Piatra cubica, recuperata de sub asfaltul strazilor care au intrat in reabilitare in ultimii ani, a fost reciclata si utilizata in alte lucrari de modernizare din oras, spun reprezentantii municipalitatii. Numai la reabilitarea liniei de tramvai de sub asfaltul strazii Oasului au iesit la lumina placi de piatra pe o lungime de aproape doi kilometri. Din pacate nu toata piatra poate fi refolosita, spun reprezentantii administratiei locale.
“Piatra cubica este refolosita, dar procentul de recuperare este foarte mic. Nu toata piatra cubica scoasa de pe o strada poate fi refolosita, ci doar o mica parte din aceasta”, au subliniat reprezentantii Primariei.
Acestia au mai aratat ca piatra reciclata este refolosita acolo unde se poate, dar nu la proiecte noi. Practic piatra recuperata este folosita la lucrarile mici sau de reparatii.
Pentru proiecte noi, de anvergura, municipalitatea achizitioneaza produse noi, cu durata de viata de minim 30 de ani. Asa cum v-a aratat Ziar de Cluj, Primaria intentioneaza sa cheltuiasca 30 de milioane de lei pentru a cumpara „piatra naturala de pavare, normala, abnorma, calupuri din piatra naturala si borduri”.
In ultimii ani achizitia de piatra cubica utilizata in refacerea strazilor devenite pietonale s-a facut de la firma din Targu Mures, Astor Com, despre care presa nota ca era apropiata PDL. Astor Com a incasat de la Primaria Cluj-Napoca nu mai putin de 3 milioane de euro pentru livrare de piatra naturala si lucrari de intretinere. Numele patronului firmei, Petrica Sala, apare in dosarul de coruptie al fostului primar Sorin Apostu. Procurorii au retinut in rechizitoriu ca edilul se intalnea in cadru privat cu furnizorul de piatra al Primariei Cluj-Napoca.
In urma cu o saptamana municipalitatea a anuntat ca va continua proiectul de modernizare a Pietei Unirii, in aceasta ce de-a doua etapa urmand sa fie inchisa circulatia pe latura vestica. Practic aceasta parte a pietei va fi pietonalizata si pavata, dupa modelul deja inceput in 2009.