In vizor

Asociația Pro Infrastructură ne spune ce știam de la început: lucrările de la metroul din Cluj se apropie de final. Marele final, acela în care NOSĂ vedem decât că am dat niște milioane de euro de la strâmtoratul buget al Clujului pentru niște vorbe și niște studii și niște gropi

Directorul Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea, a declarat într-o emisiune TV că metroul din Cluj ar putea să circule abia începând din anul 2030, „în cel mai fericit scenariu”.

Invitat în emisiunea ”În fața ta” de la Digi24, Ionuț Ciurea a declarat că până în anul 2026, este fezabilă doar realizarea structurii, faza 1 a proiectului: săparea galeriilor și a celor 9 stații.

”Acum avem doi ofertanți la Cluj, ar trebui să avem câștigător, sperăm noi, în martie și până în 2026 ar trebui să vedem, dar nu o să circulăm! Stați liniștiți! O să fie doar 9 stații din 19. Nu o să circulăm cu trenurile de metrou, ci doar o să fie săpătura – tunelurile și săpătura stațiilor. Asta înseamnă că nu o să se circule efectiv în 2026, dar o să avem investiția în faza 1.

Nu există doar promisiuni fanteziste, evident, și pentru Cluj este foarte foarte dificil să se implementeze proiectul acesta. (…) E greu de spus când o să circule. Pe lângă galerii, ne trebuie finisaje: de la pereții despărțitori în stații, spații tehnice… până la șină, toate instalațiile (…).

În cel mai fericit scenariu, nu mai devreme de 2030. Dacă până în 2026 facem structura pe 9 stații, în cât timp primim restul până la 2 miliarde? Sau o parte semnificativă, faza 2, în care să băgăm și instalațiile și pe astea 9 stații să și circulăm. Ne trebuie și trenuritrenurile nu există în ceea ce am spus, și partea de centralizare-semnalizare…”, a explicat Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura, la Digi24.

Oricum, primăria municipiului Cluj-Napoca a prelungit, pe 28 ianuarie, cu o lună, până pe 28 februarie, termenul-limită pentru evaluarea ofertelor la contractul Magistralei de Metrou M1, prima linie de metrou din afara Capitalei.

CITEȘTE: URMEAZĂ STAȚIA OSĂ METROUL, PRELUNGIREA LICITAȚIEI cu încă o lună

În plus, din informațiile Ziar de Cluj, unul dintre ofertanți și-a cam făcut bagajele.

CITEȘTE: Ne-a șoptit o viorea, că un turc a dat bir cu fugiții de la licitația pentru metroul lui Boc

Ca să nu mai pomenim de faptul că licitația pentru supervizarea lucrărilor la metroul lui Boc s-a anulat (o dată în decembrie 2022, a doua oară acum o săptămână), din cauză de incompetenți aciuați în ”bocărie”. Primăria nu a fost capabilă să răspundă la clarificări

Prin urmare, licitația de care depinde realizarea metroului de la Cluj, cea care vizează achiziția de servicii de supervizare a lucrărilor, a fost suspendată pentru a doua oară. Licitația anterioară a fost anulată la începutul lunii decembrie. Primăria Cluj-Napoca a relansat licitația la finalul anului 2022, cu o suplimentare de 15,5 milioane de lei față de valoarea inițială.

CITEȘTE ȘI: Cum scria Ziar de Cluj în 9 februarie? ”Doi turcaleți, se legănau, pe-o ofertă de licitație / și pentru că nu prea rezista / un turcaleț bir cu fugiții dădea”. Și licitația s-a suspendat

După cum remarcă și activistul clujean Szakats Istvan:

Choo-Choo Train se citește Ciuciu Tren la Cluj-Napoca.

Ne mai amintim de celebra bocciană cu „ultima lopată, în 2026” pentru TOT metroul de 19 stații, în funcțiune, da?

Na… kind reminder, azi, 2026 e pentru doar 9 gropi și tunele de legătură – prin care o să circule, poate, roabe de muncitori, împinse de alți muncitori.

Iar clujenii de cinci stele ar urma – poate- din 2030, asta DACĂ guvernul o să aloce bugetul de 2 miliarde, pentru cel mai mare vanity project OSĂ din istoria Napocăi.

Subsemnatul, țin pumnii ca în 28 februarie să-l avem pe fericitul câștigător. Nu de alta, dar așa agonia o să toot continue, cât de poate de vizibil. Cu contractarea, câteva luni. Cu proiectarea, un an întreg numai pentru jumătatea jumătății proiectului. Cu planurile de reorganizare a traficului. Cu tot horrorul în oraș, dacă chiar se ajunge să sape orice înafară de Sopor. Care toate o să contribuie la strivirea corolei de autominuni a Piar City.”