Focus

Ziar de Cluj v-a spus acum multă vreme, azi s-a întâmplat: Tuluc este noul "manajer" al județului

De la noi ați auzit-o prima dată: Călin Tuluc se pregătea să ajungă ″judetz-manager″ de multă vreme. Jurnalistul Liviu Alexa scria despre acest plan al consilierului județean Tuluc, care râvnea demult la funcția de administrator public al județului, încă din luna noiembrie 2017. Iată că previziunile se adeveresc. Practic, funcția de manager de județ nu este decât o găselniță care să intermedieze relațiile dintre cetățeni și autorități. După cum Gheorghe Șurubaru, ″sitimenejerul″ care (nu) este preocupat de curățenia bordurilor, ocupă o funcție care nu ajută nimănui – cu excepția primarului Boc, care poate astfel să arunce vina în cârca altuia, la fel Călin Tuluc va prelua din nevoile lui Alin Păunel Tișe, doar că pentru cetățeni problemele vor rămâne aceleași.

CITEȘTE ȘI: Ati auzit-o de la noi! Calin Tuluc se pregateste sa fie noul „judetz-manager”

Noul post de administrator al județului, adică de ″county manager″, a fost aprobat încă din septembrie 2017. Potrivit Legii administraţiei publice locale, numirea și eliberarea din funcție a administratorului public se face de  către președintele Consiliului Județean, pe baza unor criterii, proceduri și atribuții specifice, aprobate de CJ. Numirea în funcție se face, astfel, pe bază de concurs. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu președintele CJ, atribuții de coordonare ale aparatului de specialitate sau ale serviciilor publice de interes județean. Președintele Consiliului Județean poate delega către administratorul public, în condițiile legii, calitatea de ordonator principal de credite.

Altfel spus, o altă încurcătură prin care Alin Păunel Tișe poate să își delege din responsabilitate, mai degrabă decât din sarcini, iar țapul ispășitor să fie un altul. În multe probleme nerezolvate ale județului, precum cea de la Pata Rât, ″responsabilul″ va fi de acum Călin Tuluc, noul ″county-manager″. În fond, aceasta este o posibilitate de a mai încurca ițele administrației județene și așa alambicate și birocratice.

La sfârșitul anului 2017, Tișe declara următoarele cu privire la ″necesitatea″ acestui post: ″având în vedere problemele şi multitudinea de proiecte pe care le derulează Consiliul, ar fi nevoie de un administrator care să se ocupe de o anumită parte din activitatea de la Consiliul Județean, altceva decât competenţele vicepreşedinţilor, deci acest post nu ia din nicio atribuţie din cele date prin lege vicepreşedinţilor, ci va avea atribuţii pe care eu ca preşedinte, le voi delega acestui administrator public, care va avea alt statut decât o persoană aleasă. E vorba de o completare a echipei″.

Numirea în funcție a administratorului public se face prin dispoziție a Președintelui Consiliului Județean Cluj, pe perioadă determinată, dar nu mai mult decât mandatul Președintelui Consiliului Județean Cluj, aceasta fiind prevăzută în contractul de management.

Cam după același calapod, Primăria Cluj-Napoca l-a numit în funcţia de administrator public sau”city manager” pe fostul viceprimar Gheorghe Şurubaru, în urma unui concurs la care a fost singurul candidat.

 

sursa video: TVR Cluj

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *