Ziar de Cluj a semnalat pe parcursul anului trecut situația deplorabilă în care se află foarte multe stații de autobuz din Cluj-Napoca. Deși flota de mijloace de transport a fost modernizată, schimbarea aspectului stațiilor a rămas mult în urmă. Pe marile artere din municipiu, oamenii așteaptă autobuzul în stații cu un aspect jenant: chioșcuri dezafectate și pline de excremente și gunoaie, tonete de vânzare de bilete sparte, trotuare sparte.
La aproape un an de la declarațiile conducerii Primăriei și Companiei de Transport Public Cluj-Napoca privind modernizarea stațiilor, a fost publicat un anunț privind licitația pentru proiectare, realizare Studiu Fezabilitate și obținerea Documentației de Autorizare a Lucrărilor de Intervenție pentru modernizarea a 11 stații de autobuz. Valoarea acordului cadru este de aproape 250.000 lei (50.000 euro).
Sunt vizate următoarele stații:
- strada I.P. Voitești f.n.
- strada Aurel Vlaicu f.n. – stația Atlas
- strada Aurel Vlaicu/Siretului
- strada Observatorului – stație capăt
- strada Unirii – stație Borsec
- strada Primăverii – stația Minerva
- strada Izlazului f.n.
- strada Primăverii – stație capăt
- strada Unirii f.n. – stația Snagov
- B-dul 1 Decembrie 1918 f.n. – stație capăt
- strada Observatorului f.n. – vis a vis de IEIA
În toate aceste stații se află chioșcuri dezafectate, care au fost vandalizate și distruse din momentul în care au fost scoase din uz. Majoritatea stațiilor care urmează să fie modernizate acum sunt într-o stare deplorabilă.
„Având în vedere faptul că stațiile existente pe locațiile enumerate mai sus nu mai corespund din punct de vedere estetic și tehnic și sunt uzate moral, este necesar că acestea să fie gândite astfel încât din punct de vedere tehnic și operațional să se alinieze la standardele internaționale în domeniu”, scrie în caietul de sarcini.
Se vor lua în calcul criterii atât estetice cât și funcționale, incluzându-se stațiile care au posibilitatea de a fi oportune inclusiv pentru publicitate.
„Se vor prezenta minimum două scenarii care să trateze atât varianta modelelor existente pe piață la această dată ca mobilier urban, cât și o variantă care să prezinte o soluție complexă care să înglobeze pe lângă funcțiunea principală de adăpost pentru călători, o complementare în spațiile disponibile la un comerț civilizat și atractiv pentru cetățeni (ex.presă-carte). De asemenea se va lua în calcul refacerea pavajelor, trotuarelor, devierea de rețele edilitare (dacă este cazul), înlocuirea de stâlpi de iluminat public/îngroparea în subteran a cablurilor aflate pe acestea (după caz)”, mai scrie în caietul de sarcini.
Citește și:
Circulăm cu autobuze electrice, dar așteptăm busul în stații ruină, relicve ale anilor ’90 – FOTO
De un an de zile, vandalii își fac de cap în stația de transport în comun de la podul IRA
Stația de autobuz din capătul străzii Observator, o imagine dezolantă a anilor ’90