Din oras

Wizz Air, factor determinant in cresterea capacitatii Aeroportului din Cluj

Site-ul anna.aero a publicat recent un articol in care vorbeste despre expansiunea Wizz Air la Cluj si schimbarile pe care le genereaza. Este mentionat, atsfel, faptul ca in 11 august, Wizz Air a sarbatorit cinci milioane de pasageri la Cluj-Napoca si ca se estimeaza aproximativ 1,5 milioane de pasageri in 2015.

Despre Cluj, publicatia aminteste ca este “al doilea oras din Romania”. De asemenea  Aeroportul International “Iancu Avram” Cluj este al doilea in privinta dimensiunilor din Europa de Sud-Est, cu 400.000 de pasageri anual. In prezent, aeroportul dispune de o retea de 25 de rute, toate din care se gasesc in Europa, cu exceptia Tel Aviv.

“Cresterea exploziva a municipiului Cluj-Napoca a inceput intr-adevar, in 2007, odata cu sosirea Wizz Air. Cursul ULCC si-a inceput activitatea in decembrie 2007, cu o retea initiala de patru aeroporturi care a inclus Budapesta, Londra Luton, Roma Fiumicino si Barcelona, toate servite de trei ori pe saptamana. De la acea data compania aeriana gazduieste cinci milioane de pasageri care tranziteaza Clujul spre si de la 21 de destinatii in luna august. Aeroportul are crestere spectaculoasa in 2015, cu o rata medie de crestere lunara de 31% in primele sase luni ale anului. In cazul in care aceste tipuri de crestere lunara persista de-a lungul lui 2015, anna.aero estimeaza ca aeroportul va “rupe” bariera anuala de 1,5 milioane de pasageri 1,5 m. De asemenea, este in crestere usor mai rapida decat Timisoara, care are o medie pe o crestere de 28% in primele cinci luni ale 2015”, se arata aici. 

SVID spune „Buna” pentru Cluj-Napoca

Introducerea datelor pasagerilor lunare Cluj-Napoca pentru 2014 in anna.aero denota ca aeroportul functioneaza bine, generand un scor de 5,51 – un rating „bun”. Evaluarea se alatura celor mai importante aeroporturi din Romania concurente. Cele mai aglomerate luni sunt august, pentru Cluj-Napoca si Bucuresti, si septembrie, pentru Timisoara (dar numai cu 150 de pasageri). Minimele sezoniere pentru cele trei aeroporturi reprezinta 52% (Cluj-Napoca ), 55% (Bucuresti) si 70% (Timisoara) din maximele lor sezoniere respective.

Cu 31% crestere anuala a capacitatii la Cluj-Napoca, pozitia dominanta a Wizz Air este usor de explicat. Cursul ULCC detine 72% din toate locurile pe aeroport din S15, pana la aproximativ 65% in S14. In timp ce Lufthansa a ramas la fel de la an la an, compania TAROM, care zboara la Bucuresti si Viena din Cluj-Napoca, a crescut oferta de cu 4,1%. 

Vueling este singura companie aeriana care deserveste Clujului care si-a redus la jumatate capacitatea saptamanala, pentru a reduce angajamentul fata de aeroport. Dupa ce a oferit zboruri de doua ori pe saptamana pentru ambele Barcelona si Roma Fiumicino anul trecut, LCC spaniola a scazut vanzarea de serviciu spre capitala Italiei din acest an, probabil ca o reactie la cresterea de 33% pe care Wizz Air a implementat pe pereche de aeroporturi la Roma Ciampino. Blue Air care a functionat la Cluj-Napoca in anul 2014, cu un serviciu saptamanal de Antalya, nu mai serveste la aeroport romanesc.

Londra setat sa preia Bucuresti

Avand de departe cea mai mare crestere anuala a locurilor saptamanale, fata de august anul trecut (+ 56%), Londra Luton este gata sa depaseasca Bucurestiul (care a crescut doar cu 4,7%), ca ruta de top de la Cluj-Napoca. Milano / Bergamo inregistrat a doua cea mai semnificativa crestere in acest an, in comparatie cu 2014, cu un varf de 40% mentionat la aeroporturi (de la 900 de locuri pe saptamana). Wizz Air opereaza pe toate, dar doua (nu si Bucuresti sau München) dintre primele 14 rute aeroportului, precum si la 11 de cele care au ramas, are o pozitie de monopol in ceea ce priveste locurile pe saptamana (rutele unde curs ULCC nu are 100% din locurile sunt evidentiate in verde deschis). Pe sectorul o imparte cu Vueling – Barcelona – inca mai are partea leului de capacitate, oferind 71% din capacitatea totala.

Urmatoarea destinatie – Dubai

Pana in prezent, exista doua noi rute de pe carduri pentru Cluj-Napoca pentru restul de 2015 sau 2016, prima fiind lansarea serviciilor de doua ori pe saptamana de catre Wizz Air in Dubai Al Maktoum, la 19 decembrie.

Wizz Air a introdus sectorul de 1.347 de kilometri intre Cluj-Napoca si la Geneva, la 21 decembrie anul trecut, deservit de doua ori pe saptamana. Acest nou traseu ajutat compania aeriana sa creasca locurile sale saptamanale cu 31% la aeroportul romanesc in 2015, fata de vara trecuta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version