In vizor

Cartea Licitaţiilor după Boc: în 6 martie „toate cele trei tronsoane ale Centurii metropolitane a municipiului Cluj-Napoca, în valoare de 998 milioane de euro, sunt scoase la licitație”. O lună mai târziu, două tronsoane s-au pierdut de la licitaţie, sau s-au stricat

În 6 martie, scăpat la o emisiune de chitanţier în care-şi face PR pe banii noştri, primarul Emil Boc se lăuda că toate cele 3 tronsoane ale Centurii metropolitane a municipiului Cluj-Napoca, în valoare de 998 milioane de euro, sunt scoase la licitație. Acesta chiar a oferit explicații de ta li a te cu privire la traseu și drumurile de legătura realizate de către administrațiile locale din Cluj-Napoca, Florești și Apahida.

”Aceste tronsoane vor îmbunătăți calitatea traficului din Cluj-Napoca. Prezint și drumurile de legătură care nu sunt incluse în Centura metropolitană, dar care sunt efectuate de primăriile Cluj-Napoca și Apahida și asigură, pe lângă nodurile de legătură ale centurii, Din Baciu, din Florești, indiferent în ce zonă te-ai afla, să poți ajunge pe Frunzișului, pe Calea Turzii, în Borhanci, în Someșeni, fără să intri în Cluj-Napoca”, azvârlea cu vorbe Emil Boc.

O lună şi câteva zile mai târziu (dar ce contează timpul în Cluj-Napoca unde permanent suntem în grafic pe la nu ştiu cât la sută procente realizare?), potrivit unei erate făcte de Primărie în cadrul SEAP, licitațiile pentru proiectarea și execuția tronsoanelor II și III ale Centurii Metropolitane, cu date de depunerea a ofertelor în 18, respectiv 19 aprilie, au fost suspendate, până la decalarea termenul de ofertare, noul termen stabilit fiind 28 aprilie, ora 15.00, în SEAP.

Celelalte două licitații de proiectare și execuție din etapa I a proiectului Centurii Metropolitane a Clujului (TR35) au fost lansate de Primăria Cluj-Napoca la finalul lunii februarie. Noile contracte scoase la licitație, adică tronsoanele 2 și 3 din Faza I a proiectului Centurii Metropolitane, sunt estimate la peste 380 milioane de euro, respectiv la 241 de milioane de euro. Durata contractelor este de 48 de luni, din care 8 luni sunt prevăzute pentru proiectarea lucrărilor.

Prin urmare, urmează o revărsare de bla-bla-bla despre complexitatea lucrărilor pentru tronsoanele 2 și 3 care aveau ca dată limită de licitație zilele de 18, respectiv 19 aprilie. Azi suntem în 20 aprilie şi privim cu interes la noul gazon de pe Cluj Arena, de exemplu.

În rest, Înşişi Ei, Ofertanţii Intersaţi de lucrare au cerut decalarea termenelor. Aşa că, Însuşi El, Excelenţa Sa şi Maestrul s-a arătat Generos (cum îl ştim) şi a suspendat în SEAP, procedurile de licitație , urmând ca acestea să fie republicate cu noul termen stabilit pentru depunerea ofertelor, care ar fi fiind 28 aprilie.

De la un picnic de pe noul şi proaspătul gazon de pe Cluj Arean, aşteptăm cu interes.