Bicicliștii clujeni sunt printre cei mai afectați de proiectele bombastice ale primarului Boc, proiecte menite să dea bine pe foaie și în poze, dar a căror utilitate este departe de promisiuni. Boc se prezintă în ultima perioadă drept un puternic susținător al mijloacelor de transport alternative, drept care promite un oraș al pietonilor/bicicliștilor și nu unul al mașinilor. În acest sens toate străzile modernizate recent au fost dotate cu piste de biciclete, sau cel puțin a fost colorat cu verde o parte din carosabil și le-au numit piste pentru biciclete.
Bicicliștii și-au manifestat însă nemulțumirea și pentru pista de pe Regele Ferdinand, dar și pentru cea din Bună Ziua. Acestea dau bine în poze, contribuie la statistică, dar nu sunt practice. Acum, aceștia reclamă din nou faptul că proiectul pentru modernizarea străzii Napoca arăta foarte bine pe foaie, însă transpunerea în realitate diferă total. La un moment dat pista de pe Napoca a fost eliminată complet, ulterior s-a revenit asupra deciziei și aceasta va fi trasată.
”Am fost zilele trecute pe la Casa de Cultura a Studentilor si am aruncat o privire pe panoul cu proiectul: m-am ingrozit! Nu e ce s-a propus la desbaterea de la Casino! Pe Napoca e pista cu sens unic spre Piata Unirii, latime probabil 1,5 m. Dar socul cel mare e ca si spre Republicii e tot sens unic, tot 1,5 m sau mai putin. Deci de la Piata Unirii la Piata Lucian Blaga poti veni pe bicicleta doar ocolind pe Memorandumului! Pai repet, varianta de la dezbatere era total diferita! Plus ca mai sunt niste aberatii pe acolo. La dezbaterea oficiala de la Casino, s-a prezentat un proiect decent. Nu ideal, dat acceptabil. Deci eu personal ma asteptam ca in mare sa se amenajeze ce s-a prezentat. Oricum era un proiect la limita decentei. Dar ce se face e acuma e… ceva care sa arate bine, dar va incurca mai mult decat va ajuta”, semnalează un biciclist.
Avocatul Radu Mititean, președintele clubului de cicloturism Napoca a declarat recent că în Cluj-Napoca încă se bâjbâie când e vorba de infrastructura pentru biciclete, încă se fac compromisuri și multe promisiuni puse în parctică suferă la capitolul calitate.
”Dacă la proiectul de refacere a străzii Napoca, proiectul inițial prevedea și o pistă de biciclete și apoi în ”celebra” în sens negativ Comisiei de circulație, a fost eliminată, recentele declarații ale Primăriei spun că vor face totuși pistă de biciclete pe strada Napoca să nu fie totuși o ruptură în mijlocul orașului. În schimb pe Bulevardul Ferdinand prezentat cu surle și trâmbițe ca și cum ar conține infrastructură pentru biciclete nu s-a făcut pista de biciclete, este o fâșie verde fără statut de pistă de biciclete. Pe sens opus, dinspre gară spre centru trona un semn de interzis cu excepția mijloacelor de transport în comun, acum de câteva zile a apărut un adițional cu excepția bus și biciclete. În parcul Central a rămas o singiură alee, cea dinspre Someș, dar din păcate acolo s-a mers cu jumătăți de măsură. La multe intersecții nu există acel indicator, iar pietonii care vin nu au de unde să știe că se vrea o pistă de biciclete. Sunt tot bucăți are încep de nicăieri și se termină nicăieri. Au crescut însă așa zisele piste pe străduțe de la periferie unde nu este nevoie, le-au făcut doar ca să bifeze statistică.Treptat promisiunile privind pistele de biciclete au început să fie puse în practică, însă calitativ majoritatea au fost prost puse în practică. Chiar riscă să pună în pericol noțiunea de infrastructură velo și în plus foarte puțin și prost sincronizate, în ritmul acesta nici în 2050 nu vom avea ceva coerent. Avem un ritm de melc și deficiențe calitative, de parcă am fi la început”, susține Radu Mititean.