De cartier

Un clujean, sătul să tot aștepte un parking în Grigorescu, cere eliminarea semnelor cu oprirea și staționarea interzisă

Un clujean, nemulțumit de faptul că Primăria Cluj-Napoca nu a reușit să identifice nicio soluție pentru a construi un parking în Grigorescu, propune ca parcarea să fie la liber pe străzile unde există indicatoare cu oprire sau staționarea interzisă.

„Până la înființarea de locuri noi de parcare sau construcția de parcări supraetajate în Grigorescu, toate indicatoarele de oprire și staționare interzisă de pe Bulevardul 1 Decembrie 1918, secțiunea dintre străzile Garibaldi și Mirăslău ar trebui demontate. Sau pe secțiunea respectivă ar trebui înființate parcări publice”, a solicitat clujeanul.

Evident că nemulțumirea clujeanului este întemeiată, însă mașinile deja blochează trotuare și benzi de circulație cu tot cu existența semnelor. Dacă aceste semne ar fi eliminate, atunci s-ar crea un haos iar circulația pietonilor și mașinilor ar fi mult îngreunată. Prezența semnelor este oricum ignorată de cei mai mulți șoferi, însă prezența lor creează impresia că există o reglementare și poliția locală poate aplica amenzi.

Primăria Cluj-Napoca anunța la un moment dat că se caută teren pentru amenajarea unui parking. Ulterior, în ianurie 2022, adică exact acum doi ani, Dan Tarcea anunța că momentan s-a renunțat la această idee, iar locuri de parcare noi vor fi amenajate în cartierul Grigorescu prin demolarea garajelor.

”În cartierul Grigorescu vom continua demolarea garajelor, pentru a putea să creștem numărul de locuri de parcare. Sunt trimise deja somațiile pentru o altă etapă, termenul la care cetățenii trebuie să își demoleze garajele este undeva în luna aprilie, după care vom putea interveni cu lucrări și în această zonă. Discutăm de identificarea terenului pentru un parking, dar vreau să vă spun că, în condițiile în care demolăm toate cele 10.000 de garaje din municipiu sporul locurilor noi de parcare create este undeva la 20-25%, asta înseamnă că vor rezulta aproximativ 2.000 – 2.500 de louri noi de parcare, echivalentul nouă parkinguri. Investiția este mult mai rentabilă să terminăm cu această etapă, după care să trecem și la investiția în parkinguri noi”, a declarat viceprimarul Dan Tarcea.

Au trecut doi ani și Primăria tot caută un teren pentru parking, deși în mare s-a cam renunțat la această idee. Tot viceprimarul Tarcea anunța că parkingurile sunt foarte costisitoare și e greu să găsească fonduri la bugetul local, deoarece pentru construcția acestora nu pot fi atrase fonduri europene.