Vocea ta

Un nou abuz comis de controlorii CTP. Domnule Neag, educă-ți ”boacterii”, repară-ți aparatura! Ce e cu atitudinea asta de ”dumnezei” cu tricou cu mușchi la niște angajați în slujba și pe banii cetățeanului?

Domnule Liviu Neag, de extrem de prea multă vreme director al CTP Cluj-Napoca, avem ceva nelămuriri. Cum ar fi: dacă de mai bine de doi ani ți se relatează în mass media că aparatura din mijloacele de transport ublic aflate în custodia dumneavoastră funcționează din doi în doi, de ce spumele mării nu ai dat dispoziție să fie reparate? Dacă nu pot fi reparate, că ce naib, suntem în orașul de 5 digitalizări cu mâna la prohab, de ce nu-ți educi asistații de angajați să ia în considerare ce li se spune și să nu se repeadă ca niște imbecili asupra cetățeanului? De ce nu-ți educi angajații, învață aceștia de la tine cumva, sau de la neamurile angajate în pita banului public pe care ți le-ai plantat în uzină?

Cu scuzele de rigoare pentru exprimare, așteptăm un răspuns la acest abuz multiplu produs de către needucații Cordoș Adrian și Bob Mihai, angajații tăi. Faptul că și-au permis să acționeze ca și cum mijlocul de transport în comun ar fi fost proprietatea mamelor lor, care nu i-au educat, este strigător la cer, mai ales amenințarea cu agresiunea fizică (faptă penală – poate le explici celor doi cocoși). Și să nu vină, curajoși cum știm genul acesta de papagali umflați în mușchi, să ne spună că au fost agresați verbal: legea nu se aplică de către ei, ci de către organele abilitate. Ei aveau unica abilitare de a consemna și de a depune plângere, nu de a-și scoate mușchișorii la vedere.

Le explici, da, în așa fel încât să și țină minte, nu ca cei 7 ani de acasă pe care nu și-i mai amintesc!

”Ma numesc AP si locuiesc in Cluj-Napoca. Astăzi, 4.12.2023, am luat tramvaiul de la stația Plopilor din Cluj-Napoca. Încă de pe peron am deschis aplicația „24pay” dorind să îmi cumpăr bilet, însă aplicația nu funcționa și afișa pe ecran „eroarea 401″. După aproximativ 30 de secunde după ce am urcat în tramvai,  doi controlori cu numele de Cordoș Adrian și Bob Mihai au venit la mine. Cel dintâi mi-a cerut actul de identitate, iar eu i-am explicat situația și i-am  arătat erorile afișate de aplicație. Acesta mi-a cerut buletinul sub pretextul de a vedea de unde sunt: ”Sa vad daca esti din Cluj”, iar eu, de bună credință, i l-am dat. După aceea, Cordoș Adrian, având buletinul meu la el, mi-a dat două variante: să plătesc amendă 70 lei sau întocmirea unui proces verbal cu valoare între 200 sau 500 lei. Am ales varianta să plătesc 70 de lei pe loc și i-am dat banii, iar el mi-a inapoiat buletinul. Imediat, eu am facut urmatoarea afirmatie: „ai o atitudine de gunoi” pentu că a invocat un motiv fals pentru a ma legitima. Atunci, celelalt controlor, Bob Mihai, mi-a cerut, din nou, actul de identitate  „ca să vadă de unde sunt”, iar eu, de bună credință, i-am dat buletinul. Acesta i-a spus colegului lui să îmi dea banii înapoi, iar eu i-am luat. Controlorul Bob Mihai, ca gest de  răzbunare, a spus că:” pentru că ne-ai făcut gunoaie”(lucru complet eronat, eu am atacat o atitudine insidioasă, nu persoana in cauză) îti voi întocmi un proces verbal, mult mai costisitor decât amenda”. Eu am obiectat politicos, neintelegand decizia acestuia, iar Cordoș Adrian m-a amenințat spunând ” mă enervezi și poate vrei să te duc in spate la capăt (depoul Mănăștur de tramvaie)  și să îți dau (bătaie/pumni)”.

Am simțit frică, mai ales pentru că  Cordoș Adrian avea o postură amenințătoare, încordată. După intocmirea procesul verbal, am solicitat să îmi exprim in scris obiecțiile în rubrica destinată lor, însă Bob Mihai a refuzat să le scrie pe procesul verbal, prin urmare nu am semnat acest proces. Ce as fi intentionat sa scriu in procesul verbal in cele trei randuri alocate obiectiilor: 1. Folosirea falsului (a minciunii) pentru legitimare cu act de identitate a unui calator. 2. Nerespectarea Regulamentului Controlorilor. 3. Instigarea la violenta si amenintarea cu agresare fizica (bataia). 4. Inducerea de frica prin agresivitate verbala. 5. Obstructionarea libertatii de exprimare in scris pe procesul verbal.

Din dorința de a cunoaște și opinia superiorilor celor doi domni, m-am deplasa imediat după incident la sediul CTP. De la poarta instituției mi-a fost recomandata persoana domnului Floriciu, șef serviciu Taxe și altele…

Am apreciat “capacitatea umana” a domniei sale și as putea scrie ca este “ omul potrivit la locul potrivit”. Este genul de “ angajat tampon”, care te înțelege,  este de acord cu tine, contesta atitudinea celor doi controlori, dar…

I-am explicat domnului Floriciu ca nu sunt interesat de anularea amenzii și nici de anularea procesului verbal ci am venit sa denunț un abuz în serviciu din partea celor mai instruiți angajați publici. Asa ni s-a spus ca tagma controlorilor este cea mai expusa  educației profesionale. A se vedea Regulamentul Controlorilor de pe website-ul CTP.

Conform acestui Regulament, cei doi controlori au încălcat mai bine de 60% din articole documentului, inclusiv primul articol care face referire la  profesionalism, demnitate și respect.

Am plecat de la domnul Floriciu asa cum am și ajuns! Totuși am primit câteva sugestii de acțiune. Asa ca am continuat itinerariul meu spontan cu ultima destinatie: Secția 4 Politie Cluj-Napoca pentru a depune sesizare, fiindu-mi mila pe moment pentru un denunț penal fata de cei doi.

Am ramas plăcut impresionat de amabilitatea, profesionalismul și empatia ofițerului de serviciu  de la Sectia 4 la aflarea povestii mele. Inclusiv ofițerul de politie a fost martor involuntar la abuzul necenzurat al controlorilor “foarte educati” de la CTP.

Am scris sesizarea cu încrederea, nu cu speranta(!), ca Secția 4 Politie Cluj-Napoca își va face treaba cu onoare fata de clujeanul de rand și va sancționa abuzul  de orice fel.

Un altfel de concluzie!

Intr-un proces de introspectie, m-am intrebat care a fost motivatia personala care m-a determinat sa scriu aceasta poveste intr-o zi de decembrie 2023. Cred ca raspunsul se afla in educatia bunului simt, a spiritului civic si in  puterea valorilor morale si etice in care am crescut.  Vazand in mod repetat si de-a lungul timpului abuzul, hartuirea, umilinta, batjocura la care sunt supusi calatorii CTP de catre acesti controlori si fara a se face nimic din partea „superiorilor”, m-am gandit ca ar trebui sa existe un precedent in a confrunta aceste tipuri de comportament de „bestii fioroase”.

Poate ca exista un precedent, dar nu il cunosc. In orice fel ar fi, indraznesc sa felicit pe oricine a depus plangere fata de vreun abuz al institutiilor publice. As dori sa cred ca sintagma „capul ce se pleaca, sabia nu-l taie”, este demult apusa si nu mai reprezinta nici ca reminiscenta un pericol pentru generatia actuala.

Oricum, episodul de astazi m-a inspirat sa concep o platforma la nivelul comunitatii clujene prin care fiecare abuz comis de autoritatile publice si nu numai sa fie expus public si sanctionat.

In acest fel, am putea avea, cu adevarat,  o comunitate de 5* in care noi, simplii oameni, sa fim protejati si respectati.

Voi reveni in cateva luni cu platforma.”

Exit mobile version