In vizor

AUTOSTRADA ”BLESTEMATĂ”: Când zici Suplacu de Barcău, zici deja Paștele Cailor. Poate atunci va fi finalizat acest tronson. Licitația a fost, din nou, anulată

Scris de 555

Asociația Pro Infrasctructura anunță un record mondial negativ pe Autostrada Transilvania pe tronsonul Chiribiș-Suplacu de Barcău: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anulat, pe motive halucinante, licitația pe cei 26,35 kilometri ”blestemați”.

”Nu știm sigur dacă este o premieră planetară, dar poate ne spuneți voi dacă mai există în lume alt proiect de infrastructură de transport început în teren în urmă cu 18 ani și trecut printr-o acordare directă (Bechtel), două rezilieri de contract (Bechtel și Corsan-Corviam) și trei licitații (lansate în mai 2014, august 2017 și decembrie 2020). Urmează a… patra!” – consemnează, pe pagina de Facebook, Asociația.

”În 02.06.2022 vă spuneam povestea halucinantă a acestui tronson: Speram că a treia oară-i cu noroc, dar nu a fost să fie”, arată Pro Infrastructura.

Așa cum explicau atunci, firma Erbașu, câștigătorul inițial, a fost contestat și contestatarul, Drum Asfalt-Trameco (grupul Selina), a câștigat definitiv descalificarea ofertei Erbașu.

Iar în 26.07.2022, conform datării documentului, CNAIR declară inadmisibilă oferta Drum Asfalt-Trameco.

”Motivul? Din ce informații avem, NU din cauza certificatului negativ rezultat din rezilierea contractului pe lotul vecin, Chiribiș-Biharia, ci pentru modalitatea de calcul a experienței similare (valoare proiecte similare construite anterior) a partenerului spaniol din asociere.

Rezultat automat? Anularea procedurii. Decizia CNAIR poate fi atacată de Drum Asfalt-Trameco în termen de 10 zile de la comunicare. La această oră nu știm când/dacă a fost comunicată, deci nu putem spune cert dacă perioada legală de atac s-a scurs sau nu.

Solicităm CNAIR să clarifice public dacă asocierea Drum Asfalt-Trameco a făcut sau nu contestație”, mai precizează Asociația Pro Infrastructura.

O filmare din 2021 ne arată dezolarea de pe acest ”cimitir” al Autostrăzii Transilvania:

Ce vedeți sunt lucrări demarate în 2004 de Bechtel, reziliate cu americanii în 2013 (la 50% stadiu pe Suplacu de Barcău-Borș), apoi în 2015 re-contractare cu spaniolii de la Corsan-Corviam și… iar reziliere în 2016 pentru că noul-vechi antreprenor n-a făcut practic nimic. Doar a încasat bani pentru ”stașionare utilaje” – la fel cum au făcut și escrocii de la Bechtel.

Dar drama halucinantă a acestui tronson blestemat este departe de deznodământ! Constructorul câștigător al licitației din 2017, a declarat că diferențele din teren față de expertiza CNAIR sunt majore și cere peste 130 milioane de lei pentru lucrări suplimentare (40% din contract). Când a ofertat la 72% din prețul estimat de CNAIR și ulterior a semnat, oare nu putea să anticipeze problemele? Culmea coincidenței, 326 milioane (valoarea contractului) plus 130 (suplimentarea invocată) înseamnă 456 milioane, adică practic costul estimat de CNAIR în licitația din 2017. Au constatat că s-au grăbit să câștige cu prețul cel mai mic…



ULTIMA ORĂ

  • Acum 35 mins Editorial
    Pe final de mandat, Klaus Iohannis s-a trezit cu încă două scandaluri pe cap: plagiatul lui Cîmpeanu și licitația trucată pentru amicul Schmidt. Și nu prea știe pe unde să scoată cămașa
  • Acum 2 hours Editorial
    De ce Bistrița-Năsăud poate să PSD, iar Clujul o ține cu penseta
  • Acum 3 hours Eveniment
    ATENȚIE: Se transmit mesaje false în numele E. ON
  • Acum 4 hours Politica
    Vasile Dîncu, la deschiderea anului universitar: ”Vă invit să participaţi la dezbaterea privind legile educaţiei, ele trebuie cu adevărat perfecţionate”
  • Acum 4 hours Cooltura
    Omul cocoțat pe bârnă, a uitat cum e să se mai dea și jos. Tony Grecu explică cum a câștigat Emil Boc o vacanță la Costinești pe vremea lui Nea Ceașcă
  • Acum 5 hours Eveniment
    Nivelul apei din Lacul Tăul Mare, unde barajul s-a fisurat, a scăzut cu 80 cm. Acțiunile de refulare continuă. Peste 100 de oameni din gospodăriile în pericol să fie inundate au refuzat evacuarea
  • Acum 5 hours Politica
    CE-AM MAI RÂS: În condițiile în care premierul Ciucă e acuzat de plagiat, Klaus Iohannis cere ”toleranță zero” față de plagiate. Dar față de licitații trucate, când?
  • Acum 6 hours Politica
    PE SURSE SE AVANSEAZĂ NUMELE NOULUI MINISTRU AL EDUCAȚIEI: Ligia Deca îl va înlocui Sorin Cîmpeanu. UPDATE: Liberalii s-au decis
  • Acum 7 hours Justitie
    23 de ani de închisoare pentru clujeanca ce a omorât un bătrân. Cadavrul a fost găsit cu mâinile și picioarele legate. Procurorul ceruse condamnarea pe viață
  • Acum 7 hours Straineze
    România și alte 8 țări NATO susțin aderarea Ucrainei la Alianță. Sunt țările care au simțit ”gheara otrăvită” a Moskovei
  • Acum 8 hours Din oras
    VÂNĂTORI DE NESIMȚIRE CLUJEANĂ: Garsonieră-celulă-de-pușcărie de închiriat la peste 200 de euro pe lună
  • Acum 18 hours In vizor
    NU-ȘI POT ÎMPĂRȚI ”PATRIOTISMUL”. S-au cățărat pe Tricolor și-acum s-a rupt cu ei. Liderul ”AURolacilor” și senatoarea ”șoșocarilor” s-au huiduit și acuzat reciproc că au confiscat evenimentul
  • Acum 19 hours Vocea ta
    Dragoș Damian, CEO Terapia Cluj: ”Salariul minim brut la 4000 lei – singura șansă de a elimina munca la negru, de a rezolva problema deficitului de forță umană și de a ține românii în țară”
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE