In vizor

Alunecări de teren pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș-Turda

Pe loturile 1 și 2 a autostrăzii A10 Sebeș – Turda, între zona de la Alba Iulia Nord, mai precis dealul de la Pârâul Iovului și intersecția cu DN1 la Oiejdea, solul argilos dă bătăi de cap serioase celor doi constructori ai loturilor 1 și 2.

Pe lotul 1, în luna iulie 2020, din cauza ploilor abundente s-a produs o alunecare masivă de teren, în zona dealului de la Pârâul Iovului care a luat-o la vale, cu tot cu ancore, afectând o parte mică din corpul autostrăzii. Ulterior antreprenorul Pizzarotti, în urma unei expertize tehnice a luat măsuri de remediere, excavând practic locul în care a fost alunecarea de teren.

Chiar dacă nu mai sunt alunecări de amploarea celei din iulie 2020, totuși zona îi mai creează probleme constructorului. Astfel, așa cum se poate vedea în imagini, tot în zona  Pârâul Iovului, spre Sântimbru, a mai fost o alunecare de teren mică, care nu a afectat corpul autostrăzii. Ba chiar mai mult, la vechea alunecare a apărut una mai mică, terenul fiind pe punctul de a o lua din nou la vale cu tot cu ancore, potrivit albaiuliainfo.ro

Pe lotul 2, nici grecii de la Aktor nu au fost feriți de surprizele generate de solul argilos. Chiar dacă grecii au fost mai prevăzători și au pus coloane forate, totuși la kilometrul 19, în zona Oiejdea, pentru a putea ține sub control o potențială alunecare de teren, au pus pământ de umplutură.

În urma infiltrațiilor de apă, în spatele zidului de sprijin, s-a creat un strat saturat de apă, intercalat între două straturi de argilă care a creat o presiune asupra zidului de sprijin și practic îl împingea spre corpul autostrăzii. Pentru limitarea deplasărilor tronsoanelor din zidul de sprijin, Aktor a realizat umpluturi în fața acestora pe calea 2 a autostrăzii A10 (Calea 2, adică sensul Turda – Sebeș).

În acest moment, există deplasări între tronsoanele zidurilor de sprijin. Antreprenorul grec a comandat un studiu care potrivit surselor noastre a fost finalizat, iar în cursul săptămânii viitoare se va știi ce soluție a găsit proiectantul: drenarea apei, ancore suplimentare sau execuția unor piloți forați suplimentar.

Pe cele două loturi a autostrăzii A10 Sebeș – Turda, solul argilos dintre Alba Iulia Nord (Pârâul Iovului) și Oiejdea (până la supratraversarea DN1) dă bătăi de cap serioase constructorilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *