Telenovela celor 300 de milioane de euro din PNRR alocați metroului de la Cluj pare că nu se mai termină. Deși Ciolacu a declarat în mai multe rânduri că acei bani europeni au fost pierduți, Boc a continuat să o țină pe a lui: banii încă nu s-au pierdut, Primăria nu a făcut nicio greșeală. Probabil că cei de la Comisia Europeană nu vor, domnule și pace, să dea bani pentru metrou.
Marcel Ciolacu, prezent la podcastul lui Sabin Sărmaș, Președinte a la Cluj, a zis că el garantează că cei 300 de milioane nu vor mai fi alocați pentru metrou.
„Cei 300 de miloane din PNRR pleacă. Garantez. Nu vor accepta. Să intre, să finanțeze un proiect unde ei au anumite suspciuni. Pe bună dreptate. Sunt regulile Uniunii Europene. Îmi pierd timpul să stau să dau explicații. Am înțeles și de la domnul primar, s-au dus acolo europarlamentarii: nu se poate așa ceva. Ba se poate. Nu stăm să ne certăm, că pierdem timpul. E o investiție mare, e o investiție declanșată. Promit că voi găsi soluții. Am schimbat legislația astfel încât ce obținem pe certificatele verzi, noi obținem de acolo 1 miliard și ceva și se pot duce până la 2 miliarde, din acei bani să poată fi folosită și în zona de transport verde, nu numai în industrializare verde”, a precizat premierul Marcel Ciolacu.
Ciolacu recunoaște că acest proiect a fost forțat de către administrația locală care s-a agățat de cei 300 de milioane din PNRR pentru a demara acest proiect, așteptând apoi ca Guvernul să găzsească soluții să îl finanțeze în continuare.
„Metroul e deja o licitație ținută, un proiect deja început. Nu știu cât de fiabil va fi și cât va dura implementarea, dar s-a știut de la început că metroul Cluj are doar 300 de milioane de euro din PNRR și cele 300 de milioane vin din zona de PNRR, cu toate că era transport verde. În principiu se putea prinde o sumă mult mai mare în PNRR fiind transport verde. Tot ce e pe căi derate e transport verde, dar în special metroul. Eu nu vreau să opresc un proiect de o asemenea anvergură. Între timp, am fost avertizat de la Comisie că în lanțul procedurii ar fi ceva probleme. Mi s-a explicat ce. Normal că eu cunosc destul de detaliat ce anume. Cei 300 de milioane au fost cumva forțați. A fost agățat proiectul și după care statul trebuie să se descurce să îmi dea banii fiindcă eu am pornit proiectul. A fost o forțare. Eu nu sunt omul care caută vinovații, eu trebuie să găsesc soluții să rezolv această problemă a clujenilor. Acuma, fac metrou, dar fac și tren metropolitan. Eu nu zic că nu este necesar, dar trebuie să fie niște priorități”, a explicat premierul.
Practic, Boc s-a aruncat cu capul înainte într-un proiect de 2 miliarde de euro de care se agață cu încăpățânare. și despre care susține că are finanțare. Boc încearcă în acest fel să forțeze mâna Guvernului să îi dea banii de care are nevoie pentru metrou. Ciolacu tocmai a declarat că din certificatele verzi se pot obține maxim 2 miliarde de euro. O să-i dea pe toți la Cluj, că se se facă metroul? Sau o să înceapă lucrările și vom avea tuneluri săpate și abandonate până ce se vor găsi alte surse de finanțare.