Primaria Cluj-Napoca cheltuie lunar 40.000 de lei doar pentru serviciile de telefonie din cadrul institutiei.
Din cei peste 900 de functionari din cadrul institutiei, 315 dintre ei beneficiaza de telefon mobil de serviciu. Costurile pentru telefonia mobila usureaza lunar bugetul primariei cu 12.000 de lei. Suma platita pentru telefonia fixa este, insa, mult mai mare – 28.000 de lei lunar.
„Tarifele sunt stabilite prin acte aditionale, prin negociere”, spun reprezentantii biroului mass-media din cadrul Primariei Cluj-Napoca.
Operatorul de telefonie mobila care ofera servicii institutiei este SC Vodafone Romania SA, incepand cu anul 2006. Operatorul de telefonie fixa care ofera servicii Primariei este SC Romtelecom SA, incepand cu anul 1990.
„Valabilitatea contractelor cu ambele firme se prelungeste automat cu durate succesive egale cu 1 an”, mai spun reprezentantii primariei.
Ce s-ar putea face cu acesti bani
Cu 500.000 de lei, cat insumeaza taxele pentru plata telefoniei in cadrul institutiei, Primaria Cluj-Napoca ar putea reabilita cinematograful Dacia, ar putea mansarda cladirea in care functioneaza sau ar putea achita aproape toate datoriile spitalului Clujana. In aceeasi ordine de idei, conform bugetului aprobat pe anul 2013, Filarmonica de stat „Transilvania” primeste de cinci ori mai putini bani decat plateste primaria pentru telefonia fixa si mobila. Festivalul International de Film „Comedy Cluj” primeste finantare de 120.00 de lei, adica plata pe trei luni a telefoanelor din primarie. Zilele Culturii Maghiare stau si mai prost, prin comparatie. Bugetul aprobat pentru acest an e de 80.000 de lei – doar doua luni de vorbit la telefon in institutie.
sursa foto: ziuadecj.realitatea.net