In vizor

Alunecările de teren de pe drumul Oașului – Lomb ușurează bugetul local de 4 milioane lei

Scris de 312

4 milioane lei trebuie să plătească acum Primăria din cauza recomandărilor greșite ale proiectantului drumului de acces de pe Oașului în Lomb (unde se construiesc Buftea de Cluj, Centrul de Sprijinire a Afacerilor TEAM și Cluj Innovation City). Deși studiile geotehnice au arătat că terenul este supus riscului de alunecări de teren, proiectantul nu a ținut cont de acest lucru, iar Primăria a dat ordin de începere a lucrărilor.

În ședința de Consiliu Local de marți, 16 mai va fi supus votului consilierilor locali proiectul de hotărâre referitor la indicatorii tehnico-economici pentru consolidarea zonei supusă alunecărilor de teren, unde se construiește drumul de acces spre Lomb. Investiția a fost estimată la aproape 4,1 milioane lei, fără TVA. Finanțarea se va asigura din fonduri de la bugetul local.
Vor fi făcute lucrări de reprofilare/descărcare a versantului, structură de sprijin formată din două rânduri de piloți forați (135 de piloți vor fi montați), lucrări de drenaj, lucrări de eliminare a deformațiilor din corpul drumului principal, lucrări de refacere a structurii rutiere și dispozitive de scurgere a apelor. Studiul de fezabilitate a fost întocmit de  SC Construct CDP SRL. Lucrările ar urma să fie realizate în șase luni.

Demersurile pentru construirea drumului de legătură între Oașului și Lomb au început în 2014, startul lucrărilor s-a dat în 2015, dar la două luni de la deschiderea șantierului lucrările au fost oprite din cauza alunecărilor de teren din amonte, pe o porțiune de 300 de metri. Reprezentanții Primăriei au spus atunci în 2015 că vina este a proiectantului, care a precizat în proiectul tehnic că nu este nevoie de lucrări de consolidare, deși studiile geo arătau clar că este nevoie de așa ceva.

„Întreaga zona geografică unde ne aflăm este o zonă cu riscuri punctuale de alunecări și aceste lucruri au fost relevate în studiile geo însă proiectul livrat de proiectant nu prevedea anumite lucrări de consolidare care iată se impun acum”, declara Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, în 2015, imediat după ce au apărut alunecările de teren.

Atunci, reprezentanții Primăriei amenințau că vor da în judecată proiectantul. Cu sau fără proces, administrația publică locală plătește acum scump recomandarea proiectantului.

Realizarea drumului de 1,6 kilometri costă aproximativ 9 milioane euro, bani care inițial erau asigurați de Uniunea Europeană, dar din cauza depășirii termenului limită de finalizare a proiectului (finalul anului 2015), finanțarea a fost pierdută așa că va trebui asigurată din bugetul local.

Deși întregul drum trebuia să fie gata la finalul anului 2015 (termen de realizare aproximativ șase luni), conducerea Primăriei estimează că nici în 2017 nu va fi gata, după cum spunea, în luna martie, city managerul Gheorghe Șurubaru.

„Din discuțiile pe care le-am avut sau cel puțin părerea mea este că cred că anul acesta nu o să reușim să îl finalizăm. Problema este foarte complexă acolo și deja avem a doua porțiune care cedează și necesită o consolidare pentru acest drum. Una dintre porțiuni este în contract, dar începe consolidarea”, a declarat Gheorghe Șurubaru, city-managerul municipiului Cluj-Napoca. El a mai spus că „este o zonă foarte instabilă și apar probleme din ce în ce mai multe”, declara Șurubaru.

 



ULTIMA ORĂ

  • Acum 4 hours Analiza
    BASMELE DESPRE METROU CONTINUĂ. Primarul Emil Boc susține că studiile tehnice pentru aceste proiecte conțin toate soluțiile, inclusiv un plan de managemet al traficului. MATEMATICA, IDIOATA DE EA, ÎL CONTRAZICE. Dar ce contează?
  • Acum 7 hours Eveniment
    Pompierii clujeni au intervenit anul trecut la peste 900 de incendii de vegetație. Apel (degeaba) către cetățeni să nu mai dea foc la miriști
  • Acum 21 hours Vocea ta
    Cine-i ”idiotul”?
  • Acum 23 hours Politica
    Dosarul privind certificatul de revoluționar al liderului PSD Marcel Ciolacu a fost clasat: „Fapta nu este prevăzută de legea penală”
  • Acum 1 day Justitie
    TREABA SE CAM ÎMPUTE PENTRU EUGEN CECAN: DNA Central a cerut documente privind o lucrare de extindere drum efectuată de DRDP Cluj
  • Acum 1 day Rautacisme
    Eh, Marcel Bonţidean, zis şi “Nicolaie”… a semnat cu Securitatea, dar măcar n-a turnat
  • Acum 1 day In vizor
    Pe Boc îl lasă nervii din ce în ce mai des. Clujenii care-l critică sunt “isterici”, “iubitori de noroi”… Acum l-a numit “idiot” pe cel care a avut “tupeul” să-i numească “centura de Diamant” “un eşec”
  • Acum 1 day Din oras
    Primăria Cluj-Napoca susţine: “Lucrările de modernizare a străzii Iuliu Maniu, finalizate la timp”. Colegii de la Gazeta de Cluj au descoperit în teren contrariul. Şi cum nu zice municipalitatea nimic despre mizeria de pe Bolyai
  • Acum 1 day In vizor
    Autostrada Transilvania se conectează prin drum expres, aflat în grafic de execuţie, dar NU cu Centura Clujului (care NU există), ci cu cea a Oradiei (care există)
  • Acum 1 day Politica
    Falimentul Euroins: ASF a retras proiectul de plafonare a prețurilor la RCA. Guvernul urma să îl discute astăzi. Vezi cu ce explicații vin cei de la ASF
  • Acum 1 day In vizor
    O VESTE RECONFORTANTĂ: PUZ nou pentru reglementarea urbanistică a ariei protejate Cheile Turzii
  • Acum 1 day Din oras
    Reabilitarea clădirii fostului Hotel Melody, investiție de peste 1 milion de euro, cu sprijin de la Budapesta
  • Acum 1 day Din oras
    TRAGEDIE la Pata Rât: O locuință și alte anexe improvizate au fost cuprinse de flăcări. Un bărbat a murit
Citește și...
Recomandările redacției
OPINIE Vocea ta

Cine-i ”idiotul”?

Szakats Istvan Dacă primarul Boc a avut azi eleganța de-al face idiot pe inginerul Carol […]