Reportaj

Unde duc pistele de biciclete din Cluj? In masini, gropi, pietoni si movile de pamant

Scris de 535

Biciclistii clujeni, martirii si paria traficului citadin. Desi nimeni nu ii priveste cu ochi buni, sunt cei mai altruisti oameni pentru ca impart totul cu cei din jur: soseaua cu soferii, iar insuficientele asa-zise piste, cu pietonii.

O zi oarecare din viata unui clujean adept al “mijloacelor alternative de transport” bate de departe orice sport extrem. Este un test al nervilor si un joc de noroc cu propria viata. Mersul cu bicicleta inseamna sa devii imun la injuraturile pietonilor de pe trotuar, sa le cedezi trecerea bipezilor de pe pista si sa faci slalom printre masini si claxoane.

Unde duc pistele din Cluj? In cele mai multe cazuri, intr-o masina parcata “oriunde, cu placere”.

 

Daca ai noroc sa prinzi cativa zeci de metri liberi, nu schimba viteza. Mai exista si alte obstacole…

Si daca nu ti-a fost incercata destul rabdarea pana acum, sansele nu s-au epuizat.

Pentru cei care trec cu bine de toate nivelurile jocului, iata ce ii asteapta la capatul principalelor piste de biciclete din Cluj:

Pista din Piata Cipariue trasata doar in jurul catedralei greco-catolice, pentru cei care vor sa admire din toate unghiurile casa nefinalizata a Domnului.
Pista de pe strada Horea se termina in linia de tramvai, dupa o adevarata cursa cu obstacole oferita de lucrarile din zona.


Pista de pe malul Somesului se opreste in poarta de sarma a spatiului pentru caini de langa Parcul Rozelor.


Pista de pe Bulevardul 21 Decembrie incepe si se termina nicaieri. Marcajul de pe dalele din trotuar ii indeamna pe ciclisti sa isi continue drumul pe carosabil, printre masini.


Pista de pe strada Dorobantilor e presarata de gropi si isi gaseste sfarsitul intr-una de toata frumusetea.

Primaria Cluj-Napoca ii asigura insa pe ciclisti ca pana la sfarsitul acestui an vor avea 59 de kilometri de piste pentru biciclete in cadrul proiectului european de Bike-Sharing. Potrivit proiectului, cea mai mare suprafata de piste se va realiza in municipiului Cluj-Napoca: 9,3 kilometri cu piste de biciclete avand o banda sau doua benzi dedicate, 30 de kilometri cu tasee la comun, recomandate pentru biciclete si care vor fi marcate cu semne de circulatie, 4,65 kilometri constrictii noi – legatura cu Apahida.

“Pistele prevazute in Cluj-Napoca vor fi trasate. Bineinteles, sunt si alte piste de biciclete care vor fi aprobate in Comisia de Siguranta a Circulatiei, care se vor realiza. La acestea se adauga pistele prevazute in proiectul Orasul Comoara– pe strazile Avram Iancu, Motilor, Horea, dar si cele de pe trama stradala. Acestea vor fi finalizate pana la sfarsitul anului. Cele din proiect, care presupun doar trasare, dar si cele noi, vor fi realizate in primavara acestui an”, declara luna trecuta Ovidiu Campean, directorul Departamentului de Comunicare, Relatii Publice si Turism, din cadrul Primariei Cluj-Napoca.

Proiectul Bike-Sharing a fost aprobat inca din 2011 si este finantat din bani europeni. Acesta are o valoare totala de 17,6 milioane de lei, din care 13,4 milioane sunt nerambursabile. La acesti bani s-au adaugat ulterior inca 1,5 milioane de lei, pentru lucrari suplimentare. Initial, termenul de finalizare a proiectului a fost august 2013, insa au intervenit o serie de amanari. Daca lucrarile nu vor fi terminate pana la sfarsitul acestui an, Primaria va pierde finantarea.

Pana cand proiectul Bike-Sharing va deveni realitate, singurii care chiar impart ceva sunt biciclistii. Pe pistele lor este loc pentru oricine sau orice.



ULTIMA ORĂ

  • Acum 13 hours Sport
    DACĂ TOT DĂ ACEST ”GIGI BOCALI” AL CLUJULUI 2 MILIOANE DE EURO, U Cluj a avut o prestație execrabilă la Arad
  • Acum 14 hours Eveniment
    NU, nici asta nu e glumă de 1 Aprilie: Primăria Cluj-Napoca a pierdut procesul cu Curtea de Conturi, după ce a băgat peste 3 milioane de lei din bugetul local în buzunarele unor firme de salubritate. Nici județul nu e mai prejos: Urmează tura din acest an, de 31 milioane de euro prădată în salubritate
  • Acum 15 hours In vizor
    NICIO NOUTATE: Mediul privat ține economia României în spate. Pe banii privaților se face dezmățul bugetar
  • Acum 16 hours Politica
    NU E GLUMĂ DE 1 APRILIE, că guvernanții nu glumesc când buzunăresc: Ne paște un val nou de scumpiri
  • Acum 1 day In vizor
    Rareș Bogdan invocă ”forțe oculte“ care vor să-l compromită pentru că a deranjat la Bruxelles! Totul, după ce a apărut informația că ar fi cerut și el șpagă în scandalul de corupție de la Aeroportul Otopeni
  • Acum 1 day In vizor
    Mai ţineţi minte când Ziar de Cluj scria că “Pantelică de la “readepică” s-a pus pe şantajat operatorii de deşeuri cam fără frică”? Păi, pe anul 2022 a încasat de la operatorii de salubritate de peste 5 ori mai mult la Platforma temporară Pata Rât decât a plătit la CMID pentru eliminarea deșeurilor!
  • Acum 1 day Justitie
    EDUCAȚIE CU BĂTĂTORUL DE ȘNIȚERE: Un jandarm din Brașov, trimis în judecată la Tribunalul Militar Cluj, pentru rele tratamente și violență față de propriul copil. Pe ăștia îi caută cineva la cap când îi angajează?
  • Acum 2 days Din oras
    Cică și parcul ”Armătura” e aproape gata. Dacă și lucrătura aceasta arată a parc…
  • Acum 2 days Din oras
    AR FI DE RÂS, DACĂ NU AR FI DE PLÂNS: Directorul Eco Garden se laudă cu ce știe să facă UNTOLD într-o noapte: ”Am terminat de decopertat vechiul gazon”
  • Acum 2 days Politica
    Marcel Ciolacu, după negocierile cu vicepreședintele Comisiei Europene: ”Fermierii români vor primi ajutor din partea UE”
  • Acum 2 days Eveniment
    FRAUDĂ DE 2 MILIOANE DE EURO: Ucraineni cazați doar pe hârtie. Poliția a făcut descinderi și în Cluj
  • Acum 2 days Politica
    Ligia Deca, în contradicție cu ea însăși. A scos salariile profesorilor din proiectul legii Educației, la 20 de zile după ce a anunțat public că salarizarea profesorilor va fi în legea Educației
  • Acum 2 days Eveniment
    Bulgaria și România au înregistrat o scădere a prețurilor la energie electrică, ambele cu -8,44%
Citește și...
Recomandările redacției
TOP CITITE