General

Asociația Pro Infrastructură: ”Prostia și lenea CNAIR duc la ciocniri frontale în nodurile de autostradă”. Nodul Gilău al Autostrăzii Transilvania este ”făcut în stilul anilor 1930”

Scris de 488

Accidentele se țin lanț pe nodul de lăgătură dintre Autostrada Transilvania de la Gilău. Specialiștii de la Asociația Pro Infrastructură susțin că aceste accidente survin don cauză că nodul a fost proiectat în mod primitiv, cu bretele înguste pe care se circulă în ambele sensuri, în curbă, fără vizibilitate, în stilul anilor ’30 ai seolului trecut.

  • Prostia și lenea CNAIR duc la ciocniri frontale în nodurile de autostradă”, spun cei de la API, care cer ca bretelele bidirecționale să fie proiectate direct cu separarea fizică a sensurilor.

”Prostia și lenea CNAIR duc la ciocniri frontale în nodurile de autostradă. Recent, la fiecare 1-2 zile, au avut loc accidente evitabile în nodul Gilău al Autostrăzii A3, lângă Cluj-Napoca. Cauza este configurația primitivă a nodului, cu bretele înguste pe care se circulă în ambele sensuri, în curbă, fără vizibilitate.

Multe noduri de autostradă din țară sunt proiectate astfel, deci vom asista la noi coliziuni frontale. Și mai rău este, de exemplu, la nodul dintre autostrăzile A1 și A6 de lângă Balinț care se <<laudă>> deja cu morți. Multe din cazurile de circulație pe contrasens pe autostradă sunt cel mai probabil provocate de intrarea pe contrasens în nod din cauza insuficientei separări a fluxurilor de trafic”, arată cei de la API.

”Cum am ajuns aici? Prostie și lene. Prostia CNAIR și IPTANA de a proiecta nodurile astfel, în stilul anilor 1930. Oriunde conduceți în lumea civilizată veți vedea că sensurile de intrare și ieșire sunt pe accese (drumuri) diferite sau pe bretele bidirecționale largi, care au cel puțin un marcaj foarte clar și, de obicei, au parapet de beton între fluxurile de trafic.

Iar lenea responsabililor CNAIR și DRDP Cluj duce la consemnarea pasivă a accidentelor aproape zilnice din nodul Gilău. Totuși, se zvonește că se vor desena niște săgeți menite să reamintească direcția de circulație. În opinia noastră însă, măsura este prea <<moale>> pentru că șoferii ignoră săgețile, la fel ca linia continuă, deseori uzată și murdară.

Un alt factor este și diferența dintre viteza de autostradă și cea de DN. Viteza excesivă contribuie la tăierea curbei, pe contrasens. Dar eroarea umană trebuie prevenită de infrastructură!

E remarcabil că inclusiv Poliția Rutieră recomandă administratorului drumului instalarea separării fizice dintre sensuri, dar DRDP Cluj ignoră situația de mai bine de un an. Această gașcă, subordonată CNAIR, condusă ca-n vremurile de tristă amintire pre-democratice, este vârf de lance în menținerea României pe ultimul loc la siguranță rutieră în Europa.

O altă găselniță a DRDP Cluj: lărgirea pe furiș la 4 benzi a DN1C Cluj-Dej, fără separarea de sensuri, printr-un proiect de „curățare de șanțuri”. Cu alte cuvinte, liber cu 120 la oră prin sate. Pietoni, săriți! Șoferi, poftiți la ruleta rusească: șansele să fiți loviți într-un accident fără vina voastră sunt maxime”, mai spun cei de la API.

Aceștia cer creșterea siguranței în nodurile de autostrăzi prin lărgirea bretelelor, mai ales pe zona din curbă, și instalarea parapetelor din beton între fluxurile de trafic.

API solicită proiectanților să ”deseneze” de la bun început toate bretelele bidirecționale cu separarea fizică a sensurilor.

 

Sursa: Asociația Pro Infrastructura



ULTIMA ORĂ

  • Acum 10 hours Justitie
    JUSTIȚIE CU ORDIN DE ZI PE UNITATE: Alina Bica și Dorin Cocoș scapă de judecată în dosarul ANRP după ce faptele s-au prescris. Se încheie procesul și pentru Crinuța Dumitrean, Sergiu Diacomatu și Gheorghe Stelian, cu condamnări grele în primă instanță
  • Acum 11 hours In vizor
    Dacă Emil Boc OSĂ rezolve ”monstruoasa construcție” din Piața Mărăști, va avea un ”Jos pălăria” de la noi. Emil Boc spune că piața trebuie închisă pentru că e un pericol public
  • Acum 12 hours Din oras
    S-a ”rezolvat” Strada Victor Papilian, de e gata din nou să o ia la vale. ”Soluțiile alese în cazul alunecărilor de teren de pe strada din cartierul Europa ar putea agrava și mai tare situația”
  • Acum 12 hours General
    SĂRĂCIE A LA CLUJ: Elevii se angajează din lipsa banilor, ceea ce duce la abandonul școlar
  • Acum 13 hours Din oras
    Emil Boc promite că Colegiul Tehnic ”Anghel Saligny” OSĂ ”rămână pe loc” în Mărăști
  • Acum 13 hours Politica
    Rafila, despre coplata în cazul în care pacientul doreşte să-şi aleagă medicul specialist care să-l trateze: E vorba despre o opţiune
  • Acum 14 hours Politica
    Parlamentul l-a revocat pe Niculae Bădălău de la Curtea de Conturi, după ce a fost arestat preventiv pentru dare de mită
  • Acum 15 hours In vizor
    PARCĂ EMIL BOC PASASE CENTURA METROPOLITANĂ ÎN CURTEA MINISTERULUI. Ministerul a preluat pe piept şi a şutat-o înapoi în ograda municipiului
  • Acum 16 hours Politica
    E BINE DE URMĂRIT: Ce proiecte “dezbate” şi aprobă maşinăria de vot a primarului Emil Boc în şedinţa de azi a CL Cluj-Napoca
  • Acum 19 hours FOTOGRAFILA
    CU DEOSEBITĂ MÂNDRIE DE A FI CLUJENI, vă prezentăm, ÎN EXCLUSIVITATE, imagini de la noul Parking de la Oncologie căruia OSĂ îi taie Emil Boc panglica
  • Acum 20 hours General
    PSD Cluj s-a asociat cu penalul Horia Șulea. L-au făcut șef la PSD Florești
  • Acum 21 hours General
    Clujenii de la Deltamed au intrat în lumea bună a Serviciilor
  • Acum 22 hours Din oras
    MITĂ CU TERMOFICAREA: Clujenii scot din buzunare 1 milion euro pentru subvențiile firmei de termoficare a administrației locale
Citește și...
General

Cod galben de ceaţă şi gheţuş

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis, marţi dimineaţa, mai multe atenţionări nowcasting Cod galben de […]

Recomandările redacției
TOP CITITE