Din oras

Bloggeritele care dau tonul modei la Cluj

Sunt frumoase, stilate, mereu in tendinte si articolele pe care le posteaza sunt urmarite cu sufletul la gura de mii de femei dornice sa stie ce se mai poarta in marile capitale ale lumii. Ziar de Cluj a realizat un top al celor mai urmarite bloguri de fashion din Cluj, alaturi de povestile de succes ale autoarelor. Departe de cliseele din revistele de moda, sfaturile si prezentarile lor se pot aplica in viata de zi cu zi de la Cluj.

Sandra’s Fashion Corner e unul dintre cele mai populare bloguri de fashion de la Cluj. Are si rubrica de beauty, Media & Events, precum si un mic magazin online. Astazi, putem afla de aici cum purtam fusta mulata cu print digital, cum sa arati perfect in rochia de mireasa ori date despre noua colectie de la MAC Cosmetics.

Sandra Bendre, autoarea proiectului, s-a apucat de blogging pe cand era studenta in anul III de facultate

“Studiam dreptul si pe atunci postam tinutele pe care le purtam pe site-urile de street style internationale. Asa au aparut primele intrebari din partea celor care ma urmareau acolo despre „link-ul blogului meu” care pe atunci nu exista. Ideea unui blog exista de multa vreme insa acela a fost impulsul care s-a materializat in blogul care maine, poimaine implineste 3 ani”, a marturisit ea.

Timpul a trecut foarte repede, iar la inceput nu i-a trecut prin cap ca totul se va transforma in ceva mai mult decat un hobby, o activitate care ii ocupa aproape tot timpul. 

“Interactiunea si colaborarile cu diferite brand-uri, fie ele din tara sau internationale, imi confirma faptul ca blogul a evoluat rapid si eu odata cu el. De la postarile de streetstyle cu care a debutat blogul pana la campanii complexe si proiecte frumoase, evenimente la care am participat ca si speaker si in curand un proiect personal la care tin foarte mult, au fost cateva etape iar pentru intreaga evolutie le multumesc cititorilor si tuturor celor care cred in SandraB.ro”, spune ea. 

Studentii aduc aer proaspat in moda Clujului

Cifrele sunt impresionante: pagina de facebook are peste 19.100 likes si profilul de instagram se apropie de 18.000, numarul celor de pe blog depaseste cateva zeci de mii de vizualizari pe luna.

“Cred ca datorita faptului ca este un oras studentesc, Clujul are oameni bine imbracati, care indraznesc si care se remarca prin originalitate si creativitate fapt care,sper eu, sa deschida ochii si celor care activeaza in acest domeniu. Piata de fashion de la Cluj… tind sa cred ca e pe drumul cel bun. Mi-ar placea sa vad ca brand-urile, designerii, presa si colaboratorii, indraznesc mai mult. Mi-ar placea sa vad mai multe evenimente in aceasta arie, fashion-ul il gasim integrat in aproape orice domeniu si atunci s-ar putea crea mai multe workshop-uri si evenimente nisate pe acest segment”, a apreciat Sandra.

In timpul liber, Sandra Bendre face sport, se relaxeaza citind o carte buna, rasfoieste reviste si, in plus, ii place sa gateasca. Cei din jur ii sprijina activitatea de blogging. 

“Apropiatii ma sustin, iar iubitul meu este cel care ma incurajeaza mereu, dar pe langa asta are grija ca pe partea tehnica sa fie totul in regula. Blogul imi ocupa aproape tot timpul si e cam hobby-ul/job-ul meu full time. De o bucata de vreme sunt prinsa si cu proiectul personal despre care promit ca veti afla vesti curand”, a dezvaluit frumoasa din spatele proiectului Sandra’s Fashion Corner. 

Calatoriile inspira creatia, chiar si in blogging

Blogul ioanabora.com trateaza teme ca Frumusete, Stil de viata, Parintesti sau Revelatia saptamanii. Intre subiectele abordate mai recent se numara tinutele de la Oscar,  cum poti purta sacoul la doua randuri de nasturi sau despre experienta incercarii unui fluid de demachiere nou. 

