Din oras

Vine toamna, bine-mi pare, levigat fără scăpare. Agenția de Protecție a Mediului a lansat un ultimatum

 

Politicienii din Consiliul Local Cluj-Napoca au fost informați despre avertismentele lansate de Agenția de Protecție a Mediului(APM). În plină perioada pentru obținerea tuturor autorizațiilor de funcționare a rampei RADP, APM Cluj a transmis un termen limită: 15 septembrie.

Dacă până la acea dată, RADP Cluj nu face dovada că se lucrează pentru a monta stația de tratare a levigatului și stația de tratare a deșeurilor, Agenția de Protecție a Mediului va lua măsuri drastice.

„În 27 iulie, Agenția de Protecția Mediului, că, până în 15 septembrie, să facem dovada autorizației de construire; în situația în care nu facem dovada de autorizație de construire, în această situație ne returnează toată documentația”, a explicat directorul RADP Cluj, Ion Pantelimon.

 

Țepe și condiții de îndeplinit

Consilierul local de la PSD, Dan Morar, a cerut explicații cu privire la bugetul cerut de RADP Cluj pentru rampă și modul în care acesta a fost cheltuit, dar in special cât s-a alocat pentru stația de tratare a levigatului și cea a deșeurilor.

„Ce vreau să vă întreb și eu: din totalul investiției, de 10,7 milioane, valoare estimată, câți vor merge pentru stația de tratare levigat și câți pentru stația de tratare deșeuri?; de ce vă întreb: pentru că, la votarea bugetului, dumneavoastră v-ați asumat o cheltuială, o investiție de anul acesta de un milion și șapte sute, pentru stația de levigat și stația de tratare deșeuri; poate greșesc eu sumele, dar îl rog pe domnul Tarcea să mă corecteze, cumva, dacă-s în eroare”, i s-a adresat Morar lui Pantelimon.

În replica, directorul RADP Cluj a vorbit despre țeapa cu contractual reziliat luna trecută.

„Da, deci stația de levigat era un milion și trei sute, un milion patru sute – ne-a ieșit în urma achiziției, iar stația de tratare mecanică, ceea ce spuneam, aceea de producere a R.D.F.-ului, am achiziționat-o, am așteptat să vină constructorul să ne-o aducă și, la ora actuală, noi, practic, din 16 iulie am reziliat contractul; norocul a fost că am mers și pe altă variantă, prin care am adus această instalație, pe care urmează să o închiriem – am adus-o din Germania; nu vom plăti niciun leu pentru această instalație de prelucrare mecanică, ci atâta o vom folosi, cât va fi necesar, sub formă de chirie, pe de-o parte, iar partea de prelucrare termică, noi am făcut o asociere, fără personalitate juridică – fiecare rămâne stăpân pe imobilele lui: noi rămânem pe teren și pe viabilizarea respectivă, ei rămân stăpâni pe stația lor; noi nu am investit niciun leu în nici unul din cele două obiective de care ați întrebat – noi și, implicit, primăria”, a explicat Pantelimon.

Mai mult, responsabilii cu administrarea rampei de depozitare a deșeurilor din Cluj-Napoca susțin că au existat o serie de condiții pe care au trebuit să le respecte pentru a intra în ultima etapă de funcționare.

„Deci Etapa a 2-a are o valoare mică, dar pe noi ne interesează, după ce rezolvăm problema deșeurilor… – deci, practic, ce s-a întâmplat cu Studiul de Fezabilitate și de unde am ajuns la el: toate rapoartele pe care ni le-au făcut Garda de Mediu locală, Garda de Mediu la 39 nivel național, I.S.U., Comitetul de Situații de Urgență, toți au venit cu câte o condiționalitate, fie că ne-au solicitat să punem hidranți, fie că au cerut monitorizarea – poliția, fie că au cerut să introducem iluminat nu știu cum – fiecare a dorit câte ceva

Ca soluție la problemele întâmpinate de cei de la RADP Cluj, Consiliul Local a votat un proiect de hotâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici la obiectul de investiții „Montare stație de tratare levigat și stație de tratare deșeuri”, la platforma de depozitare temporară a gunoaielor colectate din Cluj-Napoca. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *