Din oras

Unde ducem copiii la meditatii? De la ore in casa profesorului, la cursuri in centru privat

Inceputul anului scolar da si startul orelor de meditatii. Ca e vorba de copiii care vor sa-si imbunatateasca performantele sau de cei care solicita pregatire pentru examenele nationale, locul in care merg elevii dupa ce pleaca de la scoala e, adesea, sedinta de meditatie la diferite materii.

Foto: Monitorul de Cluj

Tocmai de aceea, nu este de mirare ca, in timp, ideea de meditatie s-a transformat intr-o adevarata afacere. Unul dintre cei care a intuit posibilitatile de extindere a acestui domeniu este si Catalin Dicu care, de mai bine de doi ani, a investit intr-un business educational lansat in 2013 la Bucuresti, iar, din aceasta toamna, si la Cluj.

Ideea unui centru privat de meditatii precum e Centrul da Vinci se asaza, inevitabil, in concurenta cu meditatiile individuale. Pentru o analiza a avantajelor si a dezavantajelor meditatii in cadru organizat versus meditatii particulare, Diana Hener, coordonatoarea sediului de la Cluj, ne-a raspuns la mai multe intrebari.

Momentan, centrul nu a avut o deschidere oficiala, intrucat recrutarea profesorilor nu s-a incheiat inca.

”In acest moment suntem inca in proces de recrutare si ne planificam sa ajungem la un numar de 20 de profesori colaboratori cu care vom acoperi disciplinele principale – matematica, romana, fizica, chimie, biologie, istorie si limbi straine. In ce priveste criteriile de selectie a profesorilor, acestia trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: absolventi de facultate si ai modulului psihopedagogic 1 sau 2”, ne-a informat aceasta.

In septembrie meditatiile vin la pachet

Centrul da Vinci ofera o alta perspectiva asupra meditatiilor pe care parintii le pot plati si la pachet. Astfel, sub forma unui abonament, orele suplimentare pot fi organizate in patru, opt sau 12 sedinte pe luna.

”Centrul de Vinci are trei pachete de pregatire – Baza (4 sedinte pe luna), Optim (8 sedinte pe luna la aceeasi materie sau doua materii diferite), Maxi (12 sedinte pe luna, la o singura materie, doua sau trei materii, in functie de nevoia elevului). De asemenea, punem la dispozitia elevilor si cursuri de consiliere vocationala si de management al invatarii”, a declarat Diana Hener, coordonatoarea sediului de la Cluj-Napoca, pentru Ziar de Cluj.

Mai mult, grupul tinta cuprinde atat elevi ai claselor primare, cat si elevi de liceu, profesorii lucrand cu elevi intre 10 si 19 ani.

In principiu, ne axam pe acei elevi care doresc sa-si creasca performantele la scoala si pe elevii care vor sa participe la olimpiade, dar, nu in ultimul rand, pe cei care trebuie sa-si dea examenele de capacitate si bacalaureat”, a mai spus coordonatoarea.

Daca in afara scolii fiecare elev care alege sa ia meditatii in particular isi hotaraste programul de unul singur, in cadru organizat, centrul incearca sa corespunda programului fiecaruia.

„In ceea ce priveste programul centrului, acesta este deschis in fiecare zi de luni pana vineri de la 8:00 la 20:30, iar sambata este deschis de la 10:00 la 18:00. Desi sunt mai putine scoli unde elevii invata dupa-amiaza, dorim sa ne adresam si copiilor care pot sa vina dimineata la pregatire”, a adaugat ea.

De la raportul elev-profesor la cel elevi-profesor – elevul intre elevi

La prima vedere, un dezavantaj al orelor de tip after-school tinute in cadru organizat ar fi cel al grupelor. De exemplu, in cadrul da Vinci, la materiile de baza se lucreaza in grupe de cate patru, iar la limbile straine in grupe de cate opt. Elevul trebuie sa imparta atentia profesorului impreuna cu altii, ceea ce poate determina un spirit competitiv.

”Consideram ca este mai avantajos sa se lucreze in grupe de cate patru pentru ca sunt si mai multe stiluri de invatare. Eu, sa zicem, am un stil de invatare kinestezic, dar cu siguranta, pe parcurs, as putea sa invat de la cel care are un stil de invatare auditiv (…) Incercam sa cream un fel de competitie pozitiva”, a completat Diana Hener.

