Vocea ta

Autoritățile, luate prin surprindere de al cincilea val Covid, în al doilea an de pandemie, sunt ”unresponsive”. „Azi am sunat la DSP Cluj de 856 de ori… Asta după n-șpe valuri, t-șpe pregătiri, x miniștri la Sănătate și multă, muuultă gargară!!!”

În Clujul ”smart”, un pacient Covid a sunat de aproape 1000 de ori la DSP pentru a efectua formalitățile legale, însă, în al cincilea val, în al doilea an de pandemie, Direcția de Sănătate Publică este foarte greu, spre imposibil de accesat de către persoanele infectate.

Așa cum fiecare val de zăpadă, în fiecare iarnă, ia autoritățile prin surprindere, probabil că fiecare val Covid, din fiecare an, până la finalul pandemiei, va suprasolicita DSP-ul, care va deveni inoperabil. Din 2020, până în anul 2022, autoritățile statului român nu au fost capabile nici să creeze proceduri simple și ușor de urmat de către pacienții Covid, nici să implementeze soluții informatice care să automatizeze aceste proceduri. Așa că oamenii sună disperați la DSP, pentru a putea beneficia de concediul medical aferent perioadei de izolare/carantină.

„Azi am sunat la DSP Cluj de 856 de ori… deocamdata. Mi-am pus contor pe auto redial.

Am fost testat pozitiv de duminica, introdus in Coronaforms regulamentar. Am vorbit cu medicul de familie… am mai avut Covid, stiu procedura… ma gandeam sa ii ajut cu ancheta epidemiologica avand in vedere ca intre timp toti ai casei au simptome specifice.

Am reusit sa trec de linia ocupata de 7 ori… si a sunat in sfarsit. Ring ring… de 10 ori si dupa care timeout, apel intrerupt. Nici macar un apel in asteptare, nimic. Ba chiar la unul dintre numere aveau un robot care raspundea: „Toti operatorii sunt ocupati, va rugam reveniti!”… si se intrerupea apelul imediat.

Asta dupa n-spe valuri, t-spe pregatiri, x ministri la Sanatate si multa muuulta gargara!!! Foarte eficienta treaba ce sa zic, de doi ani stam cu pacostea asta de covid pe cap si nu am reusit sa ne organizam pe partea asta. Fantastic!

As vrea sa fiu constructiv si sa incerc sa inteleg de ce nu s-a putut mai mult aici in Cluj, dar nu numai. Stiu ca la un moment dat s-au oferit multi voluntari sa dea o mana de ajutor in call center, insa in ce priveste infrastructura (centrala telefonica, roboti etc) oare de ce nu s-a facut nimic? Un chatbot ceva, asa mai din secolul 21? Unde sa dai un CNP si o lista cu nume si prenume si sa iti vina pe mail o decizie de carantinare ? Visez oare la cai verzi pe pereti? #covid”, a scris Andrei Pinte pe LinkedIn.

„Oare ce se întâmplă cu DSP, de ce este imposibil să îi contactăm de mai multe zile/săptămâni deja? Au două numere de telefon pe site-ul lor care nu funcționează, iar email inboxul lor e full. Oamenii au nevoie de decizii, de informații de încredere… se pare că s-au pensionat la cea mai mare rată de infectare… E absolut inacceptabil”, a scris și Duduj Szilvia pe grupul de Facebook Clujul Civic. 

„Așa-i când nu se automatizează toate aceste procese. Vezi acolo „punctul unic de eșec” („single point of failure”) acel telefon la DSP, că nu putem să trimitem datele printr-un formular pe situl DSP, pe lângă varianta de a suna sau a trimite SMS, sau chiar a merge la ei la sediu.
Avem calculatoare și Internet pentru Facebook și Insta și WhatsApp și pentru joacă cu unealta în nisip, că la asta e bună tehnologia, nu la lucruri serioase, că atât știu unele partide despre tehnologie”, a remarcat Sorin Pânca, pe același grup de Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *