Editorial

AȘA ȚARĂ, AȘA ACCIDENTE FEROVIARE

Am avut și noi un accident feroviar, care e o oglindă a țării prin toate detaliile. Atât ne-am permis: un accident la fel de penibil ca țara. Noroc că n-au existat victime, doar 4 pasageri au ajuns la spital și au ieșit la scurt timp. Iar am avut noroc, iar a fost Dumnezeu mecanic de tren român și ne-a ferit de un dezastru ca în Grecia.

Ziceam că accindetul ăsta are scurgeri de românism, ca o budă de tren. Pornind de la cauza accidentului: mecanicul trenului de pasageri de pe ruta Arad-București Nord a trecut pe roșu și a lovit un marfar, în gara Roșiori Nord.

Avem armate de bombardieri care cred că le-au luat mămicile lor șosele și trec pe roșu. Acum avem și un mecanic de tren bombardier. Asta lipsea acestei țări. Așteptăm pilotul de avion bombardier, care să lase aeronava pe avarii, pe pistă, 5 minute, boss, până iau o șaorma.

Al doilea indiciu că accidentul ăsta feroviar s-a întâmplat în România e reacția CFR. După 9 ORE de la accident, CFR Infrastructură a confirmat că, într-adevăr, a avut loc o „tamponare” între două trenuri și că mecanicul „a trecut pe roșu”. 9 ore le-au luat celor din conducerea CFR să afle că a avut loc un accident feroviar.

Aparent, la CFR, veștile circulă precum trenurile: cu întârziere.

Al treilea semn că avem de-a face cu un accident 100% românesc e prima reacție a directorului CFR Călători, Traian Preoteasa.

Întârziatul director a declarat, despre mecanicul care a provocat accidentul: „Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or, el a depăşit controlat. Dacă dormea, din punct de vedere al impactului, se frâna pe loc şi nu ajungeam la acest caz. Deci, dacă dormea, era mai bine decât să depăşească controlat semnalul.”

Ziceți voi dacă asta nu e una dintre cele mai românești declarații pe care le-ați auzit vreodată: dacă dormea mecanicul, era mai bine, că se evita accidentul. Mi-nu-nat!

Al patrulea indiciu că avem de-a face cu un românism în toată splendoarea este explicația aceluiași director CFR Călători despre reacția companiei după 9 ore de la accident. Traian Preoteasa a declarat, într-o ședință la care au participat sindicatele CFR și reprezentanți ai ministerului Transporturilor: „Am fost la locul accidentului, am vorbit cu mecanicul de două-trei ori. Prima dată nici el nu și-a dat seama, impactul a fost minor. Cei patru nu au fost loviți din cauza impactului, ci a frânării bruște. Asta a cauzat lovirea, nu impactul. Distanţa dintre locul unde era locomotiva trenului de călători şi locul în care aţi văzut vagoanele răsturnate este de aproape un kilometru. Din cauza acestei distanțe, fiind și noapte, nimeni nu bănuia că a fost impact.”

Deci, în urma accidentului a deraiat trenul de marfă, au fost răniți patru oameni, dar NIMENI n-a bănuit că a fost impact, din cauza distanței și a nopții. Perfect logic, perfect românesc!

În fine, toate indiciile conduc spre o eroare umană și, dacă va fi găsit vinovat, mecanicul ar putea fi obligat și la plata pagubelor. De fapt, toate indiciile duc la concluzia că nu era posibil un accident mai românesc de atât.