Uncategorized

Beatrice Chiriac, regina revistelor de promovare

Beatrice Chiriac este o femeie de afaceri de succes. In ultimii ani, a reusit sa invarta banii a zeci de judete si municipii din tara si usile institutiilor i s-au deschis fara probleme. Asociatia Force Tourism, care editeaza reviste de promovare pentru judete din intreaga tara, nu este singura sursa prin care Chiriac isi umple buzunarele.

Femeia este membru fondator al Clubului Presei de Turism din Romania din 2007, organizatie sustinuta de Ministerul Turismului, partener in mai multe actiuni si evenimente. Printre obiectivele Clubului se numara, pe langa atragerea de fonduri din banii publici, si imbunatatirea calitatii procesului de promovare a turismului sau investigarea fenomenelor specifice activitatii de turism din tara si strainatate. Pentru realizarea obiectivelor, asociatia desfasoara si activitati concrete, asa cum se prezinta pe site, precum colectarea de fonduri pentru asociatie, editarea si publicarea periodica a unor materiale de promovare si organizarea de simpozioane.

Chiriac nu se opreste aici. In 2011 a pus de-o alta asociatie, care scoate tot reviste. De aceasta data nu promoveaza obiective turistice, ci indeamna copiii la sport. Asociatia Junior Sport, a carei presedinte este Beatrice Chiriac, a lansat o revista cu acelasi nume in iunie 2012. Potrivit presei, publicatia urma sa fie distribuita gratuit o data la doua luni, in scolile si liceele din Capitala. Cu toate acestea, doar numarul de lansare a vazut lumina tiparului. Pentru asta, s-au atras diversi sponsori, care au primit reclama la loc de cinste in paginile publicatiei.

In ciuda insistentelor noastre, reprezentantii asociatiei nu au putut fi contactati. Interesant este ca vicepresedintele acestea este acelasi Bogdan Ghita care se ocupa si de distribuirea revistelor de promovare turistica, editate de firma Media Consulting People, despre care am scris aici.

Daca aceasta revista a ramas doar la numarul pilot, mii de exemplare au fost tiparite pentru Consilii Judetene si Primarii din intreaga tara de cealalta asociatie, mult mai celebra a lui Chiriac – Force Tourism. In unele cazuri, revistele chiar au ajuns la beneficiarii platitori, in alte situatii numarul real era mult mai mic decat cel de pe hartie. Un astfel de caz a fost semnalat la Consiliul Judetean Dambovita, unde protejata deputatului Ioan Oltean, cum a fost numita de presa, a vandut doar in acte peste 1.400 de exemplare, pentru care a primit 70.000 de lei. In realitate, insa, s-au gasit doar cateva exemplare dosite in WC-ul de la Muzeul de Arta. O alta lovitura a “sirenei lui Oltean” a fost la Primaria Targoviste, de la care a incasat 600.000 de lei pentru revistele de promovare turistica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *