In vizor

Licitația de 180 de milioane de euro pentru 20 de renuri electrice, ”dintre care patru vor circula pe rute din Cluj”, desființată de Asociația Pro-Infrastructură

Scris de 302

Abia ce s-au lăudat cu licitația de achiziționare a 20 de trenuri electrice de mare viteazp, ”dintre care patru vor circula pe rute din Cliuuuuj”, că Asociaţia Pro Infrastructură le taie elanul politicienilor și argumenrtează într-o postare publică de ce se cheltuiesc ”indecent” și degeaba 180 de milioane de euro pentru a nu se putea folosi nimic.

”Domnule ministru, unde anume vor circula trenurile cu 200 km/h? Din seria <să ne facem imagine cu infrastructura și materialul rulant>, ministrul Grindeanu se laudă pe persoană fizică folosind poze din Elveția (link: https://bit.ly/3Al60f9) că o instituție a statului (ARF) a trimis „spre SICAP” o licitație de rame electrice care pot atinge 200 km/h și indică rutele pe care vor fi puse. Pe porțiuni lungi din aceste trasee viteza maximă este sub 100 km/h! În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h și, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani. Viteza maximă a trenurilor autohtone este 160 km/h, pe aproximativ 170 km din cei 225 km de pe București-Constanța – vedeți mai jos captura din livret de lângă pozele elvețiene ale „domnului” Grindeanu”, semnalează Pro Infrastructura pe pagina de Facebook.

În următorii ani, proiectele de reconstrucție întârziate cu câte 5-8 ani vor mai adăuga 475 km cu 160 km/h pe coridorul Brașov-Curtici. Segmentele Sighișoara-Simeria și Ghioroc-Curtici permit deja 160 km/h dar sunt operate cu 140 km/h, susține asociația.

”Se mai află în licitație vreo 200 km cu 160 (Arad-Caransebeș și Aleșd-Oradea). În pregătire avem Ploiești-Vicșani, Pașcani-Iași, o parte din Cluj-Coșlariu și tunelurile Predeal și Balota de 7 km fiecare. Din experiența de până acum, între pregătire și dare în trafic trec cam 20 de ani. Așadar, cam asta va fi „rețeaua” CFR de 160 km/h peste două decenii.

Ce ne lipsește să mergem cu 200 km/h pe o linie „dreaptă” cum e cea de Constanța? Principalul impediment este că la peste 160 km/h mecanicii nu mai vad la timp semnalele luminoase de pe marginea căii ferate. Așa că sistemul arhaic de semnalizare BLA, adus în România în 1960, trebuie înlocuit cu semnalizare în cabina mecanicului, folosită de multe decenii în alte țări.

Uniunea Europeană impune și finanțează sistemul de semnalizare ERTMS/ETCS și teoretic noi îl avem instalat pe Ghioroc-Curtici și în curs de instalare pe Sighișoara-Simeria, dar practic a funcționat doar câteva zile pe zona pilot Buftea-Periș. Lipsa de interes pentru ERTMS din întreaga industrie feroviară, de la CFR SA la operatorii privați, nu ne dă speranțe că se va depăși curând pragul de 160 km/h”, se mai precizează în postare.

Trecerile la nivel sunt un alt factor major, semnalează Pro Infrastructura.

”Cresc foarte mult timpul de așteptare pentru șoferi dacă viteza maximă pe calea ferată este ridicată la 200. Proiectele de reconstrucție de sute de milioane de euro pe coridorul Constanța-Curtici au prevăzut, inexplicabil, păstrarea multor treceri la nivel, inclusiv cu drumuri județene sau naționale! Chiar și studiile de fezabilitate aflate acum în derulare pe Ploiești-Vicșani și Pașcani-Iași nu desființează toate trecerile la nivel cu drumuri județene. Spre comparație, în Germania mai există doar 9 treceri la nivel pe linii de 200 km/h, toate cu drumuri locale sau agricole”, arată Asociația.

”Este aproape indecent să vorbim de asemenea viteze în timp ce, cu toate reconstrucțiile faraonice de 160 km/h, unele finalizate în sfârșit după 10 ani de execuție, altele în lucru și deja întârziate, altele în pregătire, restul rețelei CFR este aproape de colaps, mare parte având scadență la reparație capitală. Cerem Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) să explice public cum a ajuns la concluzia că țara noastră trebuie să achiziționeze rame electrice de 200 km/h”, încheie Asociația Pro Infrastructura.

Sursă foto: Facebook/Asociatia Pro Infrastructura



ULTIMA ORĂ

  • Acum 1 hour Politica
    IOHANNIS ȘI-A IMPUS NOUL MINISTRU LA EDUCAȚIE: Ligia Deca. Ciucă îl elogiază pe Cîmpeanu: ”A ales să se sacrifice. Să facem diferența între acuzat și vinovat”
  • Acum 2 hours Editorial
    Pe final de mandat, Klaus Iohannis s-a trezit cu încă două scandaluri pe cap: plagiatul lui Cîmpeanu și licitația trucată pentru amicul Schmidt. Și nu prea știe pe unde să scoată cămașa
  • Acum 3 hours Vocea ta
    Dragoş Damian, CEO Terapia, la deschiderea noului anuniversitar: ”Vivat Academia şi realităţi din piaţa muncii. 10 nu e notă de trecere. Români plecaţi, slab educaţi”
  • Acum 3 hours Editorial
    De ce Bistrița-Năsăud poate să PSD, iar Clujul o ține cu penseta
  • Acum 4 hours Eveniment
    ATENȚIE: Se transmit mesaje false în numele E. ON
  • Acum 5 hours Politica
    Vasile Dîncu, la deschiderea anului universitar: ”Vă invit să participaţi la dezbaterea privind legile educaţiei, ele trebuie cu adevărat perfecţionate”
  • Acum 5 hours Cooltura
    Omul cocoțat pe bârnă, a uitat cum e să se mai dea și jos. Tony Grecu explică cum a câștigat Emil Boc o vacanță la Costinești pe vremea lui Nea Ceașcă
  • Acum 6 hours Eveniment
    Nivelul apei din Lacul Tăul Mare, unde barajul s-a fisurat, a scăzut cu 80 cm. Acțiunile de refulare continuă. Peste 100 de oameni din gospodăriile în pericol să fie inundate au refuzat evacuarea
  • Acum 6 hours Politica
    CE-AM MAI RÂS: În condițiile în care premierul Ciucă e acuzat de plagiat, Klaus Iohannis cere ”toleranță zero” față de plagiate. Dar față de licitații trucate, când?
  • Acum 7 hours Politica
    PE SURSE SE AVANSEAZĂ NUMELE NOULUI MINISTRU AL EDUCAȚIEI: Ligia Deca îl va înlocui Sorin Cîmpeanu. UPDATE: Liberalii s-au decis
  • Acum 8 hours Justitie
    23 de ani de închisoare pentru clujeanca ce a omorât un bătrân. Cadavrul a fost găsit cu mâinile și picioarele legate. Procurorul ceruse condamnarea pe viață
  • Acum 8 hours Straineze
    România și alte 8 țări NATO susțin aderarea Ucrainei la Alianță. Sunt țările care au simțit ”gheara otrăvită” a Moskovei
  • Acum 10 hours Din oras
    VÂNĂTORI DE NESIMȚIRE CLUJEANĂ: Garsonieră-celulă-de-pușcărie de închiriat la peste 200 de euro pe lună
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE