Din oras

A apărut PNRR-ul renegociat. Așteptăm scalda de presă de chitanțier de joi a Baronului OSĂnhauzen, să aflăm cum OSĂ avem metrou prin PNRR

”1. Clujul ar trebui să TERMINE jumătate din 7 stații și 8.8 km de tunel până la capătul acestui an. Mai mult decât evident, nici măcar #nosă se apuce de vreo stație.
2. Clujul ar trebui să TERMINE 7 stații și 8.8 km de tunel până în 30 iunie 2026, adică într-un an jumate. Mai mult decât evident, #nosă nici aia. Bye-bye, PNRR.
Clujene, tu rămâi în trafic, ostatec în Orașul Hipnozei.” – scrie activistul clujean Szakats Istvan pe pagina de socializare a Clujului Civic.
Ar putea fi o imagine cu blueprint, plan de etaj şi text care spune „88 Țintă Construirea Dezvoltarea rețelei de transport cu metroul municipiile București și Cluj- Napoca Procentaj investițiile în liniile de metrou din București și Cluj-Napoca 2024 Finalizarea cel puțin 50% lucrări (certificate prin raportul supraveghere) pentru noile linii metrou din București Cluj-Napoca, inclusiv lucrări de rezistență structurală, stații, interstații, tuneluri, galerii și alte construcții, după cum urmează:”

Dar, conform Baronului OSĂnhauzen, Szakats Istvan e doar un hatter. Așa l-a numit într-o conferință de presă de chitanțier din luna ianuarie.

” (…) Repet pentru cei care scriu în afara subiectului, aveți cadrul prin care s-a aprobat acest proiect (…) Vă invit să mergeți alături de Szakáts la o bere… Dar cei care vă plângeți, vin apoi și tot pe dvs vă întreabă… Cei care vin să întrebe, să vă întrebe pe dumneavoastră și pe Szakáts, când vă mai plângeți că stați blocați în trafic (…) Eu cu specialiștii m-am bătut să căutăm soluții, să găsim bani. Aceste demersuri nu le-am făcut de ieri de azi, specialiștii au spus că la Cluj Napoca nu funcționează nici tramvai, nici monorail, ei ne-au spus că nimic nu e mai benefic decât metroul. Eu ce să le spun specialiștilor, că facem altceva că așa vrea  Szakáts Istvan? Păi să meargă Szakáts să facă proiecte. Mie specialiștii mi-au spus că trebuie proiectul metrou și centura metropolitană. (…) Primăria n-a spus niciodată că unul este mai important decât celălalt. Și proiectul centurii și metroul erau incluse în PNRR, în vremea miniștrilor Boloș și Bode. Apoi a venit Drulă și a fost la Comisia Europeană și a spus că centura nu intră în PNRR că nu e proiect verde, eu ce trebuia să fac dacă așa s-a negociat?”

”Specialiștii” invocați de OSĂnhauzen au scris clar chiar în studiul de fezabilitate că investiția este nefezabilă. Dar banii, vreo 3 milioane de euro, s-au dat, noi vom rămâne, ca de obicei, cu niște hârtii în seerar și cu minciunile de PR ale Baronului.

Poate vom afla și în cât timp se va face descărcarea de sarcină arheologică. Că tocmai ce s-a anunțat că s-a amânat către primăvară.

„Contractul a fost semnat în decembrie, dar acum, din cauza frigului, este greu să ne apucăm de lucru. Probabil vom începe în martie”, a spus George Cupcea, directorul adjunct al MNIT, la TVR Cluj.

Abia după această etapă se va putea face proiectul lucrării.

De la proiect, la lopată, trec alegerile locale și Baronul OSĂnhauzen va găsi alte teme de mințit.