In vizor

Un filantrop a realizat gratuit un site de promovare turistică pentru Primăria Municipiului Cluj-Napoca, iar Primăria refuză să spună cine a fost binefăcătorul

Primăria Cluj-Napoca, campioană în ceea ce privește lauda de sine (care nu miroase a bine), a devenit model de bune practici în dezvoltarea și promovarea destinației turistice a municipiului, prin Centrul de Informare Turistică din subordine, conferențiind în fața reprezentanților celorlalte județe, cărora le prezintă marile realizări de la Cluj.

Ziar de Cluj a sesizat însă o serie de probleme în activitatea Centrului de Informare Turistică din subordinea Primăriei, una dintre acestea fiind realizarea a două site-uri de informare turistică duplicat, visitcluj.ro, un prim site realizat din fonduri europene, și visitclujnapoca.ro, un al doilea site realizat, dacă e să le dăm crezare reprezentanților Primăriei, „în regim gratuit” (nu se știe – încă – de cine și pentru ce, dar nimeni nu poate fi naiv să creadă că în lumea aceasta există ceva gratuit, de cele mai multe ori lucrurile care par a fi gratuite fiind cele care costă cel mai scump, cu atât mai mult un site al Primăriei, instituție în cazul căreia sperăm – și vom solicita –  să aflăm cine a fost filantropul care a făcut muncă benevolă și ce anume l-a motivat). 

Primăria Cluj-Napoca răspunde selectiv, eludând întrebările incomode

Faptul că Primăria a accesat fonduri europene pentru a crea un site de promovare turistică, iar mai apoi a realizat încă unul, cu conținut similar, în același scop, ridică serioase semne de întrebare. Ziar de Cluj a trimis pe cale oficială Primăriei Cluj-Napoca, în urmă cu 5 zile, o serie de întrebări referitoare la cele două site-uri care par a fi o risipă de fonduri europene și/ sau din bugetul local:

– De ce a fost nevoie să fie creat un site incomplet, din bani europeni, visitcluj.ro, doar pentru ca mai apoi să fie realizat unul nou, visitclujnapoca.ro, care să conțină aceeași informație, plus unele completări referitoare la cluburi, baruri, restaurante și cuvântul primarului? Este aceasta o risipă de bani europeni?

– Cât a costat realizarea acestui al doilea site, visitclujnapoca.ro, cu conținut duplicat, de cine a fost realizat, din ce fonduri, de cine este administrat, cât a costat până acum, cât costă în prezent administrarea site-ului și cine administrează acest site?

– Care a fost traficul site-ului visitclujnapoca.ro, care este traficul în prezent și acest trafic justifică cheltuielile suplimentare de administrare a două site-uri cu conținut duplicat? Care a fost și care este în prezent traficul site-ului visitcluj.ro?

– Care a fost impactul asupra agenților economici prezentați pe site-ul visitclujnapoca.ro și care este beneficiul Primăriei Cluj-Napoca?

Răspunsul Primăriei a venit prompt, dar incomplet: 

„Site-ul visitclujnapoca.ro a fost realizat în regim gratuit și este administrat de Municipiul Cluj-Napoca, deoarece proiectele pe fonduri europene nu permit promovarea agenților economici – unități de cazare, alimentație publică, prestatori de servicii de divertisment, transportatori, agenții de turism, farmacii, companii de închirieri auto ș.a.m.d. (informații foarte utile turiștilor și absolut necesare pentru informarea și promovarea turistică la nivel de destinație), urmând ca după finalizarea perioadei de sustenabilitate a proiectului să se realizeze unificarea site-urilor.

Visitclujnapoca.ro a avut 30 900 utilizatori în perioada 01.01-30.09.2016, iar visitcluj.ro a avut 13600 utilizatori în aceeași perioadă. 

Pagina visitclujnapoca.ro promovează imparțial și obiectiv toți actorii din industria turismului la nivel de destinație. Pe lângă beneficiul agenților economici (promovarea pe site-ul oficial de turism al orașului), prin efectul multiplicator al turismului beneficiul revine întregii comunități, având în vedere că o vizibilitate sporită a destinației determină atragerea unor venituri din turism și toate activitățile conexe. 

Pe lângă aceste doua website-uri și contul de Facebook, am început activitatea pe rețelele de socializare Instagram & Twitter și vom continua să îmbunătățim prezența online a Municipiului Cluj-Napoca în toate mediile de comunicare relevante pentru turiștii din Romania și din străinătate.”

Întrebările fără răspuns nasc noi întrebări și suspiciuni

Tindem să credem că exact omisiunile din răspunsul reprezentanților Primăriei sunt cele mai grăitoare, drept pentru care vom solicita din nou Primăriei Cluj-Napoca răspunsuri la următoarele întrebări eludate, peste care s-a sărit într-un mod care naște suspiciuni și noi întrebări:

– De ce a fost nevoie să fie creat un site incomplet, din bani europeni, visitcluj.ro, doar pentru ca mai apoi să fie realizat unul nou, visitclujnapoca.ro, care să conțină aceeași informație, plus unele completări referitoare la cluburi, baruri, restaurante și cuvântul primarului? Considerați sau nu că aceasta reprezintă o risipă de bani europeni?

– De cine a fost realizat al doilea site, visitclujnapoca.ro? Cât a costat până acum și cât costă în prezent administrarea site-ului visitclujnapoca.ro (domeniu, găzduire, întreținere, administrare, alte cheltuieli)? 

– După finalizarea perioadei de sustenabilitate a proiectului  din fonduri europene, cum va fi realizată unificarea celor două site-uri, în condițiile în care site-ul realizat din fonduri europene, visitcluj.ro, este similar cu cel realizat gratuit, visitclujnapoca.ro, care  conține în plus doar informații legate de agenții economici, în rest conținutul fiind identic? Va fi desființat site-ul visitcluj.ro, care conține informații în minus, pentru că nu conține și informațiile legate de agenții economici? 

O unificare a două site-uri similare, din care unul conține doar câteva informații în plus față de celălalt, presupune, în mod logic, pur și simplu desființarea celui care conține informații în minus. Această soluție ar fi justificată și de traficul dublu înregistrat de site-ul visitclujnapoca.ro.

– Prevedeți o altă soluție tehnică de unificare a celor două site-uri?  

– Dacă site-ul visitcluj.ro va fi unificat (respectiv desființat în urma unificării) cu site-ul visitclujnapoca.ro, după finalizarea perioadei de sustenabilitate a proiectului din fonduri europene, revine din nou întrebarea: considerați că site-ul realizat din fonduri europene, visitcluj.ro, a fost și este o risipă de bani europeni?

Așteptăm cu interes, măcar de această dată, răspunsurile complete ale Primăriei. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *