Uncategorized

Ursus NU sustine Timisoara pentru Capitala Culturala Europeana, dar da mai multi bani decat Clujului

Mai multe ziare locale au dezbatut astazi subiectul sponsorizarii de 300.000 de euro pe care Ursus o acorda Timisoarei pentru titlul de Capitala Culturala Europeana. In realitate, suma de bani este destinata organizarii mai multor evenimente locale, cum ar fi “Serbarile Timisoreana”, “Zilele Timisoarei”, “Festivalul Inimilor” si “Ruga Banateana”. Astfel de sponsorizari au fost acordate si evenimentelor organizate de autoritatile clujene, care au primit in ultimii ani 120.000 de la Ursus.

Mai mult, compania este partener strategic al Asociatiei “Cluj-Napoca 2020-Capitala Culturala Europeana”. E drept, Ursus ofera Timisoarei mult mai multi bani decat Clujului, insa precizarea ca NU sustine Timisoara pentru CCE este necesara.

Mass-media s-a inflamat la aflarea vestii ca Ursus Breweries SA sustine un alt oras  – Timisoara – pentru titlul de “Capitala Culturala Europeana”. In realitate, sponsorizarea de 300.000 de euro face obiectul unui contract de sponsorizare intre companie si primaria din Timisoara.

In urmatorii 3 ani, compania multinationala va sponsoriza administratia publica din Timisoara pentru organizarea mai multor festivaluri locale. S-a inteles fals ca, de fapt, banii sprijina proiectul de candidatura a Timisoarei pentru titlu de Capitala Culturala Europeana.

Pentru ce da Ursus 300.000 de euro Primariei Timisoara

Finantarea propusa va viza organizarea mai multor evenimente locale, sprijinite de companie. Printre ele, “Serbarile Timisoreana”, “Zilele Timisoarei”, “Festivalul Inimilor” si “Ruga Banateana”. In plus, din aceasta finantare vor fi sprijinite si alte festivitati si evenimente culturale de interes public.

Protocolul de colaborare intre municipiul Timisoara si Ursus Breweries s-a semnat pentru prima data in 2006. De atunci, compania sprijina financiar mai multe evenimente organizate de primaria de aici, precum si punerea in valoare a unor cladiri istorice. Deoarece contractul a expirat, autoritatile din Timisoara au decis, in luna septembrie 2012, prelungirea acestuia la cererea Ursus. Protocolul s-a incheiat pe o perioada de trei ani.

In timp ce Emil Boc se da ocupat, primarul Timisoarei stie sa raspunda prompt la solicitarile presei

Primarul Timisoarei, Nicolae Robu, spune ca banii de la Ursus vor fi directionati pentru infrumusetarea orasului si unele evenimente culturale. Cu toate acestea, Robu tine sa sublinieze: Ursus nu sponsorizeaza candidatura orasului in lupta pentru titlul de Capitala Culturala, ci plateste, in avans, chiria pentru un teren.

„Suma de 300.000 de euro ce revine Primariei Timisoara din partea Ursus este contrapartida pentru punerea de catre Primarie, la dispozitia Ursus, a terenului de desfasurare a Festivalului Berii timp de trei editii. Banii se vor folosi pentru infrumusetarea orasului: reabilitarea unor cladiri istorice si iluminat arhitectural; sustinerea unor evenimente culturale si altele”, a declarat, pentru Ziar de Cluj, primarul din Timisoara.

Ursus, sponsorul strategic al Asociatiei “Cluj-Capitala Culturala Europeana”

In Raportul Financiar aferent anului 2012, reprezetantii Asociatiei Cluj-Capitala Culturala Europeana specifica faptul ca compania Ursus Breweries este primul partener strategic al asociatiei. In octombrie 2012, cele doua entitati au semnat un contract de parteneriat financiar in valoare de 37.500 de euro, pentru 18 luni.

Florin Morosanu, director executiv al Asociatiei “Cluj-Napoca 2020-Capitala Culturala Europeana” spune ca nu is permite sa comenteze ce face Ursus cu bugetele companiei.

“Sunt putin surprins de aceasta sponsorizare acordata Timisoarei, dar ceea ce trebuie spus este ca sansele pentru toate orasele sunt egale pana la un proiect de aratat. Aceste lucruri se vor clarfica spre sfarsitul anului, cand ne-am propus sa avem o viziune culturala. Vom avea o pozitie oficiala in Consiliul Director”, a spus acesta. Totusi, Morosanu a putut formula si o parere personala: “Intr-un fel, sunt contrariat”.

Bugetul estimat al asociatiei este de 150.000 de euro. “Am hotarat ca acest buget sa fie impartit intre patru companii”, a completat Morosanu.

Astfel, Ursus a contribuit cu 37.500 de euro, Terapia Ranbaxy cu 50.000 de euro, iar restul sponsorizarii va veni de la doua companii din domeniul bancar si telecom, mai explica Morosanu.

Ursus a sponsorizat si evenimentele Clujului

Viceprimarul Clujului, Anna Horvath spune ca Ursus a sprijinit si evenimentele culturale clujene, existand un contract de colaborare cu primaria, care expira anul acesta.

“Din 2011 si pana acum au existat trei contracte de sponsorizari in cadrul acordului de colaborare, in valoare totala de 120.000 de euro, pentru evenimente culturale, precum <>. Intentionam sa discutam cu reprezentantii Ursus pentru prelungirea acordului si din 2014 incolo. In ceea ce priveste relatia Ursus-Timisoara, protocolul este pe aceeasi speta: Ursus sprijina financiar evenimentele primariei de acolo”, a spus Anna Horvath.

Viceprimarul mai crede ca firma sustine ambele orase “nepartinitor in proiectele cultural, fara a fi partinitori in ceea ce priveste candidatura la titlul de Capitala Culturala Europeana”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *