Sex

Viata intima la chinezi

Aspectul erotic al vietii umane a fost tratat de la inceputurile civilizatiei. Chinezul socoteste ca nimic nu e mai natural decat dragostea fireasca, iar numarul mare al populatiei Chinei sta marturie pentru aceasta convingere. Invatatul Confucius spunea: “Ca si hranirea, sexul este o trebuinta de natura umana.”

 

Echilibrul yin-yang este esential in gandirea chineza; in medicina, yin erau numite secretiile uterine menite sa invaluie samanta jing a barbatului si sa-i asigure germinarea. Actul sexual avea inainte de toate rolul procrearii, pentru a asigura descendentii. In al doilea rand, in timpul impreunarii se considera ca se petrece insasi interactiunea elementelor primordiale ale omenirii. Prin penetrarea tijei de jad in pestera umbrelor are loc un dublu proces de revitalizare. Femeia este trezita din adormire, invigorata, fertilizata, iar barbatul absoarbe esenta yin, intarindu-si vitalitatea, sporindu-si robustetea. Placerea erotica revenea abia pe locul al treilea. De loc neglijabila, ea era subordonata dezideratelor vitale si sociale, de vreme ce acestea erau cunoscute si statuate.

 

Prin urmare, actul sexual apare ca o lege a naturii, de valenta cosmica. El nu poate fi ignorat sau evitat, dimpotriva, sta in firea lucrurilor si omul se cere sa-l implineasca in mod constient, pentru ca el singur, dintre zece mii – numarul generic – de lucruri din Univers ii intelege resorturile si ii recunoaste valentele. Nimic rau sau urat nu i-a fost asociat. Niciodata nu a fost blamat. Morala confucianista l-a invaluit cu discretie si rafinament, trecandu-l fara drept de apel in partea interioara a ansamblului de locuinte, incluzandu-l vietii intime, secrete, a familiie, desi sensul pacatului din religia crestina, a rusinii in implinirea lui i-au ramas necunoscute. Dimpotriva, manualele clasice de sex vor desavarsi educatia individuala, fetele luand cu ele, la maritis, asemenea carti pe care le studiaza mai inainte, cu luare-aminte.

 

Sa retinem, apoi, limbajul metaforic al erotismului chinez. Pentru organele genitale: pestera umbrelor, poarta intunecata, calea umbroasa; unealta soarelui, tija de jad. Pentru actul erotic: jocul vantului cu luna, imbratisari de nori si de ploaie, aruncarea pestelui in apa.

 

S-ar putea vorbi – din punctul nostru de vedere, european – de o nota puternica de mister care a inconjurat din cele mai vechi timpuri viata intima in China, ea persistand si in prezent. Cutuma confucianista a acordat femeii un anumit loc in familie si in societate, sechestrand-o in aripile private ale locuintelor, refuzandu-i aproape cu desavarsire orice pozitie in viata sociala. In felul acesta, raporturile intime sot-sotii (In China feudala se practica poligamia) au fost puse sub sapte lacate. Din acele vremuri indepartate, pentru intelegerea profunda a erotismului chinez, a ramas pentru cei de astazi, pentru informatiile continute, “Cartea femeii pure”, care cuprinde cinci sectiuni: Secretul artei din camera intelegerii; Folosirea adecvata a abilitatii sexuale; Pozitiile de baza ale raporturilor sexuale; Arta hranirii vigorii inegalate; Retete pentru femei.

 

Interesanata ni se pare o descriere a partenerei ideale pentru un barbat si precizarea varstei ei: “Femeia plina de farmec este blanda, are glas duios, par fin si negru, piele catifelata, oase fine. Ea nu e inalta si nici scunda, nici grasa si nici slaba. Are picioarele bine formate, cu par putin si scurt in zona umbroasa, iar secretiile < pesterii > e iar fi sa cada drept, ca o apa lina, frumos curgatoare. Nemaritata, este preferabil sa aiba intre < de cinci ori cinci> pana la treizeci de ani. Cand face dragoste, uita de sine, secretiile ii sunt proaspete, trupul i se invaluie in sudoare, facandu-l pe barbat sa i-l zvante cu o bucata de panza. Ea intuieste si urmeaza intocmai miscarile barbatului. Daca intalneste o astfel de femeie, barbatul nu are a se teme ca ii va dauna, chiar daca nu respecta intru torul regulile contactului sexual”.

 

Iata si o scena de amor: “Legatura sexuala are drept scop obtinerea armoniei intre yin si yang. Cum barbatul simbolizeaza cerul si femeia pamantul, initiativa apartine barbatului. Tocmai de aceea, barbatul trebuie sa se aseze deasupra femeii. Inainte de contactul propriu-zis, se recomanda ca el sa traga cu puterere aer in piept. Totodata, prin mangaieri, va avea grija ca femeia sa fie cat mai dornica. In timpul patrunderii, barbatul trebuie sa-si tina limba proptita in spatele dintilor de sus. Din timp in timp, va respira adanc. Si nu va vorbi. Efortul ii secatuieste suflul si il slabeste puterea de autostapanire. De asemenea, pentru a se controla cum se cuvine, trebuie sa-si sprijine trupul pe coate si pe genunchi. Cand simte ca se apropie momentul descarcarii, sa-si inghita saliva. Astfel, ejacularea se face in trepte si samanta nu curge prea abundent. In timpul acesta, se cere sa respire ritmic, cu gura inchisa. La incheierea relatiei sexuale, barbatul sa-si stearga < unealta soarelui> cu o carpa uscata, apoi sa-si traga un tol peste el, spre a se feri de orice curent de aer. In acest moment, ii poate adresa femeii cuvinte de tandrete, insa nu este bine sa-si mangaie partenera sau sa o sarute, pentru a nu isca din nou flacara iubirii”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version