Din oras

Tunelul pe sub centrul orașului promis de Boc se transformă în sens unic. Așteptăm autostrada suspendată

Ultima idee născută din somnul profund al ultimilor 12 ani de  administraţie locală portocalie, prevede introducerea sensului unic pe axa est-vest pe cea mai importantă stradă din municipiul Cluj-Napoca. S-or fi terminat banii pentru studii de fezabilitate de ținut la prăfuit în sertar pe tema tunelului sub-central, de a ajuns Emil Boc să ne zică cum va face sens unic pe Calea Moţilor până la interecţia cu strada Clinicilor şi va amenaja o bandă dedicată mijloacelor de transport în comun. Nu știm ce se va alege de traficul de pe Calea Moţilor, de la Clinicilor înspre Mănăștur (sau pe unde s-o fi gândit primarul să facă returul), având în vedere faptul că dimineaţa exact pe axa vest-est intră în oraș mii de maşini dinspre Floreşti şi Mănăştur, cel mai populat cartier al municipiului. 

Primăria intenţionează să introducă  sens unic, pe direcţia est-vest şi să amenajeze o badă dedicată mijloacelor de transport în comun pe Calea Moţilor. Anunţul a fost făcut de Emil Boc pe calea undelor radio la Realitatea FM. În cazul în care ideea primarului va fi pusă în practică, accesul spre Centru dinspre Mănăştur şi Floreşti va fi aproape imposibil şi va crea, în opinia noastră, un haos inimaginabil în traficul oraşului. 

“Suntem în faza finalizării studiilor şi de analizare a fiecărei intersecţii pentru realizarea benzii dedicate mijloacelor de transport în comun (alți bani, altă distracție care este cel mai probabil că va ateriza într-un sertar, așa cum ne-a obișnuit Boc cu toate studiile de până acum – n.a.). Este în lucru inclusiv varianta de instituire a sensului unic pe Calea Moţilor. Dacă introducem benzile dedicate, şoferii de automobile vor avea la dispoziţie o singură bandă de mers spre Mănăştur, aşa că se discută ca pe Moţilor să instituim sens unic. Asta ar însemna să avem sens unic şi pe Pavlov (Cardinal Iuliu Hossu n. red.), spre centru. Sau invers. Specialiştii fac în laborator simulări de trafic. Când vom avea concluziile specialiştilor, vom veni cu ele într-o dezbatere publică în vederea luării unei decizii finale”, a afirmat Emil Boc. 

Clujenii cu siguranţă îşi mai aduc aminte că Emil Boc a promis, în ianuarie 2013, construirea unui pasaj subteran pe sub zona de centru a oraşului, în lungime de aproximativ un kilometru. Astfel în prima ședință de Consiliu Local din anul 2013, primarul Emil Boc propunea două proiecte majore de infrastructură pentru Cluj-Napoca: un tunel și un parking subteran pe sub zona centrală a municipiului. 
Ideea tunelului nu era una nouă, ea a mai fost lansată și în anul 2008, însă ulterior s-a renunțat la ea, așa cum s-a renunțat la multe dintre proiectele politicianiste enunțate doar în scop electoral. În administrația locală a Clujului, nu contează cât de fantezist este un proiect, important este doar cât de bine sună și, implicit, cât de multe voturi poate atrage:

“Intrarea ar urma să se facă de pe Clinicilor subteran până la Tribunal – 21 Decembrie 1989 cu o bandă pe mers și una de întors. Construirea ar urma să fie făcută cu un aparat modern”, declara Emil Boc pentru ziarul Făclia la începutul lunii ianuarie a anului 2013. 

Mărețul obiectiv de infrastructură urma să aibă două ieșiri, una spre Calea Turzii și alta spre Piața Gării. 

“Aceste ieșiri din tunel ar face ca această investiție să fie cu adevărat utilă. În plus, vrem să amenajăm și un parking subteran pentru a decongestiona traficul din centrul orașului. Prin realizarea acestui proiect va fi decongestionat traficul din centrul oraşului, care ar urma să devină zonă pietonală, dar va fi pus mai bine în valoare şi centrul istoric. Este un proiect de viitor necesar Clujului, pentru că trebuie să profităm de frumuseţile pe care acest oraş ni le oferă. Finanţarea ar urma să fie făcută prin fonduri europene, vor fi nevoie de multe milioane de euro ”, afirma Emil Boc în urmă cu 3 ani. 

Cum ziceam, miile de maşini care circulă în fiecare dimineaţă dinspre comuna Floreşti şi cartierul Mănăştur spre centrul oraşului ar ajunge să fie bocate la intrarea pe strada Clinicilor. Cum, deocamdată, suntem în campanie electorală şi specialiştii fac simulări în laborator, cel mai probabil că, după votul din 11 decembrie, rezultatul simulărilor va fi îngropat într-un sertar, alături de studiile de fezabilitate pentru tunelul din 2008 și cel din 2013, în aşteptarea următoarei campanii electorale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *