In vizor

Administraţia de 5 Minciuni a municipiului de 5 Răchiţele vrea rampă de deşeuri contrar legilor. Şi se minte de se pune în pericol încălzirea globală

Primăria Cluj-Napoca vrea să construiască o rampă la câteva zeci de metri de comunitatea din zona Pata Rât. Deşi legea nu permite, muşchiul politic al Primului Răchiţelean al Urbei este de-asupra acesteia, aşa că slugile sale politice numite în sinecuri fac totul să-şi merite pâinea. În general mint de pun în pericol până şi încălzirea globală. Aşa a făcut şi inutilul city manager Gheorghe Şurubaru în şedinţa în care maşinăria de vot a Primului Cosaş al Urbei a aprobat proiectul de realizare a unei rampe de deșeuri cu aport voluntar la Pata Rât.

Scos dintre popice şi munca la bordură, Şurubaru a declarat că proiectul (defect până la măduvă, despre care am mai scris), ar avea  toate avizele și studiile de fezabilitate realizate de Direcția de Sănătate Publică Cluj.

CITEŞTE ŞI:

Cluj-Napoca, oraşul „smart” de la poalele Pata Rât şi minciunile „dezafectării” rampei RADP

Chestionați de jurnaliştii de la Gazeta de Cluj (nu de către cei de pa presa locală de chitanţier, lor le ajunge copy-paste-ul de pe pagina Primului Mingicar al Urnei) în legătură cu studiul de fezabilitate realizat, reprezentanții DSP Cluj au transmis următorul răspuns.

”DSP Cluj a eliberat la solicitarea Municipiului Cluj-Napoca, două Notificări de Asistenţă de Specialitate de Sănătate Publică a Conformităţii pentru proiectul Elaborare studiu de fezabilitate şi proiect tehnic pentru autorizarea executării lucrărilor de construire centru pentru colectare a deșeurilor prin aport voluntar, nr.1829/576 din 29.05.2023, respectiv Elaborare SF şi DTAC pentru centru integrat de colectare separată prin aport voluntar destinat aglomerării urbane Cluj-Napoca, racorduri şi branşamente la utilităţi, nr.4122/1247 din 17.01.2012, amplasat în Cluj-Napoca, str. Platanilor, fn. Menţionăm că Notificarea de Asistenţă de Specialitate de Sănătate Publică a Conformităţii este eliberată în conformitate cu Ord. MS103012009, art.3, alin.4 şi art. 18, în scop informativ exclusiv pe baza documentelor depuse de către beneficiar. Pentru faza DTAC, eliberarea notificării a fost condiţionată de depunerea unui studiu de impact asupra stării de sănătate în relaţie cu obiectivul (Ord.119/2014 modificat şi completat, cap. 1, art.11), prin care s-au stabilit condiţiile obligatorii pentru ca acesta să poată, fi amplasat/funcţiona pe amplasamentul propus. Studiul de impact asupra stării de sănătate va putea fi consultat pe site-ul Direcţiei de Sănătate Publică Cluj accesând următorul link: http://www.dspcluj.ro/HTML/studiiimpact/studii.html. (link-ul nu este funcțional, n.red.). Pentru consultarea altor documente elaborate de alte instituţii, respectiv studiul de fezabilitate, vă rugăm să vă adresaţi instituţiilor abilitate în acest sens, Direcţiile de Sănătate Publice neavând competenţa pentru realizarea de studii de fezabilitate”, arată răspunsul DSP Cluj.

Pe site-ul DSP Cluj nu există niciun studiu de impact referitor la construirea rampei de deșeuri în zona respectivă.

Contactat de jurnalişti pentru a emite un punct de vedere, inutilul Gheorghe Șurubaru a declarat că, de fapt, ”avem studiu de fezabilitate întocmit și aprobat în consiliul local. Există studiu de impact asupra sănătății populației prin implementarea acestui proiect, solicitat de proiectant și trimis DSP pentru emiterea avizului. Dacă doriți detalii vă rog să faceți o solicitare în baza legii 544 și vă răspundem în termen”, a declarat Șurubaru.

PRIN URMARE:

  • Ce anume s-a aprobat în şedinţa de Consiliu local sub presiunea majorităţii, este încă un abuz, având în vedere că se vrea construcţia rampei împotriva prevederilor legii (nu lângă distanţa declarată faţă de case).
  • Ce studiu de sănătate invocă inutilul Şurubaru şi pe care, în limitele „transparenţei” de toată mizeria a acestei nesimţite administraţii, jurnaliştii îl vor consulta la paştele Legii 544, e problema subtrefugiului pe care-l caută acum. În şedinţa de CL, a MINŢIT cu neruşinare că DSP a realizat studiile. E o mare diferenţă, între „DSP a realizat” şi „DSP are de aprobat”.
  • Că tot vorbim despre transparenţa serviciului mass media al Primului Răchiţelean al Urbei, atragem public atenţia că de mai bine de 2 luni ne ignoră toate cererile pe 544. Ştim că Legea este atât de prost întocmită încât nu prevede sancţiuni la NESIMŢIRE, dar noi când întrebăm ştim răspunsul dinainte, nu prea avem nevoie şi de părerea sinecuriştilor oploşiţi pe la mass media. Nasol este altceva. Că acolo sunt chipurile foşti jurnalişti – unii dintre ei făceau spumiţă la colţul gurii şi li se bulbuca ochiul când auzeau de Emil Boc înainte ca acesta să fie ales prima dată prima (nu e aşa Oana Buzatu?), iar acum fac sluj în pita banului public. Felicitări!

Revenind, la câte bube sunt în acest proiect, noi abia aşteptăm să fie lăsaţi procurorii DNA STS Cluj să se trezească din somnul de frumuseţe şi să ancheteze.

Diana Cristian, consiliera USR, a atras atenția asupra timpului scurt în care au avut posibilitatea să studieze documentație, dar și asupra faptului că această rampă este proiectată să se construiască chiar lângă oamenii care locuiesc la Pata Rât. Iar legea prevede că acest lucr nu poate fi făcut. De asemenea, ea atras atenția și asupra neclarităților financiare din documentație.

”Ne puneți să votăm un proiect care ar fi putut fi pus în dezbatere publică acum o lună ca să fim informați. Cum s-au obținut avizele dacă nu se păstrează distanța față de zona locuită de la Pata Rât. Sunt neclarități referitoare la calcule. Ce înseamnă 300.000 lei pentru readucerea terenului la starea inițială. Costurile pentru asfalt și ciment nu par reale!”, a declarat ea.

Gheorghe Șurubaru a reușit să ofere câteva răspunsuri incomplete care, de fapt, au adâncit și mai mult proiectul în zona nebuloasă reclamată de consilieri.

Cum vă ziceam, sluga Primului Răchiţelean al Urbei a susținut că avizul referitor la apropierea rampei de comunitatea care locuiește în zonă a fost dat de DSP Cluj și că prețurile par mari deoarece este prevăzut un ”un sistem dintr-un beton special, mai complex și probabil de asta prețurile sunt mai mari”, a susținut Șurubaru. Probabil betonul din care sunt făcute rampele şi liftul pentru persoane cu handicap de la Pasajul Gării.

Anca Ciubancan, consiliera PSD, a fost extrem de vocală și a cerut retragerea proiectului pentru ca el să poată fi votat la o dată ulterioară Însă, acest lucru nu a fost posibil pentru că termenul limită pentru depunerea lui este 20 noiembrie 2023.

”Vă solicit să retrageți proiectul pentru că noi, consilierii, abia am avut 24 de ore pentru studierea documentației. Nu există niciun deviz justificativ la acest studiu. Este doar o înșiruire de puncte, fără un deviz cantitativ specific. E vorba de 6 milioane de euro! Firma care a câștigat realizarea acestei documentații în vara acestui an trebuia să prezinte un deviz estimativ, dacă nu chiar comparativ, a costurilor din acest proiect. Am avut 5 luni la dispoziție, timp în care puteam fi consultați, de ce nu s-a întâmplat acest lucru?!

Unde este devizul estimativ al acestui proiect? De unde am ajuns la 6 milioane de euro pentru acest proiect?!”, a declarat ea.

La fel, Șurubaru a încercat să creioneze câteva răspunsuri.

”Devizul face parte din proiect. Dar nu este aici, ci va fi în proiectul tehnic. În acest proiect există un tabel unde sunt trecute câte containere sunt, etc. Acest centru va fi dat în operare unui operator autorizat care se va ocupa de administrarea lui”, a explicat inutilul Gheorghe Șurubaru.

Deci consilierii au aprobat ceva ce nu au citit, că era acolo, dar nu era. A vota în necunoştinţă de cauză e complicitate, nu neştiinţă!

Szakacs Istvan, reprezentantul grupului de Facebook Clujul Civic, o platformă civică unde sunt discutate proiectele administrației locale, a tras și el un semnal de alarmă asupra neregulilor din acest proiect.

”Dumneavoastră aprobați azi un proiect care evocă legea care prevede o distanță minimă de 200 m de zone locuite. Ei bine, la 50m de amplasament stau în acest moment peste 70 de ființe umane, de vreo 10-15 ani așa. Nu că nu îi veți putea deporta și pe ăștia. Dar dumneavoastră aprobați azi un proiect pe baza unui raport care pretinde negru pe alb că acolo nu stă nimeni. Și care e fals. Vă țin pumnii.

Dumneavoastră aprobați azi un proiect bazat pe un timeline care începe în august 2023. Nu aveți niciun timeline update-at la documentație. Suntem în noiembrie. Dumneavoastră aprobați azi un proiect cu un timeline fie invalid, fie inexistent. Vă țin pumnii.

Dumneavoastră aprobați azi un proiect care prevede 100 de transporturi de deșeuri la rampă pe an. Asta înseamnă un transport odată la 3 zile. Serios? La mărimea Clujului? Poate una pe zi pe cartier?? Dumneavoastră aprobați azi un proiect pe puțin spus nefezabil. Vă țin pumnii.

Dumneavoastră aprobați azi un proiect care cheltuire 5.117.000 RON pe 5401 mp arie carosabilă betonată, trotuare, și împrejmuiri. Având în vedere că prețul unui metru pătrat de beton e între 100 și 200 RON/ mp, dumneavoastră aprobați azi un proiect cu această cheltuială grosolan supraevaluată, și anume de aproximativ de 15-20 ori. Vă țin pumnii!”.