Eveniment

AUTOSTRADA MELCULUI: ”Poarta Sălajului” rămâne, în continuare, închisă

O nouă amânare pentru lotul Poarta Sălajului-Zalău-Nusfalău de pe A3. CNAIR a suspendat, vineri, licitația pentru lotul cu tunelul Meseș, cel mai dificil segment al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea.

  • Considerat drept cel mai dificil lot de pe A3 Cluj – Oradea, secțiunea de 41 de km a Autostrăzii Transilvania, care include și Tunelul Meseș, avea estimat un termen de realizare de circa 6 ani.

Licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată în noiembrie 2020, însă nu are constructor desemnat nici măcar la doi ani de la lansarea acesteia.

Licitația pentru lotul de 41 de kilometri și o valoare de aproximativ 8 miliarde lei a fost relansată în februarie, avea termen limită pentru depunerea ofertelor 6 aprilie. Termenul a fost amânat pentru 5 mai, iar acum este din nou suspendat, deoarece una dintre firmele participante, Ictaș, a depus contestație.

În februarie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere lansa licitația pentru tronsonul de peste 40 de km de pe A3, cu termen limită pentru oferte în aprilie, dată ce a fost prelungită până la începutul lunii Mai 2023.

Acum, potrivit anunțului publicat vineri de CNAIR, licitația a fost suspendată.

Oricum nu este singurul lot problematic de pe această țeapă dată românilor de Guvernul Năstase și toate celelalte care au urmat în cârdășie (Grup Infracțional Organizat la nivel statal) cu compania Bechtel.

La sfârșitul lunii trecute, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a suspendat a patra licitație pentru execuția lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, lot care cuprinde și viaductul Suplacu de Barcău.

Începută în 2004, cu mult fast, Autostrada Transilvania își merită numele de Autostrada Melcului. Dacă ar fi trăit atâția ani, un melc s-ar fi târât mai mult decât au realizat autoritățile la această investiție – în fapt, un jaf organizat chiar de stat la buzunarele românilor.