Din oras

Tribunalul menține măsurile impuse de Curtea de Conturi cu privire la sponsorizările ilegale din bani publici a festivalurilor clujene

Conform clujust.ro, Tribunalul Cluj s-a pronunțat, ieri, cu privire la cererea Primăriei Cluj-Napoca și a primarului de suspendare a executării măsurile impuse anul trecut de Curtea de Conturi, prin care aceasta a constatat că ”au fost acordate nelegal finanțări nerambursabile unor asociații și fundații, în condițiile în care acestea au desfășurat și realizat activități care au generat profit, fiind cauzat un prejudiciu bugetului Municipiului Cluj-Napoca, în sumă de 6.027.585 lei.”

Reamintim faptul că Ziar de Cluj a sesizat desele neregului constatate cu privire la modul în care sunt alocați banii publici către „prietenii” Primăriei, deși Curtea de Conturi a semnalat ilegalități. Mai mult, urmare a acestor sesizări, Curtea de Conturi va analiza modul de efectuare a finanțărilor nerambursabile acordate de Primărie către aceste asociații și fundații.

Tribunalul Cluj a admis în parte acțiunea Primăriei, suspendând acele puncte din decizia Camerei de Conturi privind direcții și servicii din instituție și respingând cererea de suspendare cu privire la punctele referitoare la finanțările nerambursabile pentru proiecte culturale.

Soluția pe scurt: ”Admite in parte cererea de suspendare formulată de reclamanţii Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Cluj-Napoca si Primarul municipiului Cluj-Napoca in contradictoriu cu pârâţii Curtea de Conturi a României si Camera de Conturi a Judeţului Cluj.

Admite cererea de intervenţie accesorie privind suspendarea executării Deciziei nr. 17/18.05.2016 emisă de Camera de Conturi Cluj si a Incheierii nr. 122/20.10.2016 emisă de Curtea de Conturi a României, formulată de intervenientii Sindicatul Poliţiştilor Locali Cluj-Napoca, Rus Aurelia Alina, Munteanu Adriana, Trif Geanina, Simonca Daniela, Petca Lilioara, Lăpuşan Lucia Roxana, Gavrişan Ioana Cristina, Roman Alina Elena, Buha Ioana Andreea, Mudura Dragoş, Cora Gbriela, Faur Ruxandra, Socaciu Irina, Socaciu Mircea, Neag Răducu, Rusu Carmen, Cosma Voichiţa, Retegan Rodica, Pop Titus, Maier Rodica, Mureşean Viorica, Rosu Carmen, Poruţiu Virgil, Lupea Lucia, Gabor Ramona, Simon Mihaela, Cîmpean Ovidiu Vasile.

Dispune suspendarea executării măsurilor dispuse la punctele II.1, II 9, II.10 , II.11, II.13, II.14 prin Decizia nr. 17 /18.05.2016 emisă de Camera de Conturi Cluj până la soluţionarea definitivă a cauzei.

Respinge cererea de suspendare a executării măsurilor dispuse la punctele I.1, II.3, II. 4, II.5 , II.6, II.7, II.8 prin Decizia nr.17 /18.05.2016 emisă de Camera de Conturi Cluj.

Prezenta hotărâre este executorie de drept.”

Sentința poate fi atacată cu  recurs in termen de 5 zile de la comunicare.

Măsuri suspendate prin sentință:

II.1 Conducerea UATM Cluj-Napoca, va stabili – în temeiul art. 33 (3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderea prejudiciului cauzat entității prin includerea în salariul de bază al angajaților entității a sumelor reprezentând stimulente acordate necuvenit și va lua măsuri pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

De asemenea va efectua regularizarea cu bugetele publice, a contribuțiilor aferente drepturilor salariale acordate necuvenit.

II.9 Conducerea UATM Cluj-Napoca, va dispune ordonatorului terțiar de credite Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor, stabilirea – în temeiul art. 33(3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderea prejudiciului cauzat entității prin includerea în salariul de bază al angajaților entității a sumelor reprezentând stimulente acordate necuvenit și luarea măsurilor pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

De asemenea va efectua regularizarea cu bugetele publice, a contribuțiilor aferente drepturilor salariale acordate necuvenit.

II.10 Conducerea UATM Cluj-Napoca, va dispune ordonatorului terțiar de credite Serviciul public pentru Administrarea Obiectivelor Culturale, stabilirea – în temeiul art. 33(3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderii prejudiciului cauzat entității prin includerea în salariul de bază a angajaților entității a sumelor reprezentând stimulente acordate necuvenit şi luarea măsurilor pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

De asemenea va efectua regularizarea cu bugetele publice, a contribuțiilor aferente drepturilor salariale acordate necuvenit.

II.11 Conducerea UATM Cluj-Napoca va dispune ordonatorului terțiar de credite Direcția de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca, stabilirea – în temeiul art. 33(3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderii prejudiciului cauzat entității prin includerea în salariul de bază al angajaților entității a sumelor reprezentând stimulente acordate necuvenit și luarea măsurilor pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

De asemenea va efectua regularizarea cu bugetele publice, a contribuțiilor aferente drepturilor salariale acordate necuvenit.

II.13 Conducerea UATM Cluj-Napoca va dispune ordonatorului terțiar de credite Cantina de Ajutor Social și Pensiune Cluj-Napoca, stabilirea – în temeiul art. 33(3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderii prejudiciului cauzat entității, prin includerea în salariul de bază a angajaților entității a sumelor reprezentând stimulente acordate necuvenit și luarea măsurilor pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

De asemenea va efectua regularizarea cu bugetele publice, a contribuțiilor aferente drepturilor salariale acordate necuvenit.

II.14 Conducerea UATM Cluj-Napoca, va dispune ordonatorului terțiar de credite Centrul Bugetar de Administrare Creșe Cluj-Napoca, stabilirea – în temeiul art. 33(3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderii prejudiciului cauzat entității prin includerea în salariul de bază a angajaților entității a sumelor reprezentând stimulente acordate necuvenit și luarea măsurilor pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

De asemenea va efectua regularizarea cu bugetele publice, a contribuțiilor aferente drepturilor salariale acordate necuvenit.

Măsuri menținute prin sentință:

I.1 Conducerea UATM Cluj-Napoca va întreprinde demersurile necesare în vederea clarificării situației mijloacelor fixe realizate din taxa specială instituită la nivelul Unității Administrativ Teritoriale Municipiul Cluj-Napoca, atât din punct de vedere al regimului juridic al acestora, cât și din punct de vedere al evidențierii în contabilitate.

II.3 Conducerea UATM Cluj-Napoca, va stabili – în temeiul art. 33 (3) din Legea nr. 94/1992, republicată, întinderea prejudiciului cauzat entității urmare încheierii și derulării contractelor subsecvente de lucrări pentru: ”Reparații curente de urgență și întreținere la unitățile de învățământ preuniversitar din Municipiul Cluj-Napoca”, și va lua măsuri pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

II.4 Conducerea UATM Cluj-Napoca va analiza rapoartele de activitate și rapoartele financiare întocmite de beneficiarii finanțărilor nerambursabile, va stabili – în temeiul art. 33 (3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderea prejudiciului cauzat bugetului local referitor la acordarea și decontarea finanțărilor nerambursabile, pentru activități care au generat profit și va dispune măsuri pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

II.5 Conducerea UATM Cluj-Napoca va analiza rapoartele de activitate și rapoartele financiare întocmite de beneficiarii finanțărilor nerambursabile, va stabili – în temeiul art. 33 (3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderea prejudiciului cauzat bugetului local referitor la acordarea și decontarea finanțărilor nerambursabile, pentru cheltuieli neeligibile sau fără documente justificative și va dispune măsuri pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii

II.6 Conducerea UATM Cluj-Napoca va analiza rapoartele de activitate și rapoartele financiare întocmite de beneficiarii finanțărilor nerambursabile, va stabili – în temeiul art. 33 (3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderea prejudiciului cauzat bugetului local referitor la acordarea și decontarea finanțărilor nerambursabile, prin plata unor sume mai mari decât cele cuvenite pentru proiecte nerealizate integral și va dispune măsuri pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

II.7 Conducerea UATM Cluj-Napoca, va stabili – în temeiul art. 33 (3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderea prejudiciului cauzat bugetului local, privind derularea Contractului de finanțare nerambursabilă pentru proiectul ”Festivalul internațional de film Transilvania 2014”, realizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc, referitor la acordarea și decontarea finanțărilor nerambursabile, pentru activități care au generat profit și va dispune măsuri pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

II.8 Conducerea UATM Cluj-Napoca, va stabili – în temeiul art. 33 (3) din Legea nr. 94/1992, republicată – întinderea prejudiciului cauzat bugetului local, referitor la acordarea și decontarea sprijinului financiar pentru unitățile de cult, pentru lucrări neeligibile și va dispune măsuri pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Exit mobile version