Din oras

Benzile desenate pentru transportul în comun și pseudo-fluidizarea traficului în orașul BOCat. Începe școala, începe calvarul

Vine și sfânta zi de 10 septembrie, ziua în care începe școala pentru elevi. Este momentul din care orașul tot mai Bocat, va începe să se sufoce. Este prima etapă de Bocaj, pentru că va urma și continuarea, cea din 1 octombrie. Dar să rămânem cu picioarele în trafic, că tot stă pe loc: ce se mai aude despre “proiectul” benzilor desenate, pardon, dedicate transportului în comun?! Vă spunem noi: NIMIC. “Proiectul”, asemenea multor altor reklame, marca Primăria Municipiului Cluj-Napoca, s-a BOCat. Mămicile sunt așteptate să-și ducă copiii la școală și au la dispoziție două soluții: fie recurg la transportul în comun – autobuzele CTP, murdare și fără aer condiționat, dar cu WI-FI, fie sunt chemate să-și scoată autoturismele la atac, pentru că în traficul clujean nervii sunt de “război”.

S-a scurs un an de când problema Bocajului din trafic a intrat în atenția autorităților locale: povestea benzilor ”desenate” pentru transportul public. Este vorba despre acele benzi care sunt marcate prin stâlpișori, care pornesc de oriunde și se sfârșesc pe nicăieri. Asemenea benzilor dedicate pentru bicicliști.

Măsurile de fluidizare a traficului şi de eficientizare a transportului public reprezintă prioritatea municipalităţii clujene în 2018 – era incă o promisiune lansată de primarul Boc în cadrul debaterii proiectului de buget pentru acest an, ședință care avea loc în 29 ianuarie 2018.

Priorităţile sunt legate de trafic, din această perspectivă, realizarea centurii metropolitane a Clujului, cu primii paşi care se fac în 2018, de departe este cea mai importantă preocupare pe care o avem.

În al doilea rând este supralărgirea şi lărgirea unor străzi pentru a se putea permite o decongestionare a traficului, în al treilea rând realizarea unor parkinguri subterane şi supraterane în diverse zone ale oraşului, care de asemenea să ajute la decongestionarea traficului.

Nu în ultimul rând şi la fel de importantă este politica de a continua liniile dedicate pentru transportul în comun. Ceea ce s-a făcut anul trecut va fi continuat, în sensul că vom avea şi alte trasee cu destinaţie specială pentru transportul în comun”, promitea Emil Boc în ianuarie 2018.

1 Centura metropolitană – zero.

CITEȘTE ȘIExplan SRL susține că prima licitație pentru Centura Metropolitană nu a respectat prevederile legale. Contractul de 13,2 milioane se află acum în atenția CNSC

CITEȘTE ȘIDupă un protocol ilegal pentru Centura Metropolitană, Boc a mai făcut una “lată”: câștigătorul licitației pentru studiul de fezabilitate al centurii este o firmă implicată în demolarea autostrăzii Sibiu – Orăștie

2 Supralărgirea străzilor – de exemplu, străzile Borhanci și Bună Ziua – zero.

CITEȘTE ȘIPrimăria amenajează sensuri giratorii și lărgește străzi în Borhanci și Bună Ziua. Pe hârtie, de vreo trei ani

 

3 Parkinguri – Cu trei ani întârziere, parkingul Negoiu a fost dat în folosință. Nicicum Inspectoratul pentru Situații de Urgență nu elibera avizul necesar. Dar, după 3 ani de așteptare, desigur, 300 de locuri de parcare sunt egale cu zero pentru un oraș cu peste 300.000 de locuitori. Despre Parkingul Hașdeu nu vă mai spunem – și acest “proiect” este ”în linie dreaptă” – practic, s-ar putea să fie gata peste cinci-șase ani, cum s-a întâmplat și în cazul parkingului Negoiu.

CITEȘTE ȘIParkingul Hasdeu a ajuns la etapa semnare contract proiectare și execuție. Anunțul începerii investiției datează din 2012

CITEȘTE ȘIBoc se laudă cu peste 1.000 de locuri de parcare noi. Ar fi gata peste vreo doi ani

4 Continuarea politicii liniilor ”desenate” pentru transportul în comun. 

CITEȘTE ȘIBulevardul 21 Decembrie 1989, ca dupa razboi

CITEȘTE ȘISopor va deveni un alt “dormitor” al orașului? Cum va fi evitată aglomerația după ce va apărea un cartier de dimensiunea Mănășturului? 

Primăria Cluj-Napoca a implementat banda dedicată pentru transportul în comun pe axa Est-Vest, pe B-dul 21 Decembrie 1989 (între stația Someșul și strada Memorandumului, la intersecția cu strada Emil Isac). Banda dedicată s-a realizat la bordură, în locul parcărilor care au fost desființate. De asemenea, și în Piața Avram Iancu – latura estică, s-a dedicat o bandă transportului în comun, în prelungirea celei existente în Piața Ștefan cel Mare pe sensul de mers dinspre Piața Cipariu spre B-dul 21 Decembrie 1989.

În luna august, primăria clujeană promitea noi benzi dedicate transportului în comun. Zonele vizate sunt cartierul Gheorgheni, strada Moților și traseul care duce spre cartierul Mănăștur. Totodată a fost oprit proiectul care viza implementarea benzilor dedicate pentru mijloacele de transport în comun pe strada Moților. Măsura a fost luată din cauză că implementarea acestora ar presupune schimbări majore în trafic.

Lecția pe care nicicum nu vrea să o învețe primăria este simplă: înainte de a face anunțuri bombastice, din care se alege praful, bine-ar fi ca ”specialiștii” din cadrul comisiei de circulație să se aplece mai cu atenție asupra situației din traficul clujean, iar mai apoi să facă promisiuni. Practica clujeană însă, funcționează exact invers: mai întâi se anunță, după care se renunță, pentru că, nu-i așa?, proiectele se cam împotmolesc în incompetență.  

De asemenea, zona centrală formată din străzile Ferdinand, Tipografiei, Sextil Pușcariu și Emil Zola va fi regândită astfel încât pietonii și bicicliștii să devină prioritari – această găselniță a fost lansată la mijlocul lunii iulie. Se doresc și câteva modificări în trafic, plantarea de arbori și crearea unor zone de odihnă plus desființarea unor locuri de parcare. Ovidiu Cîmpean, director în cadrul Primăriei a precizat că probabil, în vara anului următor, dacă nu vor fi contestații la licitații ar trebui să înceapă lucrările la aceste străzi.

CITEȘTE ȘI: Se reamenajează străzile Ferdinand, Tipografiei, Sextil Pușcariu și Emil Zola. Cum va arăta zona și când vor începe lucrările – FOTO

Prin urmare, toate “soluțiile” privind decongestionarea traficului din Cluj țin încă de un viitor luminos, dar cam îndepărtat. Viitorul orașului de pe Someș este nițel BOCat în birocrație, incompetență și promisiuni deșarte. Dincolo de aceste aspecte rămase nesoluționate, școala va începe în 10 septembrie 2018. 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *