De cartier

Urbanism de cumetrie: construcții până în șosea pe o stradă din Bună Ziua. Pietonii, nevoiți să circule pe carosabil

Un clujean se întreabă cum au fost acordate autorizațiile pentru casele și blocurile de pe strada Nicolae Steinhardt din Bună Ziua. Pe o parte a străzii acestea au limita la șosea, fără a lăsa loc și pentru trotuar. În cel mai fericit caz, există o fâșie de trotuar atât de îngustă încât încape un singur pieton, de cărucioare nici nu are rost să mai vorbim.

„Pe o bună parte din strada Nicolae Steinhard nu există deloc trotuar accesibil pietonilor. Puteți vă rog să studiați această deficiență și cum s-au respectat și aprobat parametri de construire pentru blocurile și casele de pe părțile străzii fără trotuare? După cum se vede și în poze, oamenii sunt forțați să circule pe carosabil, ceea ce nu e deloc normal, în special pentru o zonă recent aprobată și construită”, se întreabă un clujean.

Iar dacă a fost lăsat spațiu mai larg, au fost amenajate parcări, că doar mașinile au prioritate în fața pietonilor.

Gargara lui Emil Boc „oraș pentru pietoni, nu pentru mașini” este valabilă doar în centru. În cartiere, mașinile dețin supremația. Acestea ocupă alei, trotuare, spații verzi. Pietonii sunt nevoiți să își facă loc printre ele, iar dacă ești persoană cu dizabilități sau părinte cu cărucior, adesea singura alternativă este circulația pe carosabil.

Exit mobile version