Cu toate acestea, o diferenta majora intre meditatiile luate in particular si cele de la centru pare sa o reprezinte pretul sedintelor. In timp ce site-ul ziarului Piata Online contine anunturi ale profesorilor care ofera meditatii ale caror preturi se situeaza intre 20 si 50 de lei, o sedinta in cadrul Centrului da Vinci este de 55 de lei la sediul din Cluj, iar la cel din Bucuresti este de 60 de lei.

”Difera putin preturile la Cluj pentru ca suntem intr-o perioada de Start-Up. La Cluj avem 55 de lei pe sedinta, dar sedinta este de doua ore”, ne-a informat ea.

Avantajele asupra careia insista coordonatoarea tin de programele de orientare vocationala si management al invatarii, programe care nu sunt o caracteristica a meditatiilor individuale.

„Consideram ca e mai avantajos mediul intr-un centru cum e Centrul da Vinci pentru ca fiecare elev este evaluat obiectiv atat din punctul de vedere al cunostintelor, dar si din punctul de vedere al stilului de invatare si, nu in ultimul rand, al personalitatii lui. Psihopedagogul centrului furnizeaza informatiile necesare profesorului centrului privind strategia de invatare potrivita pentru fiecare copil in parte”, a declarat pentru Ziar de Cluj Diana Hener.

In comparatie cu centrul de la Bucuresti, Diana Hener se arata optimista fata de sediul de la Cluj.

”In prezent, la centrul din Bucuresti sunt 150 de elevi. La Cluj inca nu avem, dar ne dorim sa vina. Cum ziceam, acum suntem inca in procesul de recrutare al profesorilor si asteptam sa vina si elevii. Ne asteptam la un numar la fel de mare, speram chiar mai mare.”

Prezenta unui centru de meditatii si, mai mult, a extinderii lui, atrage atentia si asupra faptului ca nevoia de imbunatatire educationala este tot mai stringenta. De aceea, nici nu este de mirare ca meditatia s-a transformat intr-o afacere si ca are, la randu-i, si concurenta.

”Ca si in Bucuresti, cea mai mare concurenta o reprezinta profesorii sau studentii care ofera aceste servicii mai mult sau mai putin legal. Suntem constienti ca este un drum lung si ca e, practic, imposibil sa fie eliminata 100% aceasta concurenta. Dar suntem increzatori ca si in Cluj-Napoca parintii vor aprecia serviciile noastre” a afirmat coordonatoarea centrului de la Cluj-Napoca.

Meditatiile prin ochii parintilor

In ceea ce priveste perspectiva parintilor, aceasta este una evaziva, intrucat exista avantaje si dezavantaje de ambele parti.

”Evident, ca orice activitate de formare, a lucra one to one e cea mai buna metoda. Dar a lucra in grupe mici are si avantajul de a invata experiente unul de la altul, de a face impreuna o serie de experimente sau de aplicatii”, a declarat pentru Ziar de Cluj Cristina Grigore, directorul fundatiei Parinti Clujeni.

In legatura cu antrenarea spiritului de competivitate, Cristina Grigore ofera o solutie in afara ideii de meditatie asa cum o cunoastem.

”Poate cel mai bine ar fi, daca tot vorbim strict de zona aceasta de educatie, sa-i invatam abilitati ,,de a” si mai putin cunostinte pentru ca, cu exceptia, sa zicem, a limbii straine la care trebuie sa ai cunostintele efective – adica sa cunosti cuvintele, structurile gramaticale si punerea lor in actiune – celelalte cer un sistem de evaluare si un sistem competitiv”, a mai adaugat aceasta.

Deocamdata, nu exista un raspuns definitiv in favoarea unei forme de meditatie sau a alteia, miza principala trebuie, in orice caz, sa fie asupra dezoltarii si educatiei copilului.

,,M-as bucura foarte mult sa putem face niste diagnoze reale pentru copii, sa stim in clasa intai care sunt abilitatile lui, in clasa a cincea sa-l mai testam o data si sa-l orientam spre ceva, iar in clasa a opta sa-si aleaga in mod constient liceul”, a completat optimist directoarea fundatiei.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *