Din oras

125 de milioane de lei CONSULTANŢĂ la Metroul lui Boc. E fain la Cluj!

Primăria Cluj-Napoca ar putea plăti până la 125 de milioane de lei pentru supervizarea magistralei de metrou din municipiu, contract-record pentru consultanță în România. Dan Barna ar muri de ciudă!

  • Primăria Cluj Napoca ar putea plăti până la 125 de milioane de lei pentru supervizarea magistralei de metrou din municipiu, potrivit unui anunț publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Este un contract-record pentru acest tip de servicii, direct proporțional cu valoarea estimată a contractului de proiectare și execuție: 6,66 miliarde lei (1,3 miliarde euro).
  • Serviciile de supervizare înseamnă, practic, consultanță pe durata contractului de proiectare și execuție, dar și în perioada de garanție.

Potrivit anunțului, primăria achiziționaeză servicii de supervizare proiect (consultanță) aferent obiectivului de investitii: „PROIECTARE ȘI EXECUȚIE LUCRĂRI DE INFRASTRUCTURĂ (STRUCTURĂ DE REZISTENȚĂ, CALE DE RULARE, FINISAJE, SISTEME DE INSTALAȚII), AUTOMATIZARE TRAFIC, RACORDARE ALIMENTARE CU ENERGIE ELECTRICĂ AFERENTE OBIECTIVULUI DE INVESTIȚIE «TREN METROPOLITAN GILĂU – FLOREȘTI – CLUJ-NAPOCA – BACIU – APAHIDA – JUCU – BONȚIDA – ETAPA I A SISTEMULUI DE TRANSPORT METROPOLITAN RAPID CLUJ: MAGISTRALA I DE METROU ȘI TREN METROPOLITAN»”, se arată în anunțul de intenție, documentația completă cu caietul de sarcini urmând să fie disponibile în SEAP la jumătatea lunii.

Experții tehnici ai Asocierii SWS Engineering S.p.A., SYSTRA și METRANS Engineering SRL (responsabili și cu întocmirea documentatiei tehnico economice incluse în Documentatia de atribuire) vor verifica ofertele tehnice și financiare în calitate de experți cooptați pe lângă comisia de evaluare.

Licitația publică pentru construirea metroului de la Cluj-Napoca a fost lansată la data de 16 martie 2022. Licitația pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare. Inițial, termenul pentru depunerea ofertelor era stabilit pentru data de 9 mai, dar Primăria a prelungit data-limită până la 24 iunie. 

Conform anunțului de publicare a licitației, Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens).

Valoare estimată a achizitiei este de 6.665.384.306 lei fără TVA, din care:

– valoarea estimata a lucrărilor de execuție: 6.357.352.586 lei fără TVA;

– valoarea estimata a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 308.031.720 lei fără TVA.

Durata totală a contractului este de 96 de luni (8 ani), practic muuuult peste ce se lăuda Boc că face pentru a se încadra în limitele impuse de PNRR!

Sursele de finanțare sunt reprezentate de alocații de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, alocații de la bugetul local prin UAT Municipiul Cluj-Napoca și UAT Comuna Florești, precum și „alte surse legal constituite identificate pe parcurs”. Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR.