Anchete

Zeci de contracte de 25 MILIOANE EURO din bani publici pentru firma fostului șef al Regiei de Drumuri Județene Cluj pentru întreținerea drumurilor județene

Consiliul Județean Cluj umple conturile firmelor private, în timp ce propria societate, Drumuri și Poduri Județene SA este cu un picior în groapa falimentului. Dacia Asphalt, firma lui Eugen Ioachim Cadar (fost șef al fostei Regii de Drumuri și Poduri Județene Cluj) și a lui Gheorghe Petruț, a câștigat, anul trecut, zeci de contracte subsecvente pentru întreținerea drumurilor județene. Această firmă s-a intersectat în afaceri cu Diferit SRL, o firmă de casă a administrației publice locale, bine cunoscută în Cluj. De asemenea, aceeași Dacia Asphalt este paravan pentru firma Construct Perom, câștigătoare a mai multor contracte cu bani publici din Bistrița. 

Anul trecut, Consiliul Județean Cluj a încheiat 164 de contracte pentru diverse lucrări și servicii. Mare parte sunt contracte subsecvente pentru întreținerea drumurilor județene. De exemplu, firma Dacia Asphalt SRL Bistrița a semnat anul trecut 44 de contracte subsecvente pentru întreținerea drumurilor județene. Valoarea totală a acestor contracte este de peste 123 milioane lei (25,6 milioane euro). În timp ce Diferit SRL s-a ocupat de modernizarea drumurilor, Dacia Asphalt a prins felia întreținerii drumurilor.

Dacia Asphalt SRL este o firmă cu sediul în Bistrița și îi are acționari pe Gheorghe Petruț și Eugen Ioachim Cadar. Obiectul de activitate al firmei este lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor. În 2018, firma a raportat o cifră de afaceri de 3,9 milioane lei, un profit de peste 311.000 lei și un număr mediu de 29 de angajați.

Eugen Ioachim Cadar este inginer și a condus Regia Autonomă de Drumuri Județene Cluj până în 2013, regie aflată în subordinea Consiliului Județean. Așadar, nu este de mirare că firma sa și a asociatului său a prins 44 de contracte subsecvente pentru întreținerea drumurilor județene.

Dacia Asphalt SRL s-a intersectat în afaceri pe bani publici cu SC Diferit SRL, una din firmele de casă al fostului PDL. Să ne amintim faptul că Diferit s-a ocupat ani la rând de modernizarea drumurilor județene și a străzilor din Cluj-Napoca.

Este interesant faptul că Regia Autonomă de Drumuri Județene Cluj a participat, în trecut, la lucrări publice licitate de Consiliul Județean Cluj, alături de SC Diferit SRL, inclusiv în perioada în care Cadar se afla la conducerea Regiei.

Celălalt asociat din firma Dacia Asphalt, Gheorghe Petruț mai apare și în acționariatul firmei Dacia SRL, cu obiect de activitate tot lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor. În 2018, firma a declarat o cifră de afaceri de aproape 77.000 lei și un profit net de doar 87 lei, numărul mediu de angajați fiind de 3 persoane.

Același Gheorghe Petruț deține și firma Construct Perom, înființată în 1994, cu același obiect de activitate. În urmă cu doi ani, firma a avut o cifră de afaceri de 10,9 milioane lei și un profit net de peste 243.000 lei. Numărul mediu de angajați este de 129.

Dacia Asphalt a câștigat, în 2016, contracte și cu instituții publice din Bistrița. Potrivit Gazeta de Bistrița, Dacia Asphalt s-a ocupat de deszăpezirea drumurilor naţionale din Bistriţa-Năsăud în perioada 2016 – 2020, pentru 20 milioane lei, fără TVA.

Conform sursei citate, în cursa pentru adjudecarea contractului de deszăpezire, firma Dacia Asphalt a fost înregistrată cu un terţ susţinător financiar, şi anume SC Construct Perom, una din firmele care a prins de-a lungul anilor contracte pe bani publici în Bistriţa-Năsăud, dar nu numai.

Firma bistriţeană s-a numărat la un moment dat printre preferatele municipalităţii condusă de Ovidiu Creţu, Construct Perom având multe din lucrările lansate de Primăria Bistriţa la activ.

Spre exemplu, în 2011, în cadrul unor lucrări de reparaţii şi asfaltare similare celor care s-au mai desfășurat în trecut, Construct Perom a avut de reparat 56 de străzi şi pentru care a încasat de la municipalitate circa 800.00 de lei.

În vara anului trecut, Drumuri și Poduri Județene SA, societatea Consiliului Județean, avea în derulare doar două lucrări la modernizarea drumurilor. Situația financiară a societății era dezastruoasă. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *