Din oras

Transportul metropolitan, mai scump cu 50%, dar cu aceleași autobuze vechi. Când va introduce CTP autovehicule noi

Clujenii care folosesc transportul în comun pe rutele metropolitane sunt nemulțumiți de faptul că biletele și abonamentele s-au scumpit mai mult decât în oraș. Oamenii ar vrea totuși o explicație din partea conducerii Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca, mai ales că au parte de autobuze vechi și murdare. 

“S-au anunțat scumpiri pe motiv de îmbunătățire a sistemului de transport public. Am înțeles acest lucru, se văd îmbunătățiri, scumpirea nu a fost uriașă pe zona de oraș, dar de ce pe metropolitan s-a scumpit cu 50%, având în vedere că autobuzul e tot același, vechi, murdar, programul este tot la fel, nu s-a suplimentat nici o cursă, nu se respectă programul mereu pe motive neștiute. Care este logica să scumpești metropolitanul atât de mult dacă nu se îmbunătățește nimic?”, ne-a scris un cetățean, care folosește ruta Cluj-Napoca – Chinteni. 

Pe traseul Cluj-Napoca – Chinteni (M39), abonamentul vechi era de 100 lei, iar abonamentul nou este acum 140 de lei. Un bilet costa 4 lei, iar după scumpire a ajuns la 6 lei.  

“Reclamații, sesizări am făcut, am scris și anumitor oficiali care sper să mă lămurească. Cer doar o justificare, de ce o scumpire atât de mult dacă schimbări nu sunt deloc? În plus, ca student este foarte greu să plătesc acești 140 de lei. Înainte aveam opțiunea de reducere la 60 de lei, acum nu mai am nici asta”, ne-a mai semnalat cititorul nostru. 

Conducerea CTP Cluj-Napoca spune că toate majorările de preț s-au făcut după ample discuții, dezbateri și analize economice. 

“Majorările de preț nu le facem din burtă, le facem pe baza unor analize economice, cum ar fi de exemplu faptul că anumite trasee din zona metropolitană s-au prelungit cu 1-2 kilometri. Tot ce s-a făcut a fost ca urmare a unor discuții cu primăriile și consiliile locale din fiecare localitate”, a declarat, pentru Ziar de Cluj, Liviu Neag, directorul CTP Cluj-Napoca. 

Urmează ca în perioada următoare să fie introduse autobuze noi și în zona metropolitană. 

“Am început deja să extindem rețeaua cu autobuze noi pe Florești și vor mai fi introduse în zona metropolitană. Luna viitoare vor veni autobuze noi și pe zona metropolitană  vor intra și autobuze noi și autobuze mai vechi”, a adăugat Neag.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *