Eveniment

AUTOSTRADA MELCULUI: CNAIR nu are un contract semnat nici la doi ani de la lansarea licitației pe lotul Chiribiș-Suplacu de Barcău al A3

La doi ani de la lansarea licitației, lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș al Autostrăzii A3 Transilvania, care include viaductul construit de Bechtel, rămâne în continuare blocat în birocrație. Conform Asociației Pro Infratsructură, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere încă nu are un contract semnat pentru finalizarea lucrărilor la acest lot al A3, iar situația lucrării ce cuprinde și viaductul abandonat de Bechtel, se va decide, cel mai probabil în instanță.

  • Pe 7 decembrie 2020, CNAIR a lansat o licitație cuprinsă între 500 și 570 de milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor pe Autostrada Transilvania, lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș, tronson de 26 kilometri care include și viaductul de 1,6 kilometri peste lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău (Bihor).
  • În iulie 2021, Comisia de Evaluare din CNAIR propunea anularea licitației pe motiv de oferte neconforme pentru ca în septembrie să anunțe că Erbașu a câștigat licitația cu o ofertă de 542 milioane de lei, dar Selina (Drum Asfalt) a contestat decizia. CNAIR a penalizat Selina cu certificat negativ după rezilierea contractului pentru lotul Chiribiș-Biharia (28 km.) dar litigiul se judecă la Curtea de Apel Oradea, primul termen este stabilit pentru 10 noiembrie (reclamant este Compania de Drumuri).
  • Pe 11 noiembrie la Tribunalul București se judecă o contestație a CNAIR împotriva Selina. CNAIR și Selina se judecă pe speța certificatului negativ (nu mai poate participa la licitațiile CNAIR 3 ani pe rezilierea lotului Chiribiș-Biharia) și pe descalificarea ofertei la lotul cu viaductul Suplacu de Barcău. Pe 18 octombrie, în Bihor, șeful CNAIR, Cristian Pistol a explicat că instanța nu a anulat rezilierea și certificatul negativ ci efectele certificatului negativ. Pentru lotul cu viaductul Suplacu de Barcău, CNAIR pregătește reactualizarea indicatorilor tehnico-economici și lansarea unei noi proceduri. În prezent, procedura din Sistemul Electronic de Achiziții Publice pentru acest lot nu figurează ca anulată.

AVEM UN RECORD MONDIAL NEGATIV: Nefinalizarea unei lucrări începute acum 18 ani!

”Recordul mondial negativ” înregistrat pe lotul Chiribiș-Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania se prelungește. Asocierea Trameco-Drum Asfalt (grupul Selina) a contestat în septembrie descalificarea ofertei sale și implicit anularea licitației pe acest lot, scos deja la licitație de 4 ori de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) fără succes.

”Nu știm sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneți voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani și trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel și Corsan-Corviam) și trei licitații (lansate în mai 2014, august 2017 și decembrie 2020). Urmează a… patra! Speram că a treia oară-i cu noroc, dar nu a fost să fie”, au scris pe Facebook cei de la Asociația Pro Infrastructură, în august 2022.

”Povestea transilvăneană (de groază) a acestui segment de 26,35 km este similară cu a vecinului său de la vest. Viaductul de 1,8 km lungime executat de Bechtel pe lacul de acumulare de la Suplacu de Barcău face parte din acest lot care a fost lăsat în voia sorții la 60-70% stadiu fizic când s-a reziliat contractul în 2013. CNAIR a lansat licitația pentru finalizarea lucrărilor în 27 aprilie 2014 (acum 8 ani, ați citit bine), în 2015 s-a semnat cu asocierea spaniolă Corsan-Corviam, dar în 2016 s-a reziliat din cauza mobilizării insuficiente a constructorului. În 23 august 2017 s-a pornit o nouă licitație, însă după doi ani și jumătate de tergiversări, amânări, contestații și reevaluări, în ianuarie 2020 CNAIR o anulează deoarece antreprenorul desemnat câștigător are probleme financiare în țara de origine”, mai arătau cei de la Asociația Pro Infrastructură.