Daca pana nu demult vizitele ghidate pe Cluj Arena erau doar laude pe hartie, oficialii obiectivului s-au pus pe treaba si ofera aceste servicii ca la carte. Pentru 7 lei, oricine poate vedea tribuna oficiala, masa presei, sala in care mai nou se organizeaza si nunti si multe alte cotloane ale stadionului. Se pot afla si detalii nebanuite din “culise”, cum ar fi organizarea curateniei in tribune.
Serviciul se numeste “tur turistic, inclusiv vestiare” si costa 7 lei de persoana. O tanara amabila ii conduce pe doritori prin mai toate punctele stadionului. In lift, afli ca nu esti singurul turist al lunii, ba chiar e o adevarata afluenta.
Chiar in acelasi timp, obiectivul mai este vizitat de un grup galagios de studenti care se intrec sa isi faca peste tot poze de Facebook.
“Vin oameni de tot felul. Cele mai multe vizite sunt, totusi, in Saptamana Altfel. Mai ales pentru elevii care nu sunt din Cluj este o senzatie sa vada cat de mare si frumos este un stadion adevarat”, dezvaluie ghidul.
Liftul se opreste la primul etaj. Este locul rezervat presei, cum te atentioneaza puzderie de anunturi pe pereti, iar in tribuna poti vedea masa de la care transmit jurnalistii, cu cabluri incalcite prin care se face conexiunea la Internet. In continuare, tanara angajata de la Cluj Arena isi continua turul prin sala in care nu demult a avut loc o nunta, povestind ca spatiul din spate a fost folosit ca studio foto de miri si nuntasi, primind cadou de la administratia obiectivului doua plase de poarta de fotbal. Urmeaza sala de conferinta, alte sali multifunctionale, holuri, garderobe, terase.
La lumina zilei si fara staruri, zona VIP nu este din cale afara de atractiva. Poti doar sa iti imaginezi granzii care au vizionat meciuri si concerte in scaunele confortabile, cu tot felul de servicii la dispozitie. Sus de tot pot vedea de aproape studiourile, spatiile rezervate comentatorilor TV si crainicilor de stadion, camerelor de supraveghere video.
In tot acest timp poti afla ca aici au cantat Scorpions, Smokie, Roxette sau Deep Purple, ca urmeaza Billy Idol si inca „o surpriza”, dar si detalii neasteptate.
“Curatenia pe tot stadionul dureaza cam o zi si se face nu dupa meciuri, ci inaintea lor. Daca s-ar curati imediat dupa meciuri, vantul ar aduce din nou praf si mizerie si nu ar mai fi curat la meci”, spune ghidul, lasand in urma scaunele si betonul pe care acum poti zari urmele valurilor de oameni care s-au perindat prin tribune.
Mai afli ca, pe langa sportivi, vin foarte multi clujeni sa alerge pe pista de atletism si sa se antreneze in salile de sport din incinta.
“A aparut o problema cu parcarile. Foarte multi oameni care lucreaza in zona stadionului isi lasa masina in spatiul din jur, desi noi avem o parcare subterana. S-au pus anunturi pe parbrize si, la final, s-a decis ca pretul parcarii sa fie de doar 15 lei pe luna, ca sa ii incurajam sa isi faca abonament la parkingul nostru”, a mai spus ghidul.
Turistii ajung apoi pe pista de alergare, isi pot face fotografii pe gazon, chiar ghidul ii ajuta in acest sens. Ajungi langa spatiul in care andrenorii urmaresc meciurile, pentru o clipa simti parca furiile, bucuria si dezamagirile cumplite adapostite la fiecare meci sub acoperisul transparent de plexiglas. Turul strabate apoi vestiarele, mult mai spatiose decat te astepti si gata turul. Platesti cei 7 lei si ti se da un bon micut cu sigla Cluj Arena.
“Multi il pastreaza ca amintire”, zambeste angajata.
Cartea de de oaspeti a stadionului Cluj Arena a ajuns deja la jumatate. Sute de felicitari, randuri admirative si urari de bine sunt scrise acolo in toate limbile pamantului.
“Avem si vedete care au semnat: Smiley si Pavel Bartos!”, se mandreste tanara, frunzarind albumul pana gaseste celebrele semnaturi.
In 2013, stadionul Cluj Arena a fost vizitat de aproximativ 15.000 de persoane, potrivit datelor furnizate de Radu Ratiu, directorul obiectivului.
„Avem multi copii care vin din toata tara in cursul Scolii Altfel, dar si straini, in fiecare zi avem cate un grup de turisti din alte tari la tururi”, a declarat acesta.
Este o crestere care se inregistreaza de la an la an, asa ca oficialii stadionului spera ca numarul pe 2014 sa fie mai multi.
„Nu am facut amenajari noi, insa cresterea notorietatii stadionului in urma evenimentelor nationale si internationale ne ajuta in acest sens. Am initiat o o actiune in care strangem tricouri de la echipele care ne viziteaza si le expunem la intrare. Avem asteptari in acest sens si de la concerte, tocmai am semnat contractul pentru cel rock, cu Billy Idol””, a mai spus Ratiu.