Povestea blogului incepe in 2010, cand Ioana Bora incepea activitatea de training si consultanta in mediul business, ca trainer pe soft skills, pe cont propriu, dupa 4 ani petrecuti intr-o firma de IT, pe pozitia de International Business Developer. 

“In scurt timp am inceput sa simt efectele benefice ale freelancing-ului, mai exact aveam pe maini o bucata semnificativa de timp liber. Si cum styling-ul vestimentar ma cucerise deja de ceva vreme, exersand pe toti membrii familiei si pe prieteni, m-am gandit ca un blog de moda ar fi un start bun, urmand ca peste cativa ani sa incerc sa fac trecerea de la activitatea de training la activitati adiacente domeniului modei. La inceput nu am realizat potentialul unui blog de moda, intrucat blogging-ul era intr-o faza incipienta, deci il percepeam  ca hobby”, povesteste ea. 

La acea vreme, tanara lucra ca trainer in mediul IT, calatorea foarte mult, preda la universitati din strainatate ca profesor invitat, iar acest lucru ii facilita accesul la moda strazii de peste hotare, asa incat avea sansa de a trata pe blog subiecte legate de acest domeniu, dar si sa isi formeze un stil propriu, pe care sa il creioneze in insemnari.

“Publicul meu tinta este orice femeie care este preocupata in egala masura de dezvoltarea personala  si de aspectul exterior, un catalizator extraordinar in crearea de relatii de business si nu numai. Cred cu tarie ca vestimentatia adecvata in orice situatie poate deschide multe usi si contribuie la imaginea noastra per ansamblu. Suntem perceputi in baza a ceea ce se vede la exterior si a felului in care relationam. Daca reusim sa  investim in ambele aspecte si sa le imbinam armonios, rezultatele nu vor intarzia sa apara. In ultimii doi ani, de cand o am pe Anastasia, fetita mea, am primit multe mesaje de la mamici care ma citesc cu interes si care imi cer sfaturi de stil, deci as putea spune ca si mamicile fac parte din publicul meu tinta”, a marturisit ea.

Hobby-ul a prins conturul unui business

“In ultimul an am investit mai mult timp si resurse in blog, demers care a inceput sa dea roade, aducandu-mi vizibilitate si implicit clienti, ba chiar si un proiect la care lucrez ca stilist si partener. Este vorba de un magazin online proaspat lansat pe piata, atlantica.ro”, a adaugat.

Blogul are acum in medie 1.000 de cititori unici pe zi si aproximativ 50.000 de vizualizari pe luna. 

Despre felul in care vede moda strazii, bloggerita marturiseste ca nu are timp de prea multe plimbari prin oras pentru a observa cum se imbraca clujenii. 

“Cu toate acestea, in ultimii ani am observat o evolutie semnificativa in ceea ce priveste stilul doamnelor si domnisoarelor clujence, iar acest lucru se datoreaza atat accesului la informatie, cat si accesului la magazine care comercializeaza produse de calitate, la preturi accesibile”, a apreciat Ioana Bora.

In ce masura se poate trai din aceasta activitate?

In momentul in care iti dedici majoritatea timpului acestei activitati si esti atent la detalii precum calitatea textului, a pozelor, la modalitati de promovare si crestere a vizibilitatii, ai toate sansele sa transformi blogul intr-un job full time. 

Hobby-uri: eseistica si R’N’B-ul

Ioana este in continuare trainer si consultant, sustin traininguri de comunicare, management, leadership, vanzari si colaboreaza cu mai multe companii de IT din Romania. 

“Este o activitate care imi da ocazia sa studiez permanent, sa fiu la curent cu noutatile din domeniu si care, de multe ori, nu ma lasa sa dorm. Apoi sunt mama si sotie, statut care aduce cu el multe responsabilitati si putin timp liber, dar care imi aduce, de departe, cele mai multe satisfactii. Mamicile stiu. Ador sa citesc eseistica, imi place muzica de tot soiul, dar am o slabiciune pentru R’N’B. 

Apropiatii mei ma cunosc suficient de bine incat sa stie ca sunt mult mai mult decat ce se vede pe blog, unde nu am posibilitatea sa ma descriu in cea mai elocventa forma, dat fiind imposibilitatea de a comunica cu cititorul fata in fata. Ei m-au sustinut mereu si au crezut in aptitudinile mele, poate mai mult decat am crezut eu”, a conchis bloggerita.

