De cartier

Trotuarul de pe FAGULUI «este avut în vedere» în viitor: „Acolo e prevăzut un proiect mai mare de lărgire, prin exproprieri…”

Clujenii-pietoni din walkable city Cluj-Napoca își trag primarul de mânecă, în speranța realizării unui t r o t u a r pe strada Fagului, care face legătura între cartierul Bună Ziua și cartierul Gheorgheni, prin strada Brâncuși. Edilul susține că spațiul pietonal reprezintă un proiect de viitor.

În vreme ce autoritățile fac deja de ani de zile metrou+tren metropolitan+centură ocolitoare peste alți mulți ani, realizarea unui trotuar pentru clujenii-pietoni pare să reprezinte o adevărată provocare pentru autoritățile clujene.

  • Când faceți un trotuar pe strada Fagului, de la intersecția cu Brâncuși până la intersecția cu str Becaș, de exemplu? – a fost întrebarea unui clujean pentru primarul Emil Boc.

„Acolo e prevăzut un proiect mai mare de lărgire, de extensie, prin exproprieri, pentru lărgirea străzii.

Și în cazul proiectului respectiv este prins [trotuarul – n.red.].

Am terminat prima parte din tronsonul Bună Ziua, este avut în vedere și acel tronson”, a fost răspunsul vag al edilului de Cluj, Emil Boc, în cadrul unei intervenții telefonice la un post local de radio.

Extinderea sensului giratoriu Fagului-Brâncuși-Borhanci-Romul Ladea a fost condiționat de autorități de realizarea centurii ocolitoare, termenul vehiculat de reprezentanții administrației locale pentru extinderea sensului giratoriu, precum și a străzilor Brâncuși și Fagului fiind anul 2026.

Se împlinesc aproape 3 ani de la promisiunile neonorate ale Primăriei Boc privind transformarea străzilor din municipiul Cluj-Napoca în zone specifice unui walkable city/oraș pentru pietoni.

În iunie 2019, în cadrul conferinței internaționale -Set Plan 2019- , găzduite de Universitatea Politehnică București, Emil Boc se pronunța în favoarea introducerii conceptului de ,,walkable city”, care se referă la reducerea cât mai mare a utilizării automobilelor pentru deplasare în favoarea mersului pe jos, desigur, ,,prin situarea instituțiilor de interes public la distanțe de maxim 25 minute de mers pe jos și crearea de cât mai multe spații pentru pietoni”.

,,Cu mașina trebuie să ai o relație cum ai cu soacra: o respecți, dar nu o lași să te controleze”, încheia Emil Boc pe un ton de glumă.

Un an mai târziu, în iunie 2020, un alt director din Primăria Boc, susținea că municipiul Cluj-Napoca va deveni un oraș model – un oraș pentru pietoni/walkable city.

„Mobilitatea post-pandemie va fi pentru toate orașele o nouă încercare, dar și o oportunitate de a accelera drumul către o abordare sustenabilă a acesteia.

În cadrul webinarului s-a pus accentul pe extinderea spațiului pietonal și crearea unor piste de biciclete coerente. Crearea unei infrastructuri verzi este, de asemenea, prioritară.

Pe toate aceste paliere avem investiții în derulare, cum este Walkable city, orașul pentru pietoni, program de investiții în valoare de peste 100 de milioane de euro, care a început cu zona centrală. Foarte important este că începem și în cartiere astfel de proiecte”, declara Ovidiu Câmpean, director management proiecte din Primărie, în cadrul primului workshop online pe tema mobilității urbane organizat de către Primăria municipiului Cluj-Napoca, prin Centrul de Inovare și Imaginație Civică (CIIC).

S-au scurs 3 ani.

Strada Fagului continuă să rămână fără trotuare.

CITEȘTE ȘI: OFF ROAD PIETONAL: Fagului – strada fără trotuare, cu acces doar pentru mașini

Primăria urmărește realizarea unor piste integrate pentru bicicliști care să conecteze strada Bună Ziua de cartierul Gheorgheni. 

În proiect, strada FAGULUI va deveni un traseu spectaculos pentru amatorii transportului alternativ pe două roți. 

În realitate, strada Fagului nu dispune de trotuare, iar pietonii au acces interzis pe această uliță care șerpuiește din intersecția cu strada Bună Ziua, modernizată și inaugurată în 15 mai 2020, și intersecția cu străzile Brâncuși-Borhanci-Romul Ladea. 

Exit mobile version