Din oras

UBB va analiza cartierele în care sunt necesare noi linii de transport în comun

Primăria vrea să știe prin cum poate fi modernizat și îmbunătățit transportul în comun astfel încât să fie utilizat de cât mai multe persoane. Este una dintre modalitățile prin care primarul Emil Boc vrea să decongestioneze traficul. În lipsa unor centuri ocolitoare, singura varianta pe care a găndit-o este să îi convingă pe oameni să își lase mașinile acasă. Până acum această soluție nu a funcționat prea bine, poate și pentru că traseele mijloacelor de transport în comun încă pot fi îmbunătățite, iar la orele de vârf autobuzele și troleibuzele sunt arhipline.

În acest sens,experții de la UBB vor face studii pentru a oferi direcțiile de dezvoltare pentru transportul în comun din Cluj-Napoca. Universitatea clujeană a fost singurul ofertant pentru  proiectul ”Servicii de realizare studii de cercetare și analize-tematica 1: Studiu privind accesibilitatea serviciilor publice din municipiul Cluj-Napoca utilizând transportul public necesare pentru proiectul „Creșterea transparenței decizionale și simplificarea procedurilor administrative pentru cetățeni – ANTO-CiiC” .

Valoarea contractului este de 75.000 lei iar durata de execuție a cestor studii este de 3 luni.

Aceste studii vor fi viza în special analiza serviciilor publice (școli, grădinițe, spitale, primării de cartier) și a accesabilității lor de stațiile de transport, stațiile de biciclete și în regim pietonal, analiza rețelei de transport în comun, propunerea de noi trasee de transport public, elaborarea de politici publice.

Analiza rețelei de transport în comun va include analiza infrastructurii: rețeaua, stațiile, sectoarele cu benzi dedicate, în vederea determinării potențialului de modernizare și dezvoltare optimală a acesteia. Se va analiza disponibilitatea transportului public în funcție de intervalul orar, în vederea determinării arealelor lipsite sau acoperite parțial cu servicii de transport public.

De asemenea, vor fi determinate zonele care au nevoie de transport public, acolo unde nu există deloc sau unde liniile existente sunt insuficiente. În acest sens, UBB va avea la dispoziție PUZ-urile aprobate în Comisia de Urbanism în ultimii doi ani, pentru a ajunge la un calcul realist al populației și al distribuției demografice pe vârste și sexe în teritoriu.

Pe baza acestor analize se vor elabora propuneri de politici publice care să vizeze și să reglementeze sistemele integrate de transport pornind de la nevoile și preferințele indivizilor în ceea ce privește transportul, în vederea creșterii accesibilității generale prin recomandări focalizate pe: prioritizarea transportului public pe segmente de drum și intersecții, crearea de noi rute de transport și de noi stații, identificarea străzilor sau a sectoarelor de străzi pretabile la implementarea sistemelor de benzi dedicate transportului public și bicicletelor, dezvoltarea și modernizarea culoarelor pietonale, extinderea rutelor exietemte pentru piste de biciclete

Un aspect extrem de important vizează transportul persoanelor cu dizabilități. Astfel, studiul va conține și o secțiune cu privire la nivelul de accesabilitate în oraș și la serviciile publice oferite cetățenilor, pentru persoanele cu dizabilități din municipiu, necesar în vederea realizării unui plan strategic de măsuri pentru dezvoltarea unui oraș accesibil tuturor cetățenilor săi.

Cele mai mari probleme sunt în zonele recent dezvoltate, precum Buna Ziua, Borhanci, Soporului, Valea Chintăului. Aici cetățenii beneficiază în cele mai multe cazuri de o singură linie de transport în comun, astfel că este foarte greu să renunțe la mașina personală. Noile cartiere ale Clujului s-au dezvoltat într-un ritm foarte alert, iar infrastructura și serviciile nu au ținut pasul cu această dezvoltare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *