Eveniment

Wizz Air, amendată de ANPC pentru zborurile anulate sau întârziate

Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au prezentat măsurile luate după perturbarea zborurilor Wizz Air şi după ce au primit sesizări de la pasageri cărora le-au fost anulate zborurile sau acestea au avut întârzieri mari, informează news.ro.

“Conform reglementărilor în vigoare, ANPC nu are drept de control decât asupra companiilor care au sediul în România şi care desfăşoară în ţara noastră activitatea verificată de instituţie. Dar, conform prevederilor Regulamentul (CE) nr. 261/2004, ANPC poate colabora, în astfel de situaţii, cu instituţii similare, cu drept de control din fiecare ţară a Uniunii Europene, menţionate în actul normativ european.
Astfel, la data de 4 august, au fost transmise invitaţii la discuţii celor două sucursale din România, prin care ANPC solicita şi furnizarea de informaţii cu privire la: modul de soluţionare al listei celor 258 de reclamaţii înregistrate şi nesoluţionate, pentru care trebuia să se prezente câte un punct de vedere în scris cu privire la modul de soluţionare al fiecărei.
Ei au menţionat că reprezentantul sucursalelor nu a prezentat niciun punct de vedere referitor la cele solicitate, pentru reclamaţiile aflate în discuţie.
“În acest context, în care reprezentanţii ANPC au fost împiedicaţi să-şi exercite atribuţiile de serviciu, neputând finaliza analiza şi concluzionarea reclamaţiilor, aceştia au aplicat 2 amenzi contravenţionale, în valoare de câte 10.000 lei celor două sucursale.
La următoarea întâlnire cu reprezentantul celor două sucursale Wizz Air din România, acesta a prezentat dovezile de plată pentru reclamaţiile soluţionate, comunicând că pentru cele 85 aflate în curs de soluţionare, încă nu s-au realizat demersurile necesare.
“Drept urmare, având în vedere întârzierea repetată, comisarii ANPC au amendat din nou cele două sucursale, cu câte 20.000 lei fiecare.  În acest moment, reclamaţiile depuse în perioada verii de consumatori, care au făcut obiectul acestui control, sunt soluţionate, existând un dialog constant cu reprezentanţii transportatorului aerian, pentru preîntâmpinarea consecinţelor neplăcute ale oricăror evenimente de tipul celor menţionate mai sus, ar putea apărea”, au mai afirmat comisarii ANPC.