Ioana Chisiu, femeia-icon

Ioana Chisiu e un fashion blogger urmarit zilnic de mii de fani, femei si barbati interesati de frumosul vestimentar si de bun-gust. Povestea ei uimitoare a aparut recent in Ziar de Cluj. Tanara e si mama a doua fetite gemene, o sotie iubitoare, o femeie de casa, dar si una mondena, pentru ca zambetul ei lumineaza evenimentele fashion la care incearca sa participe, pe cat de des posibil.

Ioana promoveaza pe fashionspot.ro un gen de vestimentatie accesibila cititoarelor ei, nu doar haine exorbitante ca pret, ci elemente si accesorii vestimentare usor de procurat, din magazine, fizice sau online, sau, in viitor, chiar din propriul magazin, unde le va oferi celor interesati haine versatile, adaptabile oricarei situatii si oricarei persoane, haine purtabile atat la birou, cat si in oras.

Ioana si-a descoperit pasiunea bloggingului in timpul concediului de maternitate, cand, la o varsta timpurie, viata sa s-a schimbat brusc si radical. S-a trezit dintr-o data mama si sotie, dar a ramas si  femeie tanara, cu o energie feminina debordanta, ce trebuia sa se consume si sa se materializeze si altcumva decat prin simplele preocupari casnice. Asa ca si-a gasit propriul colt de bucurie si de feminitate prin blogul-pasiune ce intre timp s-a transformat intr-un full-time job (fara a se diminua pasiunea, cu nimic).

Si-a „crescut” blogul o data cu fetitele

Era tanara, avea 22 de ani si lucra ca si contabila. La un moment dat, intr-o vara, si-a dat seama ca de fapt si-ar dori sa faca cu totul altceva:

,,Cum e vara, cand stai in birou, te gandesti ca ai 22 de ani, e cald afara, e fain, si stii ca prietenii tai stau undeva la piscina si tu lucrezi pana la 5, sau mai mult, pana iti termini treaba”, a spus ea. 

Cu gandul acesta a decis ca era timpul sa faca si altceva: a plecat in Grecia, unde a lucrat toata vara la un bar, un fel de hostesa. Fashionspot.ro  a crescut deodata cu fetitele ei.

,,A fost o surpriza pentru mine si pentru prietenul meu, avand in vedere ca nimeni nu mai avea gemeni in familie, dar, vorba lui maica-mea: «Numai tie ti se putea intampla!». Era un teritoriu nou: aveam 24 de ani, o casa noua, eram casatorita de un an si jumatate, aveam doua fetite si cumva incercam sa evadez tot timpul din rutina aia, si, fiind si o fire super energica, am zis, ok, am nevoie de locul meu, de un spatiu al meu in care pur si simplu sa ma bucur de lucrurile de care se bucura orice femeie”, a marturisit Ioana. 

La acea vreme, scria in fiecare zi, posta tinute, facea liste cu ce si-ar dori sa isi cumpere, iar mai apoi a inceput sa primeasca tot felul de propuneri, care i-au aratat ca e pe drumul cel bun.

Succesul i-a adus si responsabilitati noi

Blogul a ajuns apoi sa fie mai mult decat un simplu hobby si Ioana a inceput sa isi faca prietene si cunostinte printre celelalte bloggerite fashion, iar perseverenta si insufletirea ei au dat roade: acum, intre 2000 si 4 500 de cititori ii urmaresc zilnic articolele legate de micile mari placeri ale femeilor: de la haine, la bijuterii sau produse de make-up.

,,Lumea incepe sa aiba tot felul de asteptari de la tine, presiunea devine tot mai mare, pentru ca oamenii au asteptari mari si tu incerci sa le oferi ce asteapta ei. Dar e foarte fain, atata timp cat o faci din pasiune, nu ca pe o obligatie, gen: iar trebuie sa ma trezesc si sa scriu pe blogul ala…! Nu e cazul!”, a exclamat ea.

Cu noile prietene din online Ioana a inceput sa se vada, sa se intalneasca la evenimente si asa au ajuns sa dezvolte o mica comunitate in care toate au venit cu idei noi, si au inceput sa organizeze intalniri si cu cititorii, numite Fashionality, care au loc cel putin de doua ori pe an si in care cititoarele de fashion au ocazia de a afla inside-uri legate de autoare, ,,chestiile pe care poate nu le scrii in fiecare zi pe blog”:

,,Oamenii cer foarte mult de la noi tot timpul”, spune Ioana Chisiu, ,,lumea are asteptari foarte mari si incerci sa ii multumesti, pentru ca sunt cititorii tai fideli”. Deja, blogul aduce si un venit suficient, dar Ioana nu urmareste doar castigul financiar, fiind convinsa ca, daca ar urmari numai asta, si-ar pierde cititorii.

Ioana vrea sa le ofere cititorilor ei mai mult decat simple informatii. Acum are in proiect propriul atelier de creatie vestimentara, in care o sa creeze in primul rand hainele pe care le va purta ea, pentru ca, avand si familie, nu isi permite sa poarte doar branduri celebre. Dar, la fel ca ea sunt si 90% dintre cititorii sai, asa ca hainele le vor fi destinate si lor:

,,Practic, eu incerc sa fac un desen dupa aptitudinile mele si ma inteleg cu croitoreasa mea, cum si ce, de-asta i-am si spus atelier, pentru ca nu sunt designer, nu am terminat in domeniu. Dar nu am terminat nici jurnalism, si sunt aici si scriu. Vreau sa imi fac un magazin online, fdistrict.ro, imi doresc foarte mult, si am noroc ca sotul meu lucreaza pe online si el ma ajuta foarte mult cu site-ul. Vor fi produse create de mine, produse basic, elegante, casual, pe care sa poti sa le porti atat in timpul zilei, cat si seara.”

Ioana a mai fost implicata si in ”The Woman”, conferinta de business feminin, al carei blogger oficial e deja pentru al treilea an consecutiv. A fost prezentatoare si la ,,Conferinta pentru mame”, la care ea a fost in acest an gazda pentru prima data, si a scris si pentru reviste: Bulevard, sau 24-FUN, unde avea propria rubrica, ”Fashion and the city”. Confirmarile au fost multiple, iar Ioana a aparut chiar si in Elle, cea mai citita revista de fashion din Romania.

De asemenea, bloggerinta participa si la un proiect inedit, de promovare a anumitor zone prin intermediul bloggingului fashion, numit ”Fashion Bloggers”, un eveniment organizat succesiv in fiecare dintre orasele bloggerilor participanti, ce astfel le pot prezenta, fiecare in parte, celorlalti, frumusetile locale, nu neaparat doar vestimentare:

,,Chiar se intampla chestii faine, la majoritatea am pus noi ca si bloggeri toate resursele. Mi se pare un proiect foarte tare si ar fi misto sa il continuam. Fiecare blogger se ocupa de proiectul respectiv in orasul lui – si Fashion Bloggers in Cluj ar trebui sa urmeze, dar l-am lasat mai pe primavara, fiind ocupata si cu atelierul, care e pe primul loc acum. Vom face si in Cluj, pentru ca si Clujul are multe locuri faine, si de abia astept sa ii duc peste tot”, a mai spus Ioana Chisiu. 

Aproape toate bloggeritele au luat parte la conferinta The Woman.

“Pe Ioana Chisiu, de exemplu, am ales-o si pentru ca este foarte urmarita si are foarte multe fane, dar si pentru viata ei: este mamica, are anumite realizari si pentu noi este un model bun. Sunt cele mai vizibile, sunt pe piata de 2-3 ani. Paginile lor sunt centrate pe zona de fahion si urmaresc ce se intampla in afara tarii. Cand vine cate un trend nou ele sunt primele care dau de stire. Sunt interesate de imaginea lor, de partea de beauty, de hair si asta prinde la femei. Ele vin tot timpul cu noutati, cu diete, le dicteaza anumite trenduri pe care, in general, le aduc din afara. Noi, ca oameni activi, nu putem afla de la birou ce s-a lansat la Paris, cine ce poarta pe covorul rosu sau ce am putea aplica aici in Cluj sau in Transilvania. Ele ne aduc toate aceste informatii”, a precizat Crina Dodea Ciocian, organizator al evenimentului. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *