Analiza

Un nou val de blocuri între case la Cluj? Peste 10 000 de terenuri intravilane au fost cumpărate în ultimele 6 luni ale anului trecut

Din totalul de tranzacții imobiliare realizate la Cluj, cele mai numeroase au fost, în ultimele trei luni ale anului 2019, achizițiile de terenuri intravilane cu și fără construcții – terenuri numai bune pentru ridicarea unor noi ansambluri rezidențiale.

În intervalul octombrie-decembrie 2019 au fost cumpărate 5 396 astfel de terenuri, iar în perioada iulie-septembrie 2019, 4 873 de terenuri. Un total, așadar, în 6 luni, de 10 269 de terenuri. După cum remarcă specialiștii imobiliare.ro, „ponderea însemnată a achizițiilor de acest gen relevă menținerea unui interes ridicat pentru dezvoltări imobiliare”:

„La fel ca trimestrul anterior și în conformitate cu evoluția la nivel de județ, creșteri ale activității de tranzacționare au fost consemnate pe toate segmentele de piață clujene. Cele mai numeroase au fost, de data aceasta, achizițiile de terenuri intravilane cu construcții: acestea au ajuns la un nivel de 2.709 (din totalul de 8.805), în creștere de la cele 2.388 de contracte încheiate în cele trei luni anterioare.

Pe locul al doilea ca număr de tranzacții în județul Cluj se situează segmentul terenurilor intravilane fără construcții, care a atras trimestrul trecut 2.687 de achiziții (în creștere de la 2.485). Și în acest caz, ponderea însemnată a achizițiilor de acest gen relevă menținerea unui interes ridicat pentru dezvoltări imobiliare (dintre care majoritatea ar fi, probabil, rezidențiale)”, precizează ultimul raport de piață realizat de către specialiștii Analize Imobiliare.

Cele peste 10 000 de terenuri intravilane cu și fără construcții, cumpărate în ultimele șase luni ale lui 2019, pot însemna, în următorii ani, mii de noi blocuri între case la Cluj și un trafic insuportabil.

Primăria Cluj-Napoca este cea care poate controla construcțiile imobiliare, pentru a păstra un echilibru între interesele investitorilor, ale cumpărătorilor și ale locuitorilor Clujului, care au nevoie de o infrastructură stradală dezvoltată în tandem cu noile construcții cu multe etaje, în așa fel încât, printre blocuri, să se poată și circula.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *