Din oras

"Tratația" de sezon în autobuze și troleibuze: se dă căldură în luna mai și se împart amenzi orbește

CTP face economie când vine vorba de confortul clujenilor care călătoresc cu mijloacele de transport în comun? În sezonul cald, clujenii au parte de o tratație dusă de la o extremă la cealaltă: în unele troleibuze și autobuze nu se pornește aerul condiționat, iar în altele încă se mai dă căldură. Nervii clujenilor sunt puși la încercare atât de sistemul buclucaș de răcire/încălzire a aerului, cât și de controlorii care fac exces de zel. Ce spune șeful CTP?

Clujenii sunt nemulțumiți de faptul că în sezonul cald se amplifică problemele din mijloacele de transport în comun. Autobuzele și troleibuzele sunt burdușite zilnic de călători care abia își trag sufletul, încercând să respire normal, între două stații. 

”Vreau să precizez faptul că în troleibuze, chiar dacă sunt noi, aerul condiționat nu se pornește, iar aerul care intră de la geamuri nu e suficient, ținând cont că troleibuzele sunt arhipline. Aș aprecia dacă troleibuzele ar pune în folosință aerul condiționat. Mă sperie gândul că se apropie vara”, a scris un cetățean în 22 mai pe harta de sesizări a Primăriei, mycluj.ro.

Cu siguranță, CTP nu va reuși performanța de a-și mulțumi toți călătorii, dar plângerile oamenilor cu privire la modul în care funcționează sistemul de încălzire și răcire au un temei. În fiecare an zeci de sesizări de la cetățeni, legate de condițiile din mijloacele de transport în comun, au umplut ”cutia poștală” electronică a primarului. Problema nu este de ieri sau de azi.  

Chiar și după introducerea în circulație a autobuzelor și troleibuzelor noi au mai fost rateuri în ce privește aerul condiționat. Unii clujeni strâng din dinți și rabdă, alții iau atitudine și mai vorbesc cu șoferul, cerându-i să pornească sau să oprească sistemul de încălzire, după caz. Fiindcă angajații CTP mai ”încurcă” anotimpurile, o clujeancă a semnalat faptul că într-un troleibuz era pornită căldura, deși afară temperaturile erau destul de încinse.

”Săptămâna trecută eram într-un troleibuz pe traseul lui 7 și, deși erau aproape 20 de grade afară, temperatura resimțită, căldura din mașină mergea. L-a rugat o doamnă pe șofer să oprească căldura, că ne topeam și a oprit-o”, ne-a spus femeia.

O altă persoană a fost victima excesului de zel al controlorilor CTP, câteva zile mai târziu. Pentru diversitate, dacă nu te trec toate apele în autobuz sau troleibuz, poți avea parte de un incident cu controlorii care să îți supună nervii la test în alt mod.

”Am încercat să urc la mijloc în tramvai, însă era plin. O domnișoară, care apucase să se suie, încerca să își valideze cardul. Am fugit repede la ușa din față, pentru a nu pierde tramvaiul. Acolo, surpriză! nu era validator. Eu am abonament pe toate liniile și, ori de câte ori merg, îmi validez cardul pentru călătoria aferentă. În 11 ani, de când sunt în Cluj, nu am mers niciodată fără bilet. Dacă nu aveam bani, mergeam pe jos. Mi se pare incredibil să fiu obligată să plătesc o amendă, deși aveam călătorii pe card, abonamentul valid, dar nu am avut unde să îl validez. Ca să fie mai clar: eu eram chiar în față, unde nu era validator, primul validator era la mijlocul tramvaiului, iar din cauza numărului mare de călători – era ora de vârf – mi-a fost imposibil să ajung. Echipa de controlori a mai amendat o tânără căreia nu i s-a validat călătoria, deși controlorului i-a mers gadgetul său, cu care a „verificat” aparatul albastru”, a declarat A.P.

Ziar de Cluj l-a informat pe Liviu Neag, șeful CTP despre aceste situații raportate de cetățeni, și ni s-a transmis că regula de la care nu se abdică este să nu fie pornit aerul condiționat decât dacă temperatura trece de 22 de grade. Căldura încă se mai dă în luna mai pentru că e rece afară când își încep programul de muncă angajații CTP. Probabil unii șoferi o mai uită pornită; altfel nu ne explicăm de ce se dă căldură la orele de vârf ale unei zile de mai.

”Dimineața vă informez că e rece și dăm căldură. Dimineața la un moment dat, în anumite zone industriale a Clujului și zona Grigorescu erau undeva la 9 grade. Vă dați seama că la 9 grade trebuie să fie cald și când începem noi activitatea e foarte rece. Aerul condiționat va porni când sunt 22-23 de grade afară. Asta este regula. Altfel, îl pornim degeaba și facem consumul de 10% în plus. Facem eforturi, pe tot ce am cumpărat avem instalații de aer condiționat, dar intră în funcțiune după temperatura de afară. Oamenii zic multe...Dacă luăm statistica o să vedem că nu am avut temperaturi la care să folosim aerul condiționat deocamdată în Cluj. Mă confrunt cu problema asta de ani de zile și mă ocup de ea să o gestionez. Acuma că unii vor mai rece, alții vor mai cald…Noi facem așa ca să nu nemulțumim majoritatea populației. Eu nu pot să fiu de acord ca la 17 grade să pornesc aerul condiționat în mașină”, a declarat Liviu Neag.

Sistemul de ticketing care dă rateuri și excesul de zel al controlorilor – a doua mare problemă din mijloacele de transport în comun, care apare indiferent de sezon – este considerată de către conducerea CTP și vina cetățenilor. Cu alte cuvinte, raportul clujenilor care fentează regulile și circulă fără bilet sau legitimație, ar fi mai mare decât al controlorilor CTP care mai fac exces de zel și amendează pe nedrept.

„Deocamdată vă pot spune că încă găsim zeci de călători care circulă fără legitimație de călătorie. Vă rog să îmi dați cazul concret și vă asigur că va fi rezolvat în 24 de ore. Dacă un controlor a făcut, își va lua pedeapsa cuvenită pentru faptul că nu respectă modul de lucru. Și electronica asta și validatoarele mai au probleme, nu le putem sută la sută stăpâni”, a ținut să precizeze șeful CTP.

Vă reamintim, dragi clujeni, că sugestiile și sesizările legate de mijloacele de transport în comun pot fi trimise conducerii CTP la adresa sugestii@ctpcj.ro.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *