Din oras

Aproape 20.000 de clujeni au fost "curentati" anul trecut de Electrica

Anul trecut, Electrica a debransat din motive de neplata 19.000 de consumatori din judetul Cluj. In total, acestia au platit numai pe taxele de rebransare aproape 2 milioane de lei, iar garantiile platite catre furnizor se ridica la 1,3 milioane de lei, bani care raman in conturile Electrica timp de doi ani! In multe cazuri, consumatorii au reclamat faptul ca au fost debransati deoarece au platit facturile prin virament bancar, iar in aceste cazuri Electrica nu percepe plata pentru factura restanta, ci pentru ultima factura emisa.

Atunci cand o companie care furnizeaza anumite servicii detine monopol pe piata, consumatorii sunt primii afectati. Ca vor, ca nu vor, sunt nevoiti sa se conformeze regulilor impuse. In cazul Electrica SA, Sucursala Transilvania Nord, mii de clienti reclama aceste servicii, dar si lipsa de comunicare dintre companie si consumator.

Daca nu iti platesti factura, in scurt timp te trezesti fara energie electrica si bun de plata. Taxele de reconectare iti dau dureri de cap si iti golesc buzunarele.

Spre exemplu, la reconectare o persoana fizica plateste suma de 184 de lei. Apoi, i se mai cere o garantie financiara, “in vederea evitarii riscurilor de neplata”. Suma este calculata pentru fiecare consumator in parte, in functie de consumul mediu. Garantia financiara ramane in conturile Electrica timp de doi ani, practic cetatenii imprumuta compania pe doi ani fara nicio dobanda!

Platesti si astepti

Dupa ce platesti toate aceste taxe, pe langa facturile restante, astepti inca o zi pentru a fi reconectat.

„Clientii Electrica Furnizare sunt reconectati in ziua lucratoare imediat urmatoare inregistrarii platii la furnizor.Termenul maxim de reconectare este de 2 zile lucratoare, in conformitate cu Standardul de Performanta in Furnizarea Energiei Electrice – art. 10, alin (3) si Standardul de Performanta in Distributia Energiei Electrice – Anexa 4, punctul 10”, se arata intr-un raspuns oficial, transmis redactiei ziardecluj.ro.

Platile bancare nu sunt corelate cu sistemul informatic Electrica

De foarte multe ori insa, clientii se trezesc ca sunt deconectati, desi au platit factura restanta prin virament bancar. Asta, deoarece plata facturilor in alta parte decat la casieriile Electrica Furnizare nu acopera si soldul anterior. “Prin scanarea facturii se preia doar datoria curenta. In cazul in care achitati cu ultima factura trebuie sa platiti o suma care acopera soldul anterior si factura curenta”, arata Electrica SA.

Asa se face ca, numai in 2012, peste 5% dintre consumatorii din judet au fost deconectati de Electrica Transilvania Nord. Cei 19.000 de clujeni au platit 1.837.000 de lei taxele de reconectare. Pe langa aceasta, esti obligat sa platesti si o garantie financiara, reglementata prin Legea 123/2012 a energiei electrice si a gazelor naturale. Aceasta stabileste obligativitatea constituirii de garantii financiare de catre toti clientii, in vederea evitarii riscurilor de neplata.

„Mentionam ca in anul 2012 s-au incasat de la clientii din judetul Cluj garantii in cuantum de 2,26% din total creante”, se arata intr-un raspuns oficial Electrica SA. Creantele clujenilor se ridicau, la sfarsitul anului 2012, la  59.500.000 de lei, asta inseamna ca garantiile platite se ridica la peste 1,3 milioane de lei.

Agentia de Furnizare a Energiei Electrice Cluj avea la sfarsitul anului trecut 341.044 de clienti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *