Din oras

Banda dedicată de pe 21 Decembrie 1989 – Memorandumului, coșmar pentru bicicliști: „M-am plictisit în spatele autobuzului”

Puținele piste pentru biciclete sunt supramarcate în zonele centrale. Cel puțin în Piața Unirii, peste noapte au apărut marcaje atât pe trecerile de pietoni cât și pe ciotul de pistă de pe latura cu Muzeul de Artă. Bicicliștii spun că marcajele ar fi fost mult mai utile dacă pista pentru biciclete s-ar fi continuat și pe strada Ferdinand. Așa, permite doar accesul pe banda dedicată spre Memorandumului.

Marcajele au fost făcute doar în recent modernizata Piața Unirii, pe celelalte străzi nici vorbă să se fi făcut. De exemplu, pe bulevardul 21 Decembrie 1989, în zona Hotelului Melody, pista a rămas la fel de îngustă și prost gândită. Există acum totuși un avantaj, prin crearea benzii dedicate pentru transportul în comun, care permite și accesul bicicliștilor. Cu toate acestea, lucrurile nu sunt atât de simple cum par la prima vedere.

„Dacă se făcea un pic mai lată banda aceea dedicată intram și noi pe ea. Așa, în stații ne rugăm de șoferi să se dea mai lângă bordură ca să nu-i așteptăm”, spune un biciclist.

Aceștia spun că stau în spatele autobuzului pentru că nu e loc de depășiri.

„Nu e loc de depășiri, dar sincer eu m-am plictisit în spatele autobuzului”, afirmă un alt biciclist.

Problema pistelor pentru biciclete a fost semnalată de nenumărate ori în presă și pe rețelele de socializare. Cu toate acestea, conducerea Primăriei Cluj-Napoca nu a luat nicio măsură și bicicliștii circulă în continuare pe piste care încep nicăieri și se termină nicăieri.

Banda dedicată pentru transportul în comun pe direcția Mărăști – Memorandumului a fost dată în folosință în urmă cu o săptămână.

Urmează ca în perioada următoare să înceapă demersurile pentru crearea unei benzi dedicate pentru transportul în comun și în Mănăștur.  
Primarul Emil Boc a declarat, în urmă cu câteva zile, că benzile dedicate pentru transportul în comun au fost create după modelul altor orașe în care a fost nevoie de soluționare problemelor de trafic.

“Nu am inventat noi apa caldă cu benzile dedicate. Acest lucru se practică în toate orașele importante acolo unde trebuie să găsești soluții alternative pentru trafic”, a spus Boc.

Pe banda dedicată din Mărăști până în centru urmează să circule și taxiurile, în viitorul apropiat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *