să fie deja dat în folosință, nu a mai fost făcut.

La podul Porțelanului, studiile geotehnice inițiale au fost plătite, ele au fost repetate în iarna anului trecut, iar pe șantier se vorbea în decembrie 2019 că lucrările la noul pod rutier vor reîncepe în ianuarie 2020.

Imediat suntem în ianuarie 2021 și pe șantier nu se mai vorbește nimic, pentru că nu s-a mai  făcut  nimic, noul pod fiind în aer, suspendat între promisiuni și tergiversări.

CITEȘTE ȘI: Se execută noi lucrări de „modernizare” la podul Porțelanului

Și în cazul noului pod peste Someș, licitația a fost contestată. 

La doi ani după ce a fost declarat proiect câștigător în cadrul programului de bugetare participativă, proiectul referitor la construirea unui pod peste Someș, care să lege străzile Răsăritului – Oașului – Decebal (vechea zonă industrială de gară) a ajuns la etapa de licitare a proiectării și realizării lucrărilor.

Acum, licitația a fost contestată și cel mai probabil va intra pe rol în instanțele de judecată. 

Teoretic, proiectarea și lucrările ar trebui să fie gata în doi ani de la data semnării contractului.

Practic, termenele avansate de municipalitate sunt nerealiste. Aproape fiecare licitație este urmată de contestații, iar firmele câștigătoare întârzie nepermis de mult finalizarea proiectelor.

CITEȘTE ȘI: Pod peste Someș, care va lega strada Răsăritului de Oașului. Proiectul este vechi de doi ani. Pe hârtie, lucrările vor fi gata în 2021

Anunțul pentru licitația pentru noul pod peste Someș a fost publicat la începutul lunii noiembrie. 

Construirea podului este un proiect câștigător în cadrul programului de bugetare participativă din 2017.

Chiar și cu asemenea lucrări care ar descongestiona traficul în mod real și care ar veni în sprijinul conducătorilor auto, primarul Emil Boc preferă să vorbească despre metroul și Clujul verde, nepoluant, în condițiile în care municipiul Cluj-Napoca este prea puțin verde și prea poluat, sufocat de trafic și de promisiuni neonorate. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *