In vizor

„Anghel Saligny” reabilitează podul de la Gară cu un cost aproape dublu față de acum 4 ani, când a fost prima dată propusă investiția

Scris de 145

Primăria Cluj-Napoca intenționează să reabiliteze podul de la Gară (propus pentru reabilitare încă din anul 2017), prin Programul „Anghel Saligny”, la un cost aproape dublu față de acum 4 ani. Podul necesita de mult lucrări de întreținere și reparații, ajungând în prezent într-o stare avansată de degradare fiindcă lucrările nu s-au efectuat.

Ședința extraordinară a Consiliului Local Cluj-Napoca din 5 noiembrie 2021 include, pe ordinea de zi, două proiecte de hotărâre privind reabilitarea podului de la Gară:

Proiectul de hotărâre „privind actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții «Reabilitare Pasaj superior DN 1F KM 1+500, str. Locomotivei (pasaj Gară) în municipiul Cluj-Napoca»”

și

Proiectul de hotărâre pentru „aprobarea cererii de finanțare și a devizului general estimativ pentru obiectivul de investiții «Reabilitare Pasaj superior DN 1F KM 1+500, str. Locomotivei (pasaj Gară) în municipiul Cluj-Napoca».”

Primul proiect actualizează indicatorii tehnico-economici aprobați, printr-o altă hotărâre de Consiliu Local, în anul 2017.

Vechea hotărâre prevedea o valoare totală a investiției, fără TVA, de 11 520 830 lei, din care construcții-montaj: 10 018 740 lei. Durata prevăzută pentru realizarea investiției era de 7 luni.

Patru ani mai târziu, valoarea totală a investiției este de 19 085 922 lei fără TVA, din care construcții-montaj: 16 601 819 lei. Durata prevăzută pentru realizarea investiției este tot de 7 luni.

După 4 ani, costul investiției aproape s-a dublat.

Finanțarea proiectului va fi realizată acum „prin transfer de stat, de la bugetul local și din alte surse constituite conform legii”. Mai precis, din Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, prin cerere de finanțare, municipalitatea solicită 22 039 584 lei, urmând ca din bugetul local să acopere suma de 636 388 lei.

Așa-numitul program național de investiții ”Anghel Saligny” prevede cheltuirea a 50 de miliarde de lei, pentru următorii 6 ani, pentru mici proiecte cu caracter local gestionate de primari. Alocarea fondurilor se realizează fără prea multe condiționalități, iar verificarea proiectelor finale este sumară. Programul a fost cerut insistent de primarii PNL și promovat prin OUG de Guvernul Cîțu.

Proiectant pentru această lucrare de infrastructură este S.C. Construct C.D.P. S.R.L., iar contractul de proiectare încheiat în anul 2017 avea ca obiect: expertiza tehnică, DALI, DTAC, PT și asistență tehnică. Primăria deține documentația necesară, în baza căreia se puteau realiza lucrările, din anul 2018, însă, până acum, practic, nu a mișcat nimic.

Vechiul pod de beton a continuat, an de an, să fie măcinat de apă până la fierul din beton, iar degradarea sa continuă nu poate însemna decât o majorare graduală a costurilor de reabilitare:

„Anghel Saligny” reabilitează podul de la Gară cu un cost aproape dublu față de acum 4 ani, când a fost prima dată propusă investiția, nu doar din cauza scumpirii materialelor de construcție, ci și fiindcă podul s-a degradat continuu. Putem doar spera la un Anghel Saligy și pentru Podul Calvaria din Mănăștur, și pentru podul care leagă Grigorescu de cel mai mare cartier al orașului, ambele poduri fiind, la fel ca podul Gării, măcinate de apă până la fierul din beton.

Citiți și:

În Clujul cu cea mai bună calitate a vieții cad bucăți de beton peste mașinile din parcarea cu abonament amenajată sub podul Calvaria

Podul Grigorescu, neîntreținut, este măcinat de apă până la fierul din armătură



ULTIMA ORĂ

  • Acum 35 mins Din oras
    EMIL BOC CEL DUR ŞI DREPT (când nu e cazul). Deşi INS a anunţat de o săptămână că nu vor mai fi amendaţi românii care nu s-au recenzat, “din cauze obiective sau subiective”, acesta s-a hărnicit să-i amendeze pe clujeni
  • Acum 1 hour Politica
    N-AVEAŢI DE LUCRU? VĂ DĂ GUVERNAREA BIROCRAŢIE LA TOT CARTIERUL: Noi obligaţii pentru munca part-time: Angajaţii depun declaraţii în fiecare lună
  • Acum 1 hour In vizor
    “Krónika” consemnează declaraţia protopopului reformat al “Ţării Călatei”, István M. Vincze: “La noua grădiniţă din Huedin pot veni şi copiii români, dar limba de predare este limba maghiară”
  • Acum 4 hours Eveniment
    169 de inele de peste 6.500 de ani vechime au fost găsite de arheologi pe traseul Autostrăzii A3
  • Acum 5 hours Sport
    Clubul de fotbal Universitatea Cluj își ia rămas bun de la Nea Titi
  • Acum 6 hours Din oras
    Bunic lovit pe trecerea de pietoni. Ar fi trecut pe roșu
  • Acum 18 hours General
    NESIMȚIRE BUGETARĂ: Marinela Marc și-a propus să viziteze toată Europa, fără să scoată un leu din buzunar. Limba engleză ar fi singurul impediment
  • Acum 19 hours In vizor
    VINE BOC, SAU ARE SĂ-I PUTĂ? Khetane a invitat azi întreg Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca la festival
  • Acum 21 hours Sanatate
    Criză de VACCINURI pentru copii, la Cluj. Cel HEXAVALENT lipsește cu TOTUL. DSP Cluj așteaptă dozele de la minister
  • Acum 22 hours Analiza
    10 ani, 16 miniştri şi 942 de km de autostradă. 58,875 kilometri de autostradă pe cap de ministru. 5,9 kilometri pe an. 490,625 metri pe lună. Melci să fi fost şi se târau mai mult
  • Acum 23 hours Sanatate
    Rata infectărilor cu Covid-19 a scăzut ușor la nivelul judeţului Cluj. Aşteptăm să ajungem cu datele procesata la intervalul post Untold
  • Acum 1 day Politica
    Grindeanu anunţă licitaţia pentru 20 de trenuri electrice prin PNRR. Rutele leagă Cluj-Napoca de Oradea, Brașov, Alba-Iulia – adică ce era cât pe ce să “OSĂ” avem prin promisiunile electorale ale “Alianţei Vestului”
  • Acum 1 day Rautacisme
    Octavian Berceanu, acest “Ştefan Pescăruş” al Untold, laudă organizatorii NESIMŢITOTECII că au făcut rapid curat în urma lor. Adică şi-au îndeplinit obligaţiile contractuale